środa, 4 lipca 2018

Jak ozdobić słoik – 13 prostych i efektownych pomysłów

 

Dekoracje na słoiki

 

ozdoby na słoiki z miodem

 

 

Zimą wyjątkowo dbamy o dekoracje. Ozdabiamy wnętrza, świeczki, pierniki.. mogłabym wymieniać bez końca. Latem, być może dlatego, że natura dostarcza nam różnorodnych pięknych kolorów, mniej skupiamy się na dodatkowych ozdobach.
Dla tych, którzy chcą to zmienić przygotowałam garść pomysłów na udekorowanie słoików z przetworami.


Dekoracje na słoiki z przetworami

Słoiki, które używam do moich przetworów, to pozostałości po używanych przeze mnie produktach (kupnych powidłach, majonezie, miodzie itp.). Wykorzystując je wtórnie dla własnych potrze, dobrze oznaczyć je informacją o dacie produkcji, ale gdy chcesz obdarować kogoś słoiczkiem z pysznościami własnej produkcji miła dla oka dekoracja spowoduje, że domowe przetwory mogą sprawić równie miłe wrażenie, co bukiet kwiatów, czy ozdobny kosz owoców.


Serwetki na słoiki


Papierowe serwetki prostokątne

Najprostsza metoda ozdobienia słoika, to według mnie serwetki papierowe, najłatwiej dostępne i obecne prawie w każdym domu. Wystarczy je pociąć i przewiązać tasiemkami.

serwetki na słoiki

Papierowe okrągłe serwetki ozdobne

Nieco trudniej dostępne są papierowe okrągłe serwetki ozdobne. Dają inny efekt niż poprzednie, przede wszystkim dzięki temu, że mają ażurowy wzór.


Słoiki w stylu rustykalnym

Jeśli lubisz styl rustykalny, z pewnością spodobają się Tobie poniższe propozycje.

Dekorowanie słoików szarym papierem

Dekoracja z szarego papieru robi wrażenie bardzo ekologicznej, do jego obwiązania znakomicie nadaje się sznurek. Ja użyłam sznurka jutowego.

Słoik ozdobiony tkaniną jutową

Z juty wykonana jest następna dekoracja. Dołączyłam do niej etykietką z szarego papieru.

zestaw do dekoracji słoików z przetworami

Lniane kapturki na słoiki

Przy zdobieniu słoika sprawdzi się również tkanina lniana. Tutaj gotowe kapturki na słoiki


Szydełkowe kapturki na słoiki

Ciekawym pomysłem są również kapturki na słoiki wykonane szydełkiem.


Naklejka na nakrętkę słoika

Naklejki, które ja użyłam znajdziesz do wydruku pod https://pl.pinterest.com/pin/848365648533519370/. Ja używam samoprzylepnego papieru i drukuję je  na domowej drukarce. Takie naklejki dostępne są również w sklepach, choć przyznaję, że ja ich tam nie szukałam, ponieważ na stronie, którą podałam jest ogromny wybór i każdy znajdzie coś dla siebie.

zestaw do dekoracji słoika

 

Jak ozdobić słoik koronką


Słoik ozdobiony kawałkiem firany

Zamiast koronek użyłam kawałków firany. Były to ścinki dorzucone do paczki ze sklepu internetowego. Całość przewiązałam wstążką, nalepiłam naklejki i gotowe (zdjęcie na samej górze).

Słoik ozdobiony koronką

Na zdjęciu połączenie tkaniny jutowej oraz koronki

Czepek i opaska na słoik

Jeden z trendów jaki ostatnio zauważyłam, to "ubieranie" słoików w czepek i opaskę, wykonane z tkaniny z jednakowym wzorem. Nazywam je ubrankiem na słoik, lub komplecikiem.

Koronkowa tasiemka

Zamiast szerokiej koronki, można wykorzystać samą koronkową tasiemkę, jak na poniższym zdjęciu

Dodatki dla tych, którzy lubią zaszaleć


Perły zamiast tasiemki



Słoik z drewnianą łyżeczką

W propozycji na zdjęciu, na nakrętce utworzono poduszeczkę, a jako dodatek został dołączona drewniana łyżeczka.
Pomysłów na zdobienie słoików jest nieograniczona ilość. Wybrałam te, które nie wymagają szczególnego talentu plastycznego. 
Jeśli masz inne sposoby na dekorowanie słoików na przetwory, podziel się nimi w komentarzu.

36 komentarzy:

  1. Wyglądają bajecznie w tych ozdobach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama nie wiedziałabym, które ozdoby wybrać :)

      Usuń
    2. Też nie wiem, który pomysł najbardziej mi się podoba :D

      Usuń
  2. Ładnie to wygląda ale mi by się nie chciało tak bawić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, to zależy od podejścia. Ja potraktowałam to właśnie jako zabawę ;)

      Usuń
  3. Jakie śliczne 😍robię różne przetwory a takie ozdobione słoiki wyglądają jeszcze bardziej apetycznie i uroczo 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spory efekt jest przy niewielkiej ilości pracy :)

      Usuń
  4. Uwielbiam także przyozdabiać słoiki :-) Ciekawy pomysł dodaje uroku :-) Znalazłam tu u Ciebie kilka ciekawych pomysłów :-) Szybkie rozwiązania i w dodatku bardzo ładne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybrałam właśnie takie nietrudne sposoby, bo samo robienie przetworów też wymaga czasu i pracy, a i nie każdy jest uzdolniony plastycznie ;)

      Usuń
  5. Bardzo fajne pomysły na śliczne dekoracje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne, nie myślałam ze to takie proste. Na pewno wykorzystam te porady. Boskie

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne pomysły, wszystkie mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile sposobów na ozdobienie słoików! Jestem pod wrażeniem! :) Ostatni i ten z perełkami są super. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te wymagają więcej pracy niż reszta, ale efekt za to niesamowity.

      Usuń
  9. Bardzo mi się takie ładne, ozdobione słoje podobają, moje to są jakie były..może za rok uda się ładniej je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze jest to co w środku, ale czasem można pokombinować z ozdobieniem, sprawia sporo radości :)

      Usuń
  10. Stosuję szary papier i serwetki - fajnie wyglądają:)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez przesadnego kombinowania a i tak dają świetny efekt.

      Usuń
  11. Niby zwykłe słoiki - a ile wdzięku w sobie mają! aż żałuję że u mnie nigdy się czegoś takiego nie używało. Chyba sama zacznę, jak tyklo zerwę wiśnie na dżemor :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też nikt tak nie robił, ktoś musi być pierwszy ;)

      Usuń
  12. Bardzo fajne propozycje na ozdobienie słoika, nie ozdabiam swoich,ale podobają mi się

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne te ozdoby! Ja mam bzika na punkcie przetworów i chętnie bym ozdabiała jakoś swoje słoiki, ale przeważnie kończy się po prostu na etykietach z braku czasu..

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne pomysły :) Bardzo mi się to podoba, ale u mnie rzadko kiedy tak ozdabiamy słoiki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Coś pięknego :) i niektóre nawet nie są trudne do wykonania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawie wszystkie są łatwe do wykonania, tylko przy niektórych trudniej z dostępnością materiałów :)

      Usuń
  16. Pięknie to wygląda. Cudowny pomysł na prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  17. świetne pomysły, słoiki wyglądają uroczo!

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszystkie sa urocze. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Doskonały pomysł na "upiększenie" piwniczki z różnymi smakołykami. Tak pięknie zdobione słoiczki z przetworami to również świetny pomysł na prezent dla przyjaciółki czy znajomej. Muszę wykorzystać pomysły i w moim domu. Mam piwniczkę pełną przetworów, a taki zdobiony słoiczek zachęca do skosztowania :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna