czwartek, 19 lipca 2018

Jak dobrać kolor podkładu mineralnego przez internet (na przykładzie podkładów Ecolore)

Swatche podkładów Ecolore

 

podkład mineralny ecolore

W ostatnich miesiącach, skrupulatnie testowałam różne podkłady mineralne, aby wybrać taką formułę i taki odcień, który będzie najlepiej zgrywał się z moją cerą. Miałam przy tym okazję porównać strony internetowe marek kosmetyków mineralnych i to w jaki sposób pomagają klientom wybrać odpowiedni podkład. W przyszłości pokażę szerzej jak podkłady różnią się między sobą. Tym razem postanowiłam się zająć tematem, jakim jest dobór koloru podkładu przez internet.

Ecolore

 

Najlepiej sprawdziły się u mnie podkłady Ecolore, zarówno pod względem formuły, jak i możliwości doboru koloru przez internet. Jest to dużym ułatwieniem, gdy mamy problem z określeniem poziomu jasności cery.
Mimo możliwości porównania ze sobą kolorów, wybór podkładu przez internet nie jest prostym zadaniem. Duży wpływ mają ustawienia monitora, dlatego najważniejsze jest dobranie odpowiedniej do swojej cery gamy kolorystycznej.

Jak dobrać podkład 

 

Do wyboru wśród podkładów Ecoloré mamy 5 kategorii kolorów i 7 poziomów jasności. Aby prawidłowo dobrać kolor podkładu, przyjrzyj się odcieniowi swojej skóry, czy jest ciepły, żółty, czy bardziej różowy, a może ani jedno ani drugie. Masz wybór wśród pięciu kategorii podkładów Ecolore. Pamiętaj, że kolor podkładu na twarzy musi pasować do szyi i dekoltu. 
 

Jak wybrać odpowiedni podkład mineralnego Ecolore

 

1. Wybierz podkład z kategorii WARM – CIEPŁY, jeśli:
- Twoja karnacja ma ciepłe, beżowo-złote tony;
- łatwo się opalasz, a Twoja opalenizna ma kolor pomarańczowo-brązowy.

2. Wybierz odcień z kategorii OLIVE – OLIWKOWE, jeśli:
- masz oliwkową cerę, szybko się opalasz, a większość innych podkładów jest dla Ciebie zbyt różowa lub zbyt szara.

3. NUDE – NEUTRALNE:
- odcień Twojej skóry nie ma przewagi tonów żółtych, czy różowych, jest zbalansowany,
- masz chłodny typ urody, przebarwienia lub widoczne naczynka krwionośne.


ecolore gold, warm
 
4. GOLDEN – ZŁOTE:
- masz karnację o złocisto-żółtym odcieniu,
- opalasz się na złoto-brązowy kolor,
- odcień WARM jest dla Ciebie zbyt pomarańczowy,
- masz słowiańskich typ urody.

5. COOL – CHŁODNE
- odcień Twojej skóry wpada w tony różowe, beżowo-szare,
- łatwo ulegasz poparzeniom słonecznym



Poziomy jasności podkładów

 

Po wyborze kategorii pozostaje jeszcze dobrać odpowiednią jasność podkładu. Jest aż siedem poziomów:
0 - karnacja bardzo jasna,
1 - karnacja jasna,
2 - karnacja średnio-jasna,
3 - karnacja średnia,
4 - karnacja średnio-ciemna,
5 - karnacja ciemna,
6 - karnacja bardzo ciemna,
7 - karnacja bardzo ciemna+ .


Dobór odpowiedniego podkładu mineralnego

 

Porady, które powyżej przedstawiłam stanowią wskazówkę, ułatwiającą dobór odpowiedniego podkładu mineralnego. Miej na uwadze, że ton cery zmienia się często wraz z porami roku. Może okazać się, że zimą odpowiedni jest dla Ciebie Nude 1, a latem Warm 2.

jak dobrać podkład mineralny
 

Próbki podkładów mineralnych

 

Najpewniejszym sposobem doboru odpowiedniego podkładu jest zamówienie mniejszej wersji (w Ecobelle dostępne są w pojemnościach 0,25g oraz 0,5g). Nawet ćwierć grama pozwoli dobrze porównać ze sobą podkłady i dopasować je do odcienia skóry. Jeśli zdecydujesz się na próbki podkładów mineralnych, wystarczy porównać kilka odcieni. Do tego z pewnością przyda się Tobie powyższa ściąga.

Zobacz także artykuł:
Kosmetyki mineralne Ecolore

16 komentarzy:

  1. Bardzo fajne rady! Faktycznie trudno jest dopasować odpowiedni kolor podkładu przez internet...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno, ale niestety czasem nie ma innej możliwości. W sklepach stacjonarnych póki co jest mały wybór wśród kosmetyków mineralnych.

      Usuń
  2. Świetny wpis, bardzo przydatny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze mam problem z wybraniem właściwego koloru zamawiając przez internet.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to łatwe, chyba że ma się dobrany podkład z kilku popularnych marek, to może być pomocne. Jak nie, to trzeba się dłużej zastanowić.

      Usuń
  4. ja mam w planach najpierw skusic sie na probki.. sama nie wiem ktory odcien wybrac :) niby jestem ciepla, ale nie az tak..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie weź pod uwagę odcienie nude, mają mniej czerwonego pigmentu.

      Usuń
  5. Uwielbiam firmy, które dają możliwość kupienia próbki :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o minerały, to próbki są dla mnie koniecznością. Byłam kiedyś na targach i konsultantki nie potrafiły mi doradzić, każda mówiła coś innego. Ostatecznie poleciły kupić próbki przez internet :/

      Usuń
  6. Ja wszystkie swoje minerały kupowałam przez internet :), najpierw kupowałam po prostu próbki. Zawsze też obsługa sklepu chętnie pomoże :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie niestety się to nie sprawdziło, więc wolę wybierać sama. Do jednej marki się zniechęciłam, bo wiecznie nie było koloru, który chciałam wypróbować, więc poszukałam u innych producentów ;)

      Usuń
  7. Super post takie rady są bardzo przydatne fajnie że można kupić próbki 🙂

    OdpowiedzUsuń
  8. ja miałam pierwsze próbki :) I po nich wybrałam ten który najbardziej mi odpowiada. Ta marka jest świetna, lubię ją na równi z Anabelle Minerals

    OdpowiedzUsuń
  9. Zbawienny poradnik dla kupujących kosmetyki na prezent przez internet. Na święta jak znalazł.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna