wtorek, 2 stycznia 2018

Jak zrobić mydło Aleppo w płynie


jak zrobić mydło w płynie



Lubię mydła w kostce, choć często ze względów praktycznych wybieram mydła w płynie. Z prawdziwym mydłem Aleppo (jak rozpoznać nieprawdziwe mydło Aleppo pisałam wcześniej), mam jeszcze ten problem, że kostka jest tak olbrzymia, że nie sposób się nią myć, a niestety przekrojenie też nie jest łatwe. Jako że mydło Aleppo świetnie działa na moją skórę, postanowiłam przygotować z niego samodzielnie mydło w płynie.

jak zrobić mydło z resztek

Jak zrobić mydło w płynie z mydła w kostce

Potrzebne są:
- 0,5 l wody destylowanej,
- 1 kostka mydła Aleppo,
- tarka,
- łyżka
- talerz lub miska
- garnek,
- butelka z dozownikiem.

Przygotowanie mydła

1. Ucieram mydło na tarce, a w tym czasie podgrzewając w garnku wodę destylowanej. 
2. Wrzącą wodę zdejmuję z palnika i wsypuję do niej płatki mydlane.
3. Mieszam (około 7 minut), aż mydło rozpuści się w wodzie.
4. Przelewam do butelki.

Uwaga!
Jeśli wywar okaże się zbyt gęsty, należy do niego dolać gorącej wody.

mydło aleppo do higieny intymnej

Do czego użyć mydło Aleppo w płynie:

- do mycia twarzy,
- do mycia całego ciała,
- jako płyn do higieny intymnej,
- jako maseczkę oczyszczającą na twarz,
- jako szampon do mycia włosów z łupieżem.

Tym sposobem możecie również zrobić mydło w płynie z każdego szarego mydła.

Wolicie mydła w kostce, czy w płynie?

Jeśli podobał Ci się ten post, zobacz także:


38 komentarzy:

  1. O dziękuję za prosty i świetny przepis :D Polecę go na moim fb bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy pomysł! Nie wpadłabym na takie rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się do tego długo zabierałam, ale zapewniam, że efekt jest całkowicie zadowalający ;)

      Usuń
  3. OOooo bardzo ciekawy przepis! Dzieki :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze, ale super sprawa:D Ja nawet nie wiedziałam, że jest coś takiego jak mydło aleppo:) Muszę kiedyś sama spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, nie pożałujesz :) Tylko dobrze dopasuj do swojej skóry (pisałam o tym we wspomnianym poście).

      Usuń
  5. Hmmm to tylko ja muszę się dowiedzieć co to za mydło...nie mam pojęcia;) poczytam u Ciebie!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam aleppo. W płynie też, ale jednak bardziej kocham się w kostkach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam tego mydła, ale rzeczywiście, pomysł bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie kupowałam takiego mydła w kostce jakoś nie jestem przekonana. Choć twoja propozycja aby zrobić wersję płynną bardziej mnie przekonuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, może kiedyś wpadnie Ci w ręce i spróbujesz ;)

      Usuń
  9. Oo nie wiedziałam, że można sobie robić takie mydełko :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie znam tego mydła ale bardzo kusząco brzmi :D nie lubię mydeł w kostce ale Twoja propozycja na zmiane jego konsystencji kusi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mydło Aleppo ma swoje specyficzne działanie, więc fajnie, że nie trzeba z niego rezygnować tylko ze względu na to, że jest w kostce.

      Usuń
  11. zarówno w płynie lub kostce to moje ulubione mydło.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za przepis. musze spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  13. O super pomysł, może kiedyś sobie spróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny sposób dla siebie, ale również jako prezent dla kogoś! :)
    Obserwuje ♥

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajny sposób, chociaż jeszcze nie miałam mydła Aleppo :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawy przepis. Jestem raczej beztalenciem, jeżeli chodzi o takie samodzielne robienie kosmetyków, ale może nawet spróbuję :) Nie wydaje się specjalnie trudne

    OdpowiedzUsuń
  17. kiedyś bardzo się z mydłem aleppo lubiłam, teraz niestety jest zbyt mocne ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam takiego, które ma mało oleju laurowego,bo mam dosyć suchą skórę.

      Usuń
  18. genialny pomysł! koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny pomysł, bo jednak dużo bardziej wolę te w płynie ;P

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie sądziłam, że można zrobić mydło w płynie z kostki

    OdpowiedzUsuń
  21. świetny przepis :D Lubię płynne mydła :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem ostatnio za dużym leniem :)
    Zapraszam na mój najnowszy wpis - wzajemna obserwacja?

    OdpowiedzUsuń
  23. świetny pomysł, chętnie wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Orientacyjnie: ile gramów mydła na te 0.5 l wody?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna