piątek, 15 grudnia 2017

Jak zrobić świeczkę zapachową - najprostsza metoda


jak zrobić swieczkę


Okres okołobożonarodzeniowy, to czas kiedy palimy najwięcej świeczek. Odkąd zauważyłam, że świece parafinowe mnie trują (najgorzej czułam się po tych z Caritasu), postanowiłam przerzucić się na inne woski. Moją ostatnią parafinową świecę dostałam jako dodatek do prezentu. Postanowiłam wykorzystać ją w inny sposób, przetopić na kilka mniejszych świec zapachowych. 
 

Z czego zrobić świeczkę zapachową

Do przygotowania świeczki potrzebne są:

 

wosk

Rodzaj wosku nie ma znaczenia, ja wybieram najczęściej sojowy, można użyć wosku parafinowego, wosku pszczelego, wosku palmowego, albo przetopić świeczki),

świeczka

słoik 

Ja w tym przypadku wykorzystałam szklanki po wypalonej świeczce,

knot do świeczki

Sznurek bawełniany wędliniarski lub gotowe knoty impregnowane,

naczynia do podgrzewania w kąpieli wodnej

W kąpieli wodnej często przygotowuję kosmetyki, dlatego sprawiłam sobie specjalną miseczkę z Lidla, wcześniej używałam szklanych misek i słoików

olejki eteryczne

dekoracje.



Jak zrobić knot do świecy woskowej

Jeśli decydujemy się na samodzielne wykonanie knota, należy odmierzyć odpowiednią długość sznurka, tak, żeby stykał się z dnem słoika, a drugi koniec mógł być przywiązany do opierającego się na szklance patyczka od szaszłyka, aby przygotować knot, należy zamoczyć sznurek w wosku, wyprostować i zawiesić tak jak na zdjęciu.

świeca zapachowa

Jak przygotować wosk do świecy zapachowej

- do naczynia wrzucam wosk lub gotową świeczkę, którą chcę rozpuścić i podgrzewam w kąpieli wodnej,
- do roztopionego wosku dolewamy olejki eteryczne, ja zużyłam 30 kropli,
- wlewamy wosk do słoika, zostawiając jeszcze nieco na później,

dekoracje świąteczne

- odczekuję godzinę, aż wosk zastygnie,
- po godzinie, wokół knota robi się małe wgłębienie w wosku, które często powoduje, że świeca wypala się bardzo nierównomiernie, aby uniknąć tego problemu, dolewamy w to miejsce resztę wosku.

Ozdoby

Dno wyłożyłam owocami jarzębiny, co pomogło utrzymać knot na swoim miejscu. Dołożyłam jeszcze gałązkę jarzębiny, co widać na głównym zdjęciu. Atrakcyjnie wyglądającą ozdobą, a zarazem dodatkiem zapachowym, będą zamoczone w wosku suszone kwiaty lawendy, nie kojarzą się one jednak z Bożym Narodzeniem, dlatego ich tym razem nie użyłam. Świetnym rozwiązaniem są brokatowe spray'e, którymi można przyozdobić słoiczek, dzięki nim, nawet zwykły słoik po dżemie czy keczupie będzie wyglądał jak rasowa bożonarodzeniowa ozdoba.

Jak w Waszych domach przystraja się bożonarodzeniowe świeczki?

28 komentarzy:

  1. Wow genialny pomysł! Na pewno wykorzystam ten sposób:)

    OdpowiedzUsuń
  2. u wielbiam prace Diy świetny wpis muszę zrobić

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna sprawa, ciekawe czy nadawałyby się szklane słoiczki po jogurtach z Biedronki. Mam kilka i brakuje mi pomysłu, co z nich zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny sposób!
    Zapraszam do Siebie - nowy post świąteczny🎄

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedys robilam na prezent swieczki i tez fajnie wyszly :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam dużo przetopionych wosków i zastanawiałam się co z nimi zrobić :) teraz już wiem

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie skorzystam z przepisu :) może w weekend się pobawie (teoretycznie już jest ale ja jadę do pracy)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy sama nie robiłam, ale z Twoja pomoc zabiorę się za to i będe miała swoją własną, niepowtarzalną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo się przy tym się nie napracuje, a satysfakcja spora ;)

      Usuń
  9. Ja robiłam ostatnio świeczki, ale wrzucałam do nich suszone płatki róż i trochę listków herbaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny pomysł z tymi płatkami, każdy coś takiego w domu znajdzie :)

      Usuń
  10. Robiłam w ten sposób świeczki, świetnie wyglądały w tych małych słoiczkach z pepco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam te słoiczki, ale akurat używam do innych celów, bardzo je lubię :)

      Usuń
  11. Bardzo prosta i fajna metoda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to właśnie chodziło, cieszę się, że potwierdzasz ;)

      Usuń
  12. robiłam kiedyś świeczuszki z kawą :) muszę zrobić powtórkę

    OdpowiedzUsuń
  13. ale fajny przepis można zrobić świeczke handmade i podarować świecomaniakowi - super patent

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie robiłam samodzielnie świec.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie robiłam jeszcze sama świecy, ale z przyjemnością wypróbuję Twój sposób. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawy i przydatny post :) Nie pamiętam, kiedy zapalałam świece Caritasu, ale jak trują to nie ma co się męczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie robiłam świecy. Z pewnością będę chciała wypróbować, a wtedy zajrzę do Ciebie po podpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj korcą mnie ostatnio takie świeczuszki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna zabawa i dużo przyjemności z używania, o ile znajdzie się trochę czasu na jej przygotowanie ;)

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna