czwartek, 30 listopada 2017

Oliwka magnezowa - naturalny dezodorant bez aluminium



dezodoratn bez aluminium

Odkąd pojawiły się badania na temat szkodliwości parabenów i aluminium, zwrócono szczególną uwagę na dezodoranty i antyperspiranty. Parabeny (powszechnie stosowane w kosmetykach konserwanty) wykryto bowiem w nowotworowej tkance piersi (tutaj znajdziecie publikację na ten temat - ”Concentrations of parabensin human breast tumours"), a w ubiegłym roku powstała publikacja naukowa dotycząca badań, które potwierdzają, że chlorek glinu wspomaga proces powstawania nowotworów w komórkach gruczołu sutkowego ("Aluminium chloridepromotes tumorigenesis and metastasis in normal murine mammarygland epithelial cells").
Ałun, który jest reklamowany jako bezpieczna naturalna alternatywa dla antyperspirantów zawierających aluminium, w rzeczywistości jest wytwarzany w laboratoriach chemicznych jak każdy inny dezodorant, a głównym jego składnikiem są związki glinu, czyli aluminum.

Oliwka magnezowa

Od wielu miesięcy, jako dezodorantu, używam oliwy magnezowej, i na niej chcę się tym razem skupić. Olej magnezowy, prócz tego, że może być  używany jako skuteczny i bezpieczny dla organizmu dezodorant mineralny, ma dodatkową zaletę - dostarcza cennego magnezu, którego przyswajalność przez skórę jest zdecydowanie lepsza niż w pożywieniu.
Dezodorant w postaci oliwki magnezowej możemy przygotować samodzielnie mieszając chlorek magnezu z czystą wodą (najlepiej destylowaną) lub kupić gotowy już produkt. Ja dotychczas wybierałam wersję drugą, ale niewykluczone, że w przyszłości sama przygotuję taką oliwkę.

Jak używać oliwy magnezowej

Nazwanie tego preparatu oliwą może być mylące, bo w rzeczywistości nie ma w nim oleju, ale po rozsmarowaniu na skórze można wyczuć tłustawy poślizg.
Płyn nie ma zapachu ani koloru, zatem jest zupełnie neutralny. Wystarczy spryskać nim skórę i w miarę potrzeb delikatnie wsmarować. Nie zaleca się używania bezpośrednio po depilacji. Używanie na  podrażnioną skórę powoduje lekkie szczypanie, wrażenie to ustępuje po 2 minutach i nie powoduje żadnych dalszych reakcji.

 
olej magnezowy

Zastosowanie oleju magnezowego

Oliwka magnezowa działa antyseptycznie i przeciwzapalnie. Można ją stosować na kilka sposobów.

Naturalny dezodorant pod pachy

Należy mieć na uwadze, że dezodorant to nie to samo co antyperspirant. Nie blokuje on ujścia gruczołów potowych, a jego zadaniem jest niwelowanie nieprzyjemnego zapachu potu. Tą rolę oliwa magnezowa spełnia znakomicie. Dla większej wiarygodności dodam, że używa jej z powodzeniem już kilka osób w mojej rodzinie i gdyby się nie sprawdzała, to z pewnością nie było by tego wpisu, ponieważ mam bardzo wrażliwy węch ;)

Dezodorant do stóp

Wystarczy spryskać i wsmarować w stopy.

Mgiełka do ciała

Jako mgiełki do ciała należy stosować jak zwykłą oliwkę do ciała w spray'u.

Olejek do masażu relaksującego

Spryskać ciało lub polać dłonie i wmasować w ciało od kostek w kierunku serca.

Preparat na bolące mięśnie

Wmasowany olejek pomaga na zmęczone, obolałe mięśnie, a także na zmęczenie po wysiłku.

Moczenie stóp

Do ciepłej wody wsypać 2 łyżki chlorku magnezu lub wlać odpowiednią temu ilość oliwki magnezowej i moczyć stopy przez ok. 20 minut.

Relaksująca kąpiel

Do ciepłej wody wsypać 2-3 szklanki chlorku magnezu i pozostać w wannie przez około 25 minut.

Oliwa magnezowa Laboratorium Cosmeceuticum

Używana przeze mnie oliwa znajduje się w butelce o pojemności 100 ml z atomizerem. Jest to dobry produkt dla osób, które chcą zacząć stosować oliwki magnezowej jako dezodorantu. Zawartość chlorku magnezu wynosi 40 %. Na nalepce mamy wszystkie niezbędne informacje. W składzie nie ma żadnych dodatkowych substancji (INCI: Aqua, Magnesium Chloride). Butelka na pewno posłuży mi do dalszego użycia, gdy będę samodzielnie przygotowywać oliwę magnezową.

Do tematu naturalnych dezodorantów oraz zapotrzebowania na magnez z pewnością będę jeszcze wracać.

20 komentarzy:

  1. Podobają mi się bardzo ta oliwka magnezowa.
    Z pewnością musi być bardzo fajna.
    Nic, tylko trzeb spróbować.
    Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie miałam, ale widzę, że bardzo ciekawa ta oliwa ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba muszę ją dopisać na moją listę zakupową :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiłaś mnie tą oliwką. Miewam okresy, gdy pocę się intensywnie i jestem ciekawa czy sprawdziłaby się u mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama jestem ciekawa, pamiętaj że to nie antyperspirant.

      Usuń
  5. Podobają mi się właściwości tej oliwki magnezowej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O ! To dla mnie nowość nie słyszałam o oliwce magnezowej. Koniecznie spróbuję ! Zaskoczyło mnie to ile ma właściwości i zastosowań

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam, ale oliwka magnezowa bardzo kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawie o soli magnezowej. Trzeba spróbować :)

    PurpurowyKsiezyc

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie używałam ale zaciekawiłaś mnie. Ja zamiast antyperspirantów stosuję glinkę zieloną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Glinki w takim celu nigdy nie używałam, ale sodę tak :)

      Usuń
  10. Mega jestem ciekawa jakby się u mnie sprawdził :P

    OdpowiedzUsuń
  11. puierwszy raz slysze o takiej oliwce. chętnie ją kupię

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie no chyba nie jestem pierwsza, ale naprawdę pierwszy raz słyszę i jest to dla mnie po prostu nowość :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam jeszcze o czymś takim, może sama wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Też słyszałam, że tradycyjne dezodoranty są szkodliwe. Jednak są tak wygodne, że nie wiem, czy umiałabym z nich zrezygnować :) A o tej oliwce pierwsze słyszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkowicie zrezygnować jest bardzo trudno, szczególnie gdy się jest młodą, aktywną osobą.

      Usuń
  15. ja używam tylko garnier mineral, boję się zmieniać, bo ten działa skutecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie słyszałam o tej oliwce, zaciekawiłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna