wtorek, 24 lipca 2018

Jak zrobić lemoniadę. Przepisy na domową lemoniadę

 jak zrobić lemoniadę

Ten rok mogłabym nazwać rokiem lemoniady. Latem, lemoniada jest u mnie prawie codziennie, przy czym nie kończy się na samej wodzie z cytryną, choć i tą najprostszą wersję uwielbiam.
Postanowiłam spisać kilka moich sposobów. Z dalszej części wpisu dowiecie się między innymi jak zrobić lemoniadę z takich owoców jak cytryny, maliny, arbuzy, truskawki, brzoskwinie, a także z rabarbaru.

Przepis na lemoniadę – podstawowe informacje

 

Zauważyłam, że często lemoniadą nazywany jest napój powstały po zmiksowaniu owoców. Taki napój to smoothie, lemoniady które ja przygotowuję, są klarownymi napojami. Do dzbanka zawsze dodaję kilka plastrów cytryny ze skórą (wcześniej sparzoną).
Dodatkowe owoce wykorzystywane do lemoniady możemy gotować z wodą i z cukrem lub dodawać w kawałkach do gorącego syropu z wody i cukru. Jeśli wybieramy drugi sposób, wystarczy wszystko wymieszać, dodać chłodnej wody i odczekać około godziny. Jest to łatwiejsza metoda, ale jej wadą jest mniej intensywny smak.
Postanowiłam więc skupić się na przepisach na lemoniadę w wersji gotowanej.

lemoniada z pomarańczy

Czym słodzić lemoniadę

Lemoniadę zwykle słodzę ksylitolem, ale ostrzegam, że może on u niektórych zadziałać przeczyszczająco. Jako substancji słodzącej można użyć również między innymi miodu, stewii, czy erytrolu. Dla uproszczenia w przepisach używam kreślenia "cukier".

Jak zrobić lemoniadę arbuzową

Lemoniada z arbuza – składniki:

- 1/2 arbuza,
- 2 szklanki wody,
- 2-3 łyżki cukru,
- sok z 3 cytryn,
- kostki lodu lodu.

Aby przygotować lemoniadę arbuzową należy zmieszać cukier z gorącą wodą. W innym naczyniu zmiksować arbuza. Przelać powstałą papkę przez sitko, wlać do dzbanka i dodać pozostałe składniki. Gotowe!

Jak zrobić lemoniadę brzoskwiniową

Lemoniada brzoskwiniowa - przepis

- 4 brzoskwinie,
- sok z 2 cytryn,
-  2-3 łyżki cukru,
- listki mięty,
- 1 litr wody,
- kostki lodu.

Aby przygotować lemoniadę brzoskwiniową, do garnka wkładamy posiekane i obrane brzoskwinie, wlewamy 2 szklanki wody i wsypujemy cukier. Doprowadzamy do wrzenia. Zmniejszamy ogień i gotujemy jeszcze około 10 minut. Po ostudzeniu do dzbanka wrzucamy brzoskwinie z syropem, dolewamy resztę wody i dokładamy pozostałe składniki. Możemy użyć też gotowych brzoskwiń w syropie.

lemoniada malinowa

Jak zrobić lemoniadę truskawkową

Lemoniada truskawkowa – składniki:

- 1/2 kg truskawek,
- sok z 1 cytryny.
- 1 litr wody,
- 3 łyżki cukru,
- kilka kostek lodu.

Przygotowując lemoniadę truskawkową miksujemy truskawki lub rozdrabniamy je w inny wygodny dla nas sposób. Wlewamy mus z truskawek do garnka. Zalewamy go szklanką wody, dodajemy cukier i podgrzewamy mieszając. Gdy rozpuści się cukier, przelewamy wszystko przez sitko do dzbanka i dodajemy resztę składników.

Jak zrobić lemoniadę malinową

Lemoniada malinowa – składniki:

- 1 litr wody,
- 1 i 1/2 szklanki malin,
- sok z 1 cytryny,
- 5 listków mięty,
- 2 łyżki cukru
- kilka kostek lodu.

Lemoniadę malinową robimy w ten sam sposób, co lemoniadę truskawkową.

Lemoniada rabarbarowa

Składniki lemoniady rabarbarowej:

- 2 szklanki pokrojonego w kostkę rabarbaru,
- 4 łyżki cukru,
- 2 cytryny,
- 3 szklanki wody,
- listki mięty,
- kostki lodu.

Rabarbar gotujemy z dwiema szklankami wody i cukrem do momentu, aż będzie całkowicie miękki. Powstały syrop przelewamy przez sitko. Dodajemy sok z cytryny, resztę składników i gotowe!

lemoniada z ogórkiem

Przepis na lemoniadę cytrynową

Lemoniada cytrynowa

- sok z 3cytryn,
- 1 litr wody,
- kilka gałązek mięty,
- 4 -5 łyżek cukru,
- kostki lodu.

Do lemoniady cytrynowej lubię dodać plastry ogórka, sok z pomarańczy. Cytryna nie wymaga rozdrabniania, wystarczy tylko wycisnąć z niej sok, dodać do wody z rozpuszczonym cukrem i schłodzić.

Lemoniada lawendowa

Przepis na lemoniadę lawendową podawałam na Instagramie. Dodałam do niej więcej składników, które lubię (maliny, ogórek). Nie są one konieczne.

Post udostępniony przez Blogerka Natura i kosmetyki (@mrs_calluna)




Przy okazji zapraszam Was do odwiedzenia mojego profilu na Instagramie, a jeżeli dołączycie do grona obserwatorów będzie mi jeszcze milej.

30 komentarzy:

  1. Lubię domowe lemoniady i również często je robię.
    Moje lemoniady słodzę miodem, nie używam ksylitolu.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miody dodają innego smaku. Masz jakiś ulubiony do lemoniad?

      Usuń
  2. Dzięki! Będę korzystać!

    OdpowiedzUsuń
  3. Narobiłaś mi ochoty na tą arbuzową lemoniadę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię i robię, ale raczej w wersji podstawowej :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne przepisy. Nigdy nie robiłam lemoniady. Zwykle przygotowuję koktajle na bazie jogurtu naturalnego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedno i drugie jest super na lato. Koktajle też uwielbiam, najbardziej truskawkowe.

      Usuń
  6. Bardzo lubię i często robię w różnych wersjach smakowych 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam lemoniady :) W tym roku korzystałam raczej z tych podstawowych przepisów, czyli mięta plus limonka i melisa lub z dodatkiem cytryny :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne przepisy :) Ostatnio polubiłam się z lemoniadą, a to idealny napój na upały.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiele ciekawych opcji, chyba najchętniej spróbowałabym malinową :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę zrobić a zwłaszcza jak jest taki upał

    OdpowiedzUsuń
  11. Z nieba mi spadłaś! Dzięks za ten przepis :) Uf, dzisiaj taki upał...

    OdpowiedzUsuń
  12. Rewelacyjne propozycje - ja takie lemoniady uwielbiam, z tym że niczym je nie dosładzam)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie pijesz domową wodę smakową, takie też lubię od czasu do czasu, ale wtedy nie dodaję tyle cytryny ;)

      Usuń
  13. Uwielbiam domową lemoniadę, znacznie lepszy wybór od sklepowej chemii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie nie tylko zdrowsza, ale także smaczniejsza. W butelkowanych czuć sztuczne dodatki.

      Usuń
  14. nie wyobrażam sobie zycia bez nich w takich temperaturach jakie mamy obecnie 😁
    Moja ulubiona jest ogórek + cytryna + mięta ❤️

    OdpowiedzUsuń
  15. Arbuzową i lawendową muszę przetestować:) Już czuję ten smak:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do lawendowej podchodziłam ostrożnie, ale jest lepsza niż można by się spodziewać.

      Usuń
  16. Ciekawe przepisy, moje córeczki uwielbiają lemoniadę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyglądają tak orzeźwiająco aż by się wypiło taką 😁chętnie zrobię taką lemoniade z arbuza mój ulubiony owoc 🙂😁

    OdpowiedzUsuń
  18. Robię arbuzową i klasyczną - wszyscy uwielbiają :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuje za przepis! Przyda się!

    OdpowiedzUsuń
  20. Pycha. Z arbuza bardzo odświeżająca.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie przepadam za lemoniadą, nie lubię słodzonych napojów.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna