sobota, 23 września 2017

Domowe sposoby na trądzik - kąpiele





Trądzik jest bardzo powszechnym schorzeniem skóry. Dotyka większości osób. Pojawia się zwykle między 12 a 13 rokiem życia, ale nie dotyczy tylko nastolatków, chorują na niego także osoby dorosłe. Zmiany trądzikowe występują na twarzy, ramionach, klatce piersiowej i plecach, tam gdzie wskutek nadczynności gruczołów łojowych kanalik mieszka włosowego ulega zaczopowaniu.


Nieleczony trądzik może pozostawić po sobie trwałe ślady w postaci przebarwień oraz blizn, należy więc odpowiednio pielęgnować skórę. Dziś podam Wam sposoby na pielęgnację skóry trądzikowej podczas kąpieli.

Kąpiele na trądzik

Ziołowa kąpiel przeciwtrądzikowa
Należy zmieszać w równych ilościach (po 50 gram):
- liścia mięty pieprzowej,
- ziela tymianku,
- koszyczka rumianku,
- kłącza tataraku,
- ziela skrzypu,
- igliwia sosny.
Mieszankę zalać 3 litrami wody i gotować przez 15min. Po przecedzeniu wlać do wanny. Kąpiel powinna trwać od 15 do 20 minut.
 

Kąpiel na trądzik w mniszku lekarskim

25 g ziela mniszka lekarskiego zalać 4 litrami wody. Podgrzewać do wrzenia. Po przecedzeniu wlać do wanny. Kąpiel powinna trwać do 15 minut.


Kąpiel przeciwtrądzikowa w skrzypie polnym

Od 200 do 300 g ziela skrzypu polnego zlać 5 litrami wody. Podgrzewać przez 15 minut, pozostawić pod przykryciem na 15 minut. Po przecedzeniu wlać do wanny z wodą. Kąpiel powinna trwać do 30 minut.

Fiołkowa kąpiel na trądzik

Spośród ziół pielęgnujących urodę nie mogę pominąć fiołka wonnego oraz bardziej pospolitego - fiołka trójbarwnego, zwanego też bratkiem. Mają on właściwości dezynfekujące i oczyszczające, dzięki czemu pomagają w chorobach skóry, stanach zapalnych, leczeniu trądziku i łojotoku.

W celu przygotowania kąpieli, należy rozdrobnić 50 g ziela fiołka, zalać 1 litrem wody, podgrzewać na małym ogniu przez 15 minut, pozostawić pod przykryciem na 15 minut. Po przecedzeniu wlać do wanny z wodą. Kąpiel powinna trwać do 10 minut.





Przeciwtrądzikowa kąpiel z olejkami eterycznymi

Na problemy z trądzikiem najlepiej pomagają:
olejek z drzewa herbacianego, olejek szałwiowy, olejek sosnowy, olejek tymiankowy, olejek rozmarynowy, olejek lawendowy, olejek geraniowy.
 
Do wanny napełnionej wodą należy wlać 8-10 kropli wybranego olejku i energicznie zamieszać wodę. Kąpiel powinna trwać od 20 do 30 minut.

Wersja z prysznicem
 
Namydlić ciało mydłem lub żelem do kąpieli, wetrzeć w dłonie 8-10 kropli olejku i natrzeć namydlone ciało. Po 5 minutach spłukać ciało wodą.

Różowa kąpiel z nadmanganianem potasu



Nadmanganian potasu ma właściwości przeciwzapalne, bakteriobójcze, ściągające, przeciwłojotokowe oraz przeciwwysiękowe. Aby przygotować kąpiel z nadmanganianem potasu należy rozpuścić 4 tabletki (do kupienia w aptece bez recepty) w wannie z ciepłą wodą. Woda powinna mieć jasny odcień różu. Na kąpiel należy przeznaczyć około 30 minut. Można ją powtarzać co 2 - 3 dni.
 




Zdarza się Wam stosować lecznicze kąpiele?



 

36 komentarzy:

  1. Nie miałam pojęcia o istnieniu takich sposobów :) Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sposobów jest sporo, do stosowania na zewnątrz i od wewnątrz ;)

      Usuń
  2. w nadmanganianie mozna male niemowlaczki kapac:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Jest bardzo pożyteczny, tani i łatwo dostępny, choć mało popularny.

      Usuń
  3. Fajnie, że teraz są sposoby na sprawy, o czymś kiedyś mówiło się - wyrośniesz z tego... ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Można sobie pomóc zamiast ukrywać się i mnożyć kompleksy.

      Usuń
  4. Akurat ja z trądzikiem problemów nie mam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podoba idea takich kąpieli.
    Sama chętnie bym przetestowała kąpiel przeciwtrądzikową. Kilka razy robiłam nawet podobne z olejkami.
    Byłam zadowolona!
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olejki mają tą zaletę, że często przy okazji ma się aromaterapię :)

      Usuń
  6. Uwielbiam olejki, stosuję na różne dolegliwości. W przypadku trądziku najlepiej sprawdza się u mnie z drzewka herbacianego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z drzewa herbacianego jest chyba najlepszy na trądzik.

      Usuń
  7. Ta przciwtrądzikowa kąpiel na pewno także przepięknie pachnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, chyba że doda się tylko nadmanganian potasu, który jest bezwonny ;)

      Usuń
  8. Ja na szczęście nie mam i nigdy nie miałam trądziku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo to wszystko ciekawe, ale ja jednak jestem takim leniem, że nigdy się jeszcze nie skusiłam na zamianę kosmetyków sklepowych na domowe mieszanki

    OdpowiedzUsuń
  10. zupełnie nowe sposoby dla mnie! :O wow! :D
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy o tych sposobach nie słyszałam,ale też nie miałam problemów z trądzikiem ☺
    Fajny i przydatny post ☺
    Pozdrawiam
    Lili-93.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sporo osób ma trądzik w mniej widocznych miejscach, więc myślę, że taki kąpiele to dla nich dobry sposób.

      Usuń
  12. Bardzo lubię zafundować sobie kąpiel z olejkami eterycznymi np. lawendowym :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale mnie zaskoczyłaś, nie słyszałam o takich metodach walki z trądzikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ja problemu z trądzikiem nie mam, ale bardzo lubię dodawać do kąpieli różnego rodzaju olejki eteryczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nigdy nie stosowałam takich kąpieli i problemu z trądzikiem nie mam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mam trądziku, ale lubię dodać do kąpieli coś co pomaga mojej skórze, a do tego uwielbiam olejki eteryczne. Pozdrawiam!

      Usuń
  16. Nawet nie wiedziałam o takich sposobach. :-) Świetny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  17. Naturalne sposoby leczenia mają moc, o jakiej często nam się nie śniło. Warto je wypróbować, nie sięgając od razu po silne leki i maści. Zresztą te ostatnie wcale mi nie pomagały, gdy jako nastolatka zmagałam się z trądzikiem...

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale fajnie!! Ja zajmuję się leczeniem trądziku od wewnątrz - przez dietę! Ale takie metody też suuuper, bardzo przyjemne :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Garść informacji - konkrety.

    OdpowiedzUsuń
  20. Super wpis, bardzo przydatny :) Ja lubię od czasu do czasu iść do spa na jakiś zabieg :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna