czwartek, 19 kwietnia 2018

Wybielające pasty do zębów bez fluoru i SLS Ecodenta

pasty wybielające


Nie mogę używać past z fluorem, dlatego od dawna sięgam po naturalne produkty do jamy ustnej. Co jakiś czas rozglądam się za nowościami. Ostatnio popularność zyskała Czarna pasta wybielająca z węglem Ecodenta, postanowiłam przyjrzeć się również innym produktom tej marki, odrzuciłam te, które zawierają fluorek sodu, a wybrałam Czarną pastę oraz Pastę do zębów potrójny efekt z białą glinką i propolisem. W składzie nie ma również szkodliwego SLS ani SLES.

ECODENTA CZARNA PASTA WYBIELAJĄCA Z WĘGLEM 


Pasta znajduje się w miękkiej, wygodnej do wyciskania tubce, posiada szeroką nakrętkę, dzięki czemu możemy trzymać ją w pozycji pionowej. Przygotowując dzisiejszy wpis porównywałam skład (INCI) czarnej pasty zamieszczony na pudełku, z tym, który znajduje się na stronach drogerii internetowych. Rozbieżności są olbrzymie. Nie wiem, czy pasta zmieniała kilkakrotnie skład, ale ostatecznie na moim opakowaniu wygląda on tak, jak napisałam niżej.

pasta do zębów

Analiza składu (INCI)

Aqua*,
Glycerin* (gliceryna ) - zapobiega wysychaniu produktu przy ujściu tubki, wspomaga działanie konserwujące,
Hydrated Silica* (uwodniona krzemionka ) - substancja czyszcząca i polerująca,
Sorbitol* - jest używany w produktach do higieny jamy ustnej w celu polepszenia smaku,
Sodium Cocoyl Glutamate* - substancja myjąca pochodzenia naturalnego, będąca kombinacją kwasu glutaminowego i naturalnych kokosowych kwasów tłuszczowych,
Aroma – substancja zapachowa,
Sodium pyrophosphate - (pirofosforan sodu) – substancja syntetyczna, stosowana jest jako środek kontrolujący kamień nazębny, składnik uznawany za bezpieczny,
Charcoal Powder – proszek z węgla drzewnego
Epigallocatechin Gallate* (galusan epigallokatechiny, EGCG ) - przeciwutleniacz,
Mentha Arvensis (Mint) Oil – olejek z mięty polnej,
Xantan Gum*(guma ksantanowa) - zagęstnik,
Sodium Benzoate (benzoesan sodu) – konserwant,
Potassium Sorbate (sól potasowa kwasu sorbowego) – konserwant,
Phenoxyethanol (fenoksyetanol) - konserwant,
Ethylhexylglycerin (Etyloheksylogliceryna) – naturalny konserwant.
Sodium Saccharin – substancja syntetyczna, w pastach do zębów ma zapobiegajć powstawaniu próchnicy i wzmacniać szkliwo, do niedawna sacharyna uznawana była za substancję potencjalnie rakotwórczą, obecnie zdania są podzielone,
CI 77499 - czarny barwnik, magnetyt,
CI 77266 - węgiel aktywny.
* 96% składników naturalnego pochodzenia

pasta bez fluoru

Opinia o czarnej paście

Pasta po wyciśnięciu z tubki ma wyraźnie czarny kolor, tworzy szarą pianę. Pieni się delikatnie, ale mimo tego dobrze rozprowadza się na zębach. Ma przyjemny, wyraźnie miętowy smak. Jest bardzo wydajna, pozostawia na długo uczucie świeżości. Zauważyłam delikatne wybielenie. Do codziennego użytku nadaje się doskonale, ale jeśli ktoś spodziewa się spektakularnych efektów, to pasta może go rozczarować. 

Ecodenta, biała pasta do zębów z białą glinką i propolisem, bez fluoru

 

Biała pasta (nazywam ją białą ze wglądu na białą tubkę i zawartość białej glinki) ma wykazywać potrójne działanie. Za sprawą białej glinki ma pomagać w odbudowie właściwej mineralizacji szkliwa. Propolis zapobiega paradontozie, zmniejszyć nadwrażliwość dziąseł i przeciwdziała ich krwawieniu. Innowacyjny składnik TEAVIGO, czyli ekstrakt z zielonej herbaty bezkofeinowej, zapobiega natomiast powstawaniu osadu nazębnego i zapewnia długotrwałe uczucie świeżości. 

pasta z glinką

Analiza składu (INCI)

Aqua*,
Hydrated Silica* (uwodniona krzemionka ) - substancja czyszcząca i polerująca,
Glycerin* (gliceryna ) - zapobiega wysychaniu produktu przy ujściu tubki, wspomaga działanie konserwujące,
Sorbitol* - jest używany w produktach do higieny jamy ustnej w celu polepszenia smaku,
Bentonite* (bentonit) - zagęstnik, uzywany w celu poprawienia konsystencji,
Sodium Cocoyl Glutamate* - substancja myjąca pochodzenia naturalnego, będąca kombinacją kwasu glutaminowego i naturalnych kokosowych kwasów tłuszczowych,
Titanium Dioxide (Cl 77891) (dwutlenek tytanu),
Epigallocatechin Gallate* (galusan epigallokatechiny, EGCG ) - przeciwutleniacz,
Propolis*,
Alcohol*,
Xantan Gum*(guma ksantanowa) - zagęstnik,
Aroma – substancja zapachowa,
Mentha Arvensis (Mint) Oil – olejek z mięty polnej,
Limonene - składnik kompozycji zapachowej,
Sodium Saccharin – substancja syntetyczna, w pastach do zębów ma zapobiegajć powstawaniu próchnicy i wzmacniać szkliwo, do niedawna sacharyna uznawana była za substancję potencjalnie rakotwórczą, obecnie zdania są podzielone,
Sodium Benzoate (benzoesan sodu) – konserwant,
Potassium Sorbate (sól potasowa kwasu sorbowego) - konserwant,
Phenoxyethanol (fenoksyetanol) - konserwant,
Ethylhexylglycerin (Etyloheksylogliceryna) – naturalny konserwant.
* 97% składników naturalnego pochodzenia

Tutaj też skład różnił się od przedstawianego na stronach internetowych, ale rozbieżności były mniejsze niż w przypadku czarnej pasty. W składzie mamy sztuczny słodzik a zamiast białej glinki, jest inna glinka - bentonit.

naturalna pasta do zębów bez fluoru

Opinia o paście potrójny efekt

W użytkowaniu pasta wydaje mi się przyjemniejsza niż czarna, lepiej się pieni i nie brudzi. Ma przyjemny smak, który jest mieszanką mięty i propolisu. Również lekko wybiela. 

pasty bez fluoru

Podsumowanie

Pasty mają dobre działanie, dają poczucie dobrego oczyszczenie i świeżości.  Czarną pastę Ecodenta kupisz tutaj, a Białą znajdziesz w tym miejscu.

Zobacz także:
Jak dobrze wybrać płyn do płukania jamy ustnej bez alkoholu.


41 komentarzy:

  1. Jeszcze nie miałam okazji ich używać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, jeśli nie masz problemów z fluorem to wybór ich past jest większy :)

      Usuń
  2. Czytałam o nich trochę dobrego, ale sama nie używałam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na czarną pastę już się trochę zbieram, myślałam, że kosztuje więcej. Ale w takim wypadku chyba niedługo wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czarną pastę polubiłam, białej nie miałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam tą czarną i bylam zadowolona:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ta czarna pasta na pewno u mnie kiedyś zagości ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie mam próbkę tej czarnej pasy :) Dobrze wiedzieć, że spisuje się na co dzień. Mam zamiar wziąć tą miniaturkę na wyjazd a nie chce sobie kłopotów robić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, nie wiedziałam że są jej próbki, też bym chętnie wzięła na wyjazd :)

      Usuń
  8. Zaciekawiła mnie ta czarna wersja - muszę spróbować!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarna jest warta poznania i nietypowa, ale i białą warto poznać.

      Usuń
  9. Muszę wypróbować, dziękuję za polecenie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Może kiedyś wypróbuję, tym bardziej że cena przystępna :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałam czarna pastę i byłam zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja lubię czarną, od białej mam nadwrażliwość...Trzeba sprawdzać składy bo nie wszystkie pasty Ecodenta są bez fluoru niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe jaki składnik to spowodował, bo nie różnią się wiele. Dobrze, że o fluorze w składzie piszą, bo niestety z innymi składnikami jest dużo pomyłek.

      Usuń
  13. Nie znam ich jeszcze, ale kto wie. Na razie stosuję ulubione Blanx :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę kupować pasty w sklepach zielarskich itp. ze względu na alergię, więc BlanX nie próbowałam. Ostatnio zaopatruję się wyłącznie internecie.

      Usuń
  14. Tej czarnej pasty zużyłam już kilka opakowań i naprawdę bardzo ją lubię. Efekty wybielające są rzeczywiście widoczne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Tej czarnej pasty zużyłam już kilka opakowań i naprawdę bardzo ją lubię. Efekty wybielające są rzeczywiście widoczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też je widzę, choć opinie czytałam różne. Nie ma próbnika kolorów, więc jeśli wszystkie zęby się rozjaśniają, to nie jest łatwo zauważyć różnicę ;)

      Usuń
  16. Bialej jeszcze nie mialam, a czarna bardzo lubie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie biała jest jeszcze lepsza, tylko w smaku nie tak intensywnie miętowa.

      Usuń
  17. Ta wersja z biała glinką wydaje się super pomysłem na coś bez fluoru, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  18. Czarną pastę bardzo lubię i zuzyłam już kilka tubek. Białą koniecznie muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna