poniedziałek, 5 lutego 2018

Oczar wirginijski - jak działa hydrolat oczarowy

 woda oczarowa

 

Po pozytywnych doświadczeniach z używaniem jako tonika, hydrolatu z róży damasceńskiej, postanowiłam wypróbować innego hydrolatu tego samego producenta – hydrolatu oczarowego, który również miał pozytywnie wpłynąć na moją cerę.

Oczar wirginijski

Hamamelis, czyli oczar wirginijski, to krzew wywodzący się z Ameryki Północnej. Rdzenni mieszkańcy Ameryki jako pierwsi odkryli cenne właściwości tej rośliny, dlatego nazywana jest również "złotem Indian”. Pozyskiwany z kory oraz liści ekstrakt znalazł szerokie zastosowanie w lecznictwie i kosmetyce. Hydrolat oczarowy ma szereg pozytywnych zastosowań, łącznie z najistotniejszym dla mnie wzmacnianiem naczyń krwionośnych.



Właściwości hydrolatu oczarowego

- reguluje  wydzielanie sebum,
- przyspiesza gojenie ran i oparzeń,
- wzmacnia naczynia krwionośne,
- działa antyseptycznie, przeciwzapalnie,
- odświeża,
- wspomaga walkę z wolnymi rodnikami.

Przeznaczenie hydrolatu oczarowego

Hydrolat z oczaru wirginijskiego polecany jest do cery:
- naczynkowej, zaczerwienionej,
- trądzikowej,
- tłustej,
- podrażnionej,
- dojrzałej i zniszczonej.

Zastosowanie hydrolatu oczarowego

- samodzielnie jako tonik (do codziennej porannej i wieczornej pielęgnacji stosować przemywając lub rozpylając na twarz kilkanaście minut przed nałożeniem kremu),
- jako tonik do skory głowy (zwłaszcza przy łupieżu),
- w formie okładów na lekkie oparzenia, skaleczenia, obtarcia itp.,
- jako dodatek do peelingów oraz maseczek w proszku,
- jako kompres na opuchnięte okolice oczu,
- do pielęgnacji tatuaży,
- jako dodatek do kremu do twarzy.


Skoncentrowany Hydrolat Oczarowy (Oczar Wirginijski) Laboratorium Cosmeceuticum

Używany przeze mnie hydrolat został wyprodukowany przez Laboratorium Cosmeceuticum. Znajduje się w szklanej butelce z ciemnego szkła o pojemności 100 ml z atomizerem.

tonik oczarowy

Moja opinia

Hydrolatu używam głównie jako tonika do skóry twarzy. Jest to hydrolat skoncentrowany, dlatego rozcieńczam go wodą destylowaną w proporcji 1:1. Zapach jest delikatny, ziołowy, wyczuwam go tylko w momencie nakładania na skórę.
Hydrolat zdecydowanie nadaje się dla osób ze skorą tłustą i mieszaną. Świetnie matuje, dzięki temu doskonale sprawdza się pod makijaż. Zauważyłam też, że  używanie hydrolatu spowodowało zmniejszenie się porów w skórze. Nie pojawiały się na mojej skórze wypryski, więc jestem przekonana, że tonik oczarowy na pewno sprawdzi się do cery trądzikowej. Niestety, przy codziennym używaniu hydrolatu zauważyłam, że pojawiły się nowe naczynka, dlatego do cery naczynkowej zdecydowanie bardziej polecam hydrolat różany, którego recenzję znajdziecie tutaj.

43 komentarze:

  1. Coś dla mnie! Moja cera ma skłonności do powstawania trądziku więc na pewno wypróbuję ten hydrolat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słusznie, na pewno zauważysz różnicę w stanie cery.

      Usuń
  2. Tego nie miałam, ale ogólnie lubię, zwłaszcza tłusta i trądzikowa część mojej skóry bardzo go lubi. Mimo, że rozpylam go na całą twarz, moje oczy nie protestują i nie przesusza mi skóry pod nimi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze przyznam nie słyszałam o tym. Nie mam problemu z cerą, więc może dlatego nie dotarł do mnie fakt o istnieniu hydrolantu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hydrolatem można zastąpić tonik, a jest ich tyle, że każdy znajdzie coś dla siebie ;)

      Usuń
  4. Ooo pierwszy raz widzę. Bardzo fajny produkt

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny wpis. Uwielbiam naturalne kosmetyki ❤

    OdpowiedzUsuń
  6. Złoto Indian, ale poetyckie. Uwielbiam czytać o właściwościach roślin. Na pewno wypróbuję! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście piękne określenie, ten kto je wymyślił musiał być bardzo zadowolony z efektów leczniczych oczaru, bo wyglądem nie można się specjalnie zachwycić ;)

      Usuń
  7. Miałam kiedyś tonik oczarowy i niestety okazało się, że jestem na niego uczulona. Za to hydrolaty różane bardzo lubię, szczególnie Wodę Różną Make Me Bio ale chciałabym również przetestować Hydrolat Różany z Mokosha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie jestem uczulona, ale hydrolat różany nieco lepiej sprawdził się na mojej cerze.

      Usuń
  8. Miałam z innej firmy i polubiłam używałam też do ciała... Bo kupiłam z krótkim terminem i musiałam jakoś zużyć, oczywiście nie wiedziałam o tym...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam, niezły wyczyn że w tak krótkim casie wszystko udało Ci się sensownie zużyć.

      Usuń
  9. miałam już jeden kosmetyk z oczarem i byłam z niego mega zadowolona :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co to było? Skoro tak dobrze działało to jestem ciekawa :)

      Usuń
  10. Ja mam cerę naczynkową i też nie polubiłam go :) póki co pozostanę wierna różanemu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszłąm o nim, ale nie wiedziałam ,że ma tyle właściwości, szkoda ,że źle dziala na cerę naczynkową...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie szkodzi, ale nie działa tak dobrze na naczynka jak można by się tego spodziewać.

      Usuń
  12. Nie używałam ale z opisu widzę ze musze sie za nim rozejrzeć i spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Póki co stacjonarnie nie jest łatwo na niego trafić, choć kosmetyki hamamelisowe są coraz bardziej popularne.

      Usuń
  13. Rzczywiście ciekawie się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam taki hydrolat tylko innej firmy i jest świetny. Najbardziej pomaga mi na trądzik, nowe wypryski znikają, stare ładnie się goją, jest bardzo dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Gdyby nie naczynka to byl by to super kosmetyk dla mnie:(

    www.windowtothebeauty.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Kiedyś miałam ale z innej firmy :) Zachęciłaś mnie by ponownie sięgnąć po ten hydrolat :D pamiętam, że zapach jego bardzo mi się podobał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapach jest całkiem przyjemny, choć ja go ledwo wyczuwam. Coraz więcej firm produkuje hydrolaty, jest w czym wybierać :)

      Usuń
  17. moc zaklęta w roślinach, akurat zupełnie nie dla mojej skóry, pozdrawiam cieplutko
    http://www.aleksandramistake.pl/

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierwszy raz słyszę o takim produkcie... chciałabym przetestować hydrolat osobiście :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo lubie hydrolat oczarowy. Jest u mnie podstawa w pielegnacji 😉 uzywam go zarowno do tonikow jak i do kremow do twarzy i maseczek.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy o czymś takim nie słyszałam. Mam problem z łupieżem,więc może warto byłoby się w coś takiego zaopatrzyć i spróbować,bo szczerze mówiąc nic nie działa 😞

    OdpowiedzUsuń
  21. Właściwości oczaru znam, więc zamierzam w przyszłości sięgnąć po hydrolat z tej rośliny. Wydaje mi się, ze będzie idealny dla mojej cery ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będziesz z niego zadowolona :)

      Usuń
  22. Chętnie bym go spróbowała na trądzik.

    OdpowiedzUsuń
  23. Miałam podobny produkt z innej firmy jednak u mnie się nie sprawdziła;(
    zostaję i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam cerę naczyniową i ten hydrolat wydaje się dla niej dobry, ale skoro piszesz, że pojawiły się nowe naczynka to chyba się na niego nie skusze. Hydrolat z róży damasceńskiej jest świetny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno nie działa tak dobrze na naczynka jak różany, ale za to lepiej nadaje się na tłustą skórę.

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna