środa, 10 czerwca 2020

Jak zrobić domowy kosmetyk do makijażu - porady dla początkujących


Jak zrobić domowy kosmetyk do makijażu


Od dawna przygotowuję kosmetyki samodzielnie, ale nie wiedzieć czemu, nie zdecydowałam się zabrać za tak zwaną kolorówkę. W końcu się odważyłam i pewnej deszczowej niedzieli postanowiłam sprawdzić, jak to jest zrobić domowy kosmetyk do makijażu, a dokładniej - podkład mineralny.
Składniki do samodzielnego przygotowania podkładu kupiłam wiele miesięcy wcześniej, ponieważ  spodziewałam się, że szybciej zużyję podkłady, które miałam w domu.  Odeszły one w odstawkę, gdy zaczęłam używać kremu Clochee. Teraz, gdy widzę, że zbliżam się do dna w kolejnym słoiczku z podkładem, przypomniałam sobie o odłożonym do szafki zestawie do samodzielnego przygotowania  kosmetyku.


Infografika kolory


Jak przygotować samodzielnie kosmetyk do demakijażu

Uznałam, że najprostszy sposób na przygotowanie podkładu do twarzy dla osoby początkującej, to zakupienie gotowego zestawu. Wybór jest spory, więc z pewnością znajdzie komplet składników, odpowiedni dla swojej cery.
Ja nie potrzebowałam pojemnika na puder, więc zamówiłam wszystkie składniki takiego zestawu pojedynczo.

Koło barw


Koło barw

Jedną z najważniejszych zasad jest poznanie koła baw. Dzięki temu stworzycie odcień odpowiedni dla swojej cery.
Ta wiedza przyda się wam także przy farbowaniu włosów, gdy na przykład zechcecie zneutralizować pomarańczowy odcień na włosach.

Do przygotowania podkładu, potrzebne są:
moździerz,
pędzel,
zestaw składników (baza, dodatki i pigmenty),
paski testowe,
słoiczek.

Uwagi

Wraz z komponentami do przygotowania podkładu, otrzymałam również paski testowe.

Jeśli macie już podkład który wam pasuje, przyda się on jako wzorzec. Mimo wszystko nie obejdzie się bez testowania na skórze.

Składniki można mieszać w moździerzu lub w torebce strunowej.

Kosmetyk do demakijażu DIY - wady i zalety

Odnotowała zarówno kilka wad, jak i zalet samodzielnego przygotowywania kosmetyków do makijażu. 


Wady samodzielnego przygotowania kosmetyku do makijażu


Niektóre pigmenty ciężko jest wymieszać. Dotyczy to zarówno mieszania w torebce strunowej, jak i moździerzu. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że podkład jest już gotowy, a po nałożeniu na twarz, pojawia się ciemna, niebieska smuga, i całą zabawę trzeba zaczynać od nowa.

Tlenki żelaza, które stanowią składniki pigmentów, z czasem ciemnieją, więc to, że podkład wydaje się w porządku po przygotowaniu, nie oznacza, że taki będzie również później.

Początkujący, czyli ktoś taki jak ja, potrzebuje bardzo wielu prób, nim stworzy najlepszy odcień, odpowiedni dla swojej cery.

Całe zadanie wymaga sporo pracy i powoduje bałagan,a umycie moździerza po wszystkim, to nie lada wyzwanie (pod tym względem zdecydowanie wygrywa torebka strunowa).

Zalety samodzielnego przygotowania kosmetyku do makijażu

Można przygotować kosmetyk do makijażu według własnych potrzeb.

Dzięki pigmentom można zmienić już gotowy produkt mineralny.

Gdy cera zmienia swój odcień w ciągu roku (opalenizna), wystarczy lekko zmodyfikować gotowy już podkład, a nie szukać nowego.

Satysfakcja ze stworzenia kosmetyku od podstaw.

Jest to dużo tańsze niż kupno gotowych kosmetyków mineralnych.

W przyszłości, gdy już ma się pigmenty, wystarczy kupować bazę i dodatki, ponieważ pigmenty zużywa się bardzo wolno.

Gdy ma się wolny czas, przygotowanie kolorowego kosmetyku w domu  można potraktować jako zabawę.


Podsumowanie

Dziś, bogatsza o nowe doświadczenie, wiem że gdy będę chciała przygotować dla siebie kolejny podkład mineralny, uproszczę sobie zadanie i nie zdecyduję się na "czyste pigmenty".  Niebieski pigment zastąpię niebieską bazą kolorystyczną.

Co siądziecie o samodzielnym przygotowywaniu kosmetyków do makijażu?


10 komentarzy:

  1. Nigdy nie robiłam takich kosmetyków samodzielnie. Dla mnie to czarna magia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może wydaje się, ale w rzeczywistości nie jest tak trudne ;)

      Usuń
  2. Nigdy nie miałam okazji robić żadnego kosmetyku kolorowego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to pupilarne być może dlatego, że półprodukty do takich kosmetyków nie są łatwo dostępne:)

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy temat i cenne porady. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Z pielęgnacji lubię robić sama kosmetyki, ale z kolorówką jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może też znajdziesz taki moment jak ja i spróbujesz ;)

      Usuń
  5. Ja nigdy sama nie robiłam ale myślę, że to moze byc ciekawe doświadczenie i dobra zabawa :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna