piątek, 10 maja 2019

Domowa galeria zdjęć na ścianie – jak ją przygotować i jakie ramki wybrać



Od zawsze lubiłam zbierać zdjęcia do albumu. Mimo, że nastały czasy aparatów cyfrowych, nie wystarcza mi gromadzenie fotografii na nośnikach cyfrowych. Zapełniam nimi albumy, a ostatnio coraz częściej oprawiam je w ramki i tworzę na ścianach domowe galerie zdjęć.
Jeszcze kilka lat temu, wybierając ramki stawiałam na minimalizm. Obecnie stały się modne rożnego rodzaju multiramy na zdjęcia - ramki na wiele zdjęć lub kolaże wykonane z kilku ramek. Zauważyłam, że takie ramki idealnie komponują się we wnętrzu mojego mieszkania. Zebrałam najciekawsze pomysły i postanowiłam się nimi z wami podzielić. Dowiecie się jak przygotować domową galerię zdjęć i jakie ramki wybrać.
Jeśli szukacie opraw do zdjęć, z pewnością wśród moich propozycji znajdziecie coś dla siebie.


Ramka do pokoju dziecka lub nad biurko

Do stworzenia ciekawej kompozycji zdjęć, znakomicie sprawdzi się ramka z klamerkami. Zdjęcia zawieszone na linkach przywodzą na myśl tradycyjną ciemnię fotograficzną. Tego typu ramki pasują idealnie nad biurko, do pokoju młodzieżowego, a także do pokoju dziecka.
Ramki z klamerkami mogą stać się miejscem, w którym zamieścimy pamiątki nie tylko w formie zdjęć, ale także drobne przedmioty takie jak pocztówki, wejściówki z imprez, które chcemy wspominać, wycinki z gazet, a nawet elementy ubioru, takie jak okulary przeciwsłoneczne. W ten sposób w ramce powstanie oryginalny kolaż, który odzwierciedli nasz indywidualny styl.

Poniżej trzy aranżacje ramek z linkami i klamerkami:

Ramka do pokoju dziecka

Prócz zdjęć, znalazły się na niej literki, czapeczka i buciki. Mogą się tam znaleźć też grafiki na przykład z ulubionymi postaciami z bajek.
Ramka do pokoju dziecięcego

Ta sama ramka do pokoju młodzieżowego

Między pamiątkowe fotografie, znakomicie wpasują się ciekawe grafiki, czy ulubione sentencje.


Ramka nad biurko

Ja na biurku nie mam wiele miejsca, dlatego postanowiłam wykorzystać ścianę i powiesiłam na niej zdjęcia i elementy, które tworzą zgraną całość (widzicie ją na pierwszym zdjęciu tego artykułu).
Nad biurkiem sprawdzą się zdjęcia, które budzą dla nas pozytywne skojarzenia. Jeśli ramka jest wystarczająco duża, znajdzie się też miejsce na kalendarz, czy kartki z notatkami.



Domowa galeria zdjęć

Ramki nad kanapą w salonie

W minimalistycznych wnętrzach sprawdzą się pojedyncze ramki lub kilka ramek rozmieszczonych symetrycznie na ścianie.


Do wnętrza o charakterze industrialnym pasują również ramki, które łączą prostotę klasycznej oprawy oraz linkę do zawieszania zdjęć. Na ścianie będzie prezentować się znakomicie, zarówno w pionie, jak i w poziomie.

Ściana zdjęć w salonie

Jeśli chcemy trochę zaszaleć i stworzyć ścianę zdjęć w salonie, mamy kilka wariantów do wyboru:
1. Powiesić kilka ramek, które będą różniły się jedynie rozmiarem, połączyć je i stworzyć kolaż.

2. Możemy wybrać gotową multiramę.
Osobiście, do salonu postawiłabym na to rozwiązanie i wybrała taką ramkę, jaką widzicie na poniższym zdjęciu (dla mnie odpowiednia będzie wersja z jasnego drewna).
Taką ramkę też można wieszać w pionie i w poziomie.

3. Kolejna opcja, to domowa galeria zdjęć w ramkach różnej wielkości, kształtu i koloru.
Wersja dla odważnych i z pewnością nie do każdego wnętrza. Takie rozwiązanie możecie zobaczyć na poniższych zdjęciach.
 


Ramki nad stołem

Kolaż stworzony z różnorodnych ramek zdecydowanie lepiej sprawdzi w korytarzu. Wieszając go w salonie wybierzmy miejsce nad stołem, zamiast nad kanapą.
Jeśli mamy jadalnię, tam też możemy udekorować ścianę zdjęciami w ramkach.

Ramki na zdjęcia w stylu skandynawskim

Jakiś czas temu styl skandynawski zauroczył wielu Polaków, w tym mnie, a jego popularność nie okazała się chwilową modą. Jeśli wam też podoba się ten styl, nie musicie od razu zmieniać całego wystroju mieszkania, inspirując się nim możecie wprowadzić do waszego domu pewne jego elementy.
Ja niedawno zdecydowałam udekorować salon za pomocą poduszek, a kolejne będą właśnie ramki na zdjęcia w stylu skandynawskim.
Styl skandynawski wyróżnia się jasną kolorystyką, naturalnymi materiałami, wśród których przeważa drewno. Charakterystyczne są motywy botaniczne oraz czarno-białymi grafiki, czy sentencje.
Sprawdzą się tutaj wszelkie ramki z drewna zarówno surowego, jak i bielonego. Poniżej kilka pomysłów na drewniane ramki w stylu skandynawskim:

Ramka drewniana klasyczna

Prosta drewniana ramka sprawdzi się w takim wnętrzu idealnie.

Ramka na sznurku

Prosta rama nie będzie przykuwała uwagi, wyeksponuje za to zawartość. Inne wrażenie robi natomiast ramka zawieszona na sznurku.

 

 Ramka drewniana surowa, stojąca

Kolejna propozycja, tym razem nie tylko do zawieszenia na ścianie, ale także do postawienia na przykład na komodzie. Prosta, geometryczna forma oraz piękno surowego drewna sprawiają, że ramka jest uniwersalną dekoracją. 



Która propozycja podoba się wam najbardziej?



Partnerem wpisu jest fabrykaform.pl

27 komentarzy:

  1. Ramki na zdjęcia? Zdecydowanie tak. Urozmaicają wnętrze, dodają kolorytu, ale i udomowiają je :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Mi też właśnie takie ostatnio najbardziej się podobają :)

      Usuń
  3. Mnie podobają się takie ramki na sznurku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też lubię ramki. U nas na razie do rodzinnych zdjęć dobrze sprawdza się multirama w przedpokoju, a w kolażu z kilku ramek w salonie wiszą roślinne akwarelki. Z Twoich pomysłów najbardziej podoba mi się druciana rama z klamerkami. Nie chciałabym przesadzić z ilością ramek w domu, ale na taką może skuszę się do sypialni...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na ramką do przedpokoju też się właśnie zastanawiam, na pewno postawię na multiramę, ale tak jak Ty, nie będę tam umieszczać zdjęć ;)
      Te z klamerkami świetnie się nadają do różnych pamiątek, a zawartość można łatwo wymieniać. Polecam :D

      Usuń
  5. A mnie podobają się tradycyjnie oprawione w ramki najlepiej białe 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie mnie też się podobają, wszystko zależy od wystroju. Do jednego pokoju planuję właśnie takie :)

      Usuń
  6. Fajne inspiracje- bardzo mi się podobają te ramki na sznurku!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Te ramki z klamerkami wyglądają super ale fajne też są te klasyczne drewniane :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się dobrze wybierze, to można nawet jedne i drugie mieć w tym samym pomieszczeniu ;)

      Usuń
  8. Mam najróżniejsze :P Co ściana to inna bajka, ale lubię to i ramki zdecydowanie są kolorowe :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajnie to wygląda :)
    Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam fototapetę na ścianie, wystarczy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, na fototapecie ramek lepiej nie wieszać ;) Za to super się prezentują na zwykłej tapecie i na korku :D

      Usuń
  11. Ja niebawem będę szykowała pokój dla dziecka bo póki co to łóżeczko będzie u mnie. Natomiast pewnością będę coś robiła właśnie na taki typ jak te ze zdjęcia ramki dla pokoju dziecka zresztą jeszcze sama nie wiem bo pewnie mi się jeszcze 10 razy zmieni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo możliwe, jest na prawdę w czym wybierać :D

      Usuń
  12. Ja lubię jedną dużą ramę z jakimś fajnym zdjęciem a dokoła kilka mniejszych rozmieszczonych symetrycznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. genialnie to wygląda! wszystko bez wyjątku :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne inspiracje, podoba mi się szczególnie pomysł ze spinaczami:) Wykorzystam go<3

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja też lubię zdjęcia w formie papierowej. Piękne ramki wybrałaś. Te jasne najbardziej mi się podobają. Umiesz stylowo urządzić dom.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna