piątek, 10 marca 2017

Olej z nasion bawełny na twarz i włosy - czy rzeczywiście dobrze nawilża (recenzja produktu Nacomi)




Od dłuższego czasu poszukiwałam sposobu na poprawę wyglądu moich włosów. Co prawda są one gęste i mocne, ale zdecydowanie za bardzo się puszą, co przy gęstości daje nie najlepszy efekt. Stosowane dotychczas olejki nie przynosiły pożądanego rezultatu. Zainteresował mnie olej z nasion bawełny.


Olej powstaje w wyniku tłoczenia na zimno nasion bawełny indyjskiej. W USA olej z nasion bawełny jest jednym z najbardziej popularnych spożywczych olejów roślinnych. Ma wielu zwolenników ze względu na niską zawartość tłuszczów trans. Kiedyś olej nierafinowany używany był w medycynie do leczenia kolki u niemowląt. Zbadano jednak, że zawiera niebezpieczną dla zdrowia substancję o nazwie gossypol, która służy roślinom do obrony przeciwko owadom i zwierzętom roślinożernym. Tej substancji pozbawia olej bawełniany dopiero proces rafinacji.


Dzięki zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych tj. linolowego i oleinowego, olej z nasion bawełny wpływa dobroczynnie na kondycję skóry i włosów. Działa zmiękczająco, nawilżająco a nawet przeciwzapalnie. Jest stosowany w kremach i balsamach nawilżających, do skóry wrażliwej, skłonnej na podrażnień oraz w szamponach przeznaczonych do suchych i zniszczonych włosów. Stosowanie kosmetyków do włosów zawierających olej bawełniany poprawia strukturę włosa, dodaje blasku i miękkości.





Olej z nasion bawełny Nacomi


Ten egzemplarz, który kupiłam znajduje się w buteleczce z jasnego szkła o zawartości 50 ml. Nalepka nie jest solidna, bo wszystkie w drogerii były lekko wytarte i wybrałam tą, która prezentowała się najlepiej. Z tyłu nalepiona jest krótka informacja o właściwościach i zastosowaniu tego oleju.







Dostępne są trzy rodzaje buteleczek, które różnią się zawartością i dozownikiem.









Zdjęcia produktów z: www.nacomi.pl





Użycie oleju bawełnianego

Zakup oleju zbiegł się z nabyciem przeze mnie szamponu odżywczego Vianek, który w dużej mierze „załatwił” sprawę puszących się włosów, więc w pierwszej kolejności olejek z nasion bawełny wypróbowałam na skórę.

Olej z bawełny na skórę

- lekko nawilża (na ekstremalnie suchą skórę może okazać się za słaby),
- szybko się wchłania,

- ma delikatny zapach, który przypomina olej rzepakowy, ale jest łagodniejszy, nie czuć go w ogóle po nałożeniu,
- nie zapycha porów,
- ma jasny kolor, więc nie widać go na twarzy.

Olej z bawełny na włosy

- po nałożeniu nie sprawia wrażenia tłustości, nie klei się,
- włosy są doskonale nawilżone,
- nadaje się do włosów kręconych,
- zapobiega puszeniu,
- dodaje blasku.


Na pewno nie będzie to moja ostatnia buteleczka olejku bawełnianego.

18 komentarzy:

  1. Niegdy o nim nie slyszalam, teraz duzo dowiedzialam sie o nim ciekawych rzeczy. Tez musze go wyprobowac. Dziekuje za polecenie i serdecznie Cie pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam tego olejku, a bardzo za nimi przepadam, więc z pewnością się na niego skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, że się sprawdził;) Ten olejek mam na swojej liście produktów do przetestowania, więc wcześniej czy później się skuszę;) U mnie na puszenie dobrze się też sprawdza olej sezamowy;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sezamowy też pewnie wypróbuję, bo jest i do celów spożywczych ;)

      Usuń
  4. Takie kosmetyki zwykle mają dość wysoką cenę i myśląc o kosztach często wybieram te sprawdzone, zamiast testować nowe rzeczy... fajnie jednak, że przypadł Ci do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten olej za 50 ml kosztuje ok. 10 zł. Droższe jest serum, dlatego wolę kupować oleje samodzielne :)

      Usuń
  5. Nie znam go, ale ciekawi mnie więc muszę go poznać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo lubię kosmetyki tej marki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też byłam zadowolona ze wszystkich kosmetyków Nacomi, które do tej pory poznałam :)

      Usuń
  8. Chętnie bym zobaczyła czy na moich włosach też by się sprawdził :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę powiedzieć o tym produkcie mamie, bo myślę, że będzie świetny dla jej włosów :)
    http://paacziii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja to bym chętnie na włosach sprawdziła :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja ogólnie bardzo lubię ich produkty (tego nie miałam, ale inne olejki również się u mnie sprawdziły) marka sama w sobie jest bardzo dobra:)

    OdpowiedzUsuń
  12. To i ja musze go kupić ;) Uratuje swoje włosy ;))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna