środa, 30 maja 2018

15 pomysłow na meble z palet do ogrodu i na balkon


meble ogrodowe

Palety są łatwo dostępnym i niedrogim materiałem, z którego można stworzyć przeróżne meble i inne przedmioty domowego użytku. Dzięki temu, że dostępne są w różnych rozmiarach, bez problemu nadają się na półki, pufy, regały, a nawet ławy, sofy, czy łóżka.

Meble upcycling

Meble z palet wpisują się w nurt upcyklingu. W prostych słowach recykling, to ponowne wykorzystanie zużytych materiałów jako surowców wtórnych, a upcykling polega na nadaniu nowego życia zużytym przedmiotom nadając im innych funkcji oraz dodając wartości estetycznej. Tworzenie mebli ze zużytych palet jest tego najlepszym przykładem.
Takie meble znakomicie nadają się do ogrodu, czy na balkon. Poniżej przedstawiam 15 pomysłów na różnorodne wykorzystanie skrzynek w aranżacji tych miejsc.

 

Podest z palet

 

Palety mogą posłużyć do stworzenia całego tarasu, łącznie z podłogą (podestem). Taki podest można układać na starych płytkach, a podłoga wspaniale odmieni każdy balkon.


 

Fotel i kwietnik w jednym


Wygodny fotel w otoczeniu rośli zdecydowanie umili nam wypoczynek na świeżym powietrzu. 


 

Donica z palet

 

Drewnianą skrzynkę można w prosty sposób zmienić w rustykalną donicę.


 

Stojak na kwiaty 

 

Stojak na kwiaty nie musi być nudny. Co powiecie o takim?


 

Stół ogrodowy z palet

 

Stół jest najważniejszym elementem wyposażenia altany ogrodowej, to przy nim odbywają się biesiady integrujące wszystkich uczestników.



 

Zestaw wypoczynkowy z palet na balkon i do ogrodu

Na małym balkonie najlepiej sprawdzą się składanek krzesła, przy większym można włożyć trochę inwencji w jego aranżację i stworzyć wygodny zestaw wypoczynkowy.


 

Siedzisko z palet

 

Proste siedzisko można wykonać z nie  więcej niż dwóch palet. Dla większej wygody, a przy okazji być może również do ozdoby, taki mebel można uzupełnić o poduszki i koce.


 

Huśtawka z palet

 

Huśtawka, to według mnie najwspanialszy element ogrodu, gdybym miała ogród, spędzałabym na niej dużo czasu. Z palet można wykonać zarówno małe huśtawki dla dzieci, jak również takie, które zmieszczą co najmniej dwoje dorosłych, a nawet schowek na napoje.


Leżak

 

Do wygrzewania się na słońcu najlepszy jest leżak, podobnie jak w przepadku siedziska, do wykonanie jednego leżaka, wystarczą dwie palety.


Organizer na akcesoria ogrodowe

 

Organizer ogrodowy może stanowić ciekawy element dekoracyjny, a przy okazji nadal znakomicie spełniać swoją rolę przechowując między innymi narzędzia ogrodowe, nasiona, ziemię, czy donice.


Stojak na narzędzia ogrodowe

 

Paleta może nam posłużyć również jako materiał na wieszak lub stojak na narzędzia ogrodowe.


Łóżko z palet zamiast hamaka

 

Czy to hamak, huśtawka, czy łóżko? Ocenę pozostawiam Wam. 


Ława na kółkach

 

Drewniana skrzynka w łatwy sposób może zamienić się w stolik kawowy. Dla większej wygody zamontowano do niej kółka.


Domek ogrodowy dla dzieci 

 

Domek zabaw, to zdecydowanie coś więcej niż mebel ogrodowy. Które dziecko nie chciałaby mieć domku w ogrodzie?

Parawan ogrodowy z palet

 


Parawan w ogrodzie, czy na balkonie, nie tylko zasłoni przed ciekawskimi spojrzeniami, ale również może stanowić ciekawy element dekoracyjny.


Altana z palet


Dzięki altanie, możemy spędzać czas na świeżym powietrzu nie tylko przy doskonałej pogodzie. Taka budowla z palet znakomicie wpasuje się w otaczającą ją zieleń.

Jak się wam podobają takie upcyclingowe rozwiązania?

28 komentarzy:

  1. Baaardzo mi się podobają meble z palet :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja kiedyś chciałam zrobić sobie łóżko z palet ale niestety nie wiedziałam gdzie mogę je dostać ;/ Super pomysły.
    www.aliviastyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz coraz łatwe je znaleźć, jest mnóstwo ogłoszeń, pewnie dlatego, że takie meble stały się bardzo popularne.

      Usuń
  3. Dla chcącego nic trudnego - super pomysły!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak, wystarczy trochę wyobraźni i chęci, a jaka jest satysfakcja :)

      Usuń
  4. świetne te pomysły ;) szkoda tylko, że nie mam ogrodu, bo chętnie bym niektóre z nich wykorzystała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo, mam okazję pokorzystać z takich mebli jedynie u znajomych ;)

      Usuń
  5. Prostota i funkcjonalność ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedynie ślizgawki z palet nie udało się zrobić ;)

      Usuń
  6. Świetne pomysły. Gdybym tylko miała własny ogród...

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczne propozycje, szkoda, że nie mam gdzie ich postawić :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś, gdzieś...
      Póki co zostaje tylko podziwiać u innych ;)

      Usuń
  8. super przykład na to, że wystarczy trochę wyobraźni i można stworzyć cuda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, a jak ktoś nie ma małą wyobraźnie, to może poszukać i skorzystać z pomysłów innych osób.

      Usuń
  9. Jestem zauroczona tym szaro fioletowym zestawem! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przez trzy lata miałam mebelki z palet na balkonie ale w końcu zamieniłam na coś innego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Altanka mnie dobiła, urocza jest, czas zagonić chłopaka do roboty!
    Serdecznie zapraszam do mnie i pozdrawiam wszystkich!

    OdpowiedzUsuń
  12. Żałuję, że nie mam gdzie wstawic takich mebli

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedyś zrobiłam stolik ze skrzynek :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Sporo ciekawych pomysłów, zamówiłam u znajomego kilka euro palet i zabieram się do roboty. Twój wpis mnie oświecił i zainspirował do pracy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Podoba mi się domek dla dzieci z palet.
    Takie coś na tarasie też pewnie kiedyś sobie zrobię, a obecnie planuję doniczki z palet.

    OdpowiedzUsuń
  16. Niektóre pomysły bardzo fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Meble ogrodowe z palet to hit ostatnich lat ;) sam ostatnio zrobiłem meble ogrodowe w ten sposób. Mogę napisać jak, może komuś się przyda. Najpierw sprawdziłem czy drewno jest suche, wyszlifowałem, wygładziłem papierem ściernym i wyczyściłem. Następnie zaimpregnowałem gładką już powierzchnię, a na końcu pokryłem je wodną lakierobejcą. Warto zrobić to 3 razy, aby paleta została dobrze pokryta. Polecam każdemu, u mnie mebelki w ogrodzie wyglądają świetnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. ja mam taki paletowy fotel ogrodowy z poduszką :) wiadomo że sama paleta jest dosyć niewygodna, ale jak dołożyłam grubą poduchę to jest elegancko :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna