poniedziałek, 25 listopada 2019

Puree z dyni - do czego je wykorzystać Mój najlepszy przepis na racuchy z dyni z jabłkami






Puree z dyni jest wyjściowym składnikiem wielu potraw. Wykorzystać je można zarówno do dań słodkich, deserów, obiadów, czy przetworów, a także jako danie dla niemowlaka.

Do czego puree z dyni


Puree z dyni można wykorzystać między innyni do:

dyniowej zupy-krem,


sernika, muffinek i innych dyniowych ciast,

placków i racuchów na słodko (przepis poniżej),

placków na wytrawnie,


dodatek do mięs i ryb,

dodatek do ziemniaczanego puree,

dań dla niemowląt (mam w tym celu przygotowanych kilka gotowych zapasteryzowanych słoików, więcej na ten temat będę mogła napisać za kilka miesięcy ;) )



Inne przepisy na blogu Wellness po polsku, które mogą Cię zainteresować:

Niezwykłe właściwości lecznicze i kosmetyczne dyni
Fit brownie z cukinii i jabłek


Przepis na racuchy z dyni


Do przygotowania racuchów z dyni potrzebne są:

200 g puree z dyni


2 jabłka

3 jaja

2 łyżki oleju

1/3 szklanki mleka

300 g mąki

2 łyżki cukru pudru

3 łyżeczki proszku do pieczenia

szczypta soli

olej do smażenia



Jak przygotować racuchy dyni

1. Do miski wsyp mąkę, sodę, proszek do pieczenia, cukier puder, dodaj jajka i mleko.

2. Wymieszaj składniki trzepaczką lub mikserem na małych obrotach.

3. Obierz jabłka i zetrzyj na na tarce na grubych oczkach.

4. Do potartych jabłek dodaj puree z dyni i wymieszaj.

5. Na rozgrzaną patelnię z olejem nakładaj łyżką porcje ciasta.

6. Racuchy smaż po obu stronach do przyrumienienia.


Z czym jeść placuszki z dyni 

Placuszki z dyni świetnie smakują bez dodatków lub z samym cukrem pudrem. Moje ulubione połączenie to jednak placki z dyni plus mus malinowy. Po prostu pycha :)

Smacznego!


20 komentarzy:

  1. Kocham wszystko co dyniowe :) Takie racuchy na pewno są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie racuchy z dyni muszą być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również bardzo lubię wszelkiego rodzaju przepisy z dodatkiem dyni i często je wykorzystuje w swojej kuchni. 😊 ♥️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, ja stale odkrywam nowe zastosowania dyni :)

      Usuń
  4. Ngdy nie jadłam :) Wygląda smacznie :)

    Pozdrawiam,
    buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności :) U mnie w tym roku królował sos dyniowy do spaghetti :)

    OdpowiedzUsuń
  6. muszę powiedzieć, że nie przepadam za dynią i chyba nigdy nie jadłam nic z dynią :P ale Twoje placki wyglądają przepysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że placki mogłaby Tobie zasmakować, bo jabłko robi swoje.

      Usuń
  7. Racuchy uwielbiam. Z dynia jeszcze nie jadłam ale na pewno sa pyszne ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie wypróbuję Twój przepis na placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale przepysznie wyglądają te racuszki. Już wiem co jutro zjem na kolację:D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna