piątek, 17 kwietnia 2020

Najlepszy przepis na szybkie i tanie pączki drożdżowe




Tegoroczne nietypowe święta Wielkiej Nocy zaowocowały w moim domu nietypowym menu. Zamiast babki wielkanocnej, postanowiłam przygotować pączki, za którymi tęskniłam od dawna. Darowałam sobie kupno takich pączków w czasie pandemii, stworzyłam za to prosty przepis na szybkie pączki drożdżowe, tradycyjne, bez serka i bez olbrzymiej ilości jaj.
Przy małym dziecku żadne skomplikowane receptury nie wchodziły w grę. Z resztą jestem fanką prostych rozwiązań i małej ilości składników, co możecie zauważyć przeglądając wiele moich przepisów. Z przepisu wychodzi 20 puszystych drożdżowych pączków.





Szybkie i tanie pączki drożdżowe – składniki:

60 dg mąki,
50 g cukru,
50 g drożdży,
szklanka mleka,
3 żółtka,
1 całe jajko,
szczypta soli,
1 cukier waniliowy,
3 łyżki oleju,
1 kieliszek wódki,
olej do smażenia.




Szybkie pączki drożdżowe – przepis:

Do dużej miski wkrusz drożdże, dodaj 2 łyżki mąki, łyżkę cukru i ciepłe mleko
Zaczyn wymieszaj i odstaw na 15 minut.

Po wyrośnięciu zaczynu, dodaj stopniowo wszystkie składniki i je wymieszaj. Wyrabiaj do momentu aż ciasto odchodzi od ręki.
Gotowe ciasto przełóż do miski lekko wysmarowanej olejem (ja użyłam rzepakowego, bo taki miałam pod ręką).
Przykryj i odstaw do wyrośnięcia do czasu aż podwoi swoją obiętość (u mnie zajęło to 30 minut).
Po wyrośnięciu, rozwałkuj ciasto na placki o grubości około 2 cm.
Wytnij krążki np. za pomocą szklanki.
Pozostaw na 15 minut do wyrośnięcia, w tym czasie rozgrzej olej.
Wrzucaj krążki do rozgrzanego oleju i smaż aż się zezłocą.
Przełóż na drugą stronę. Gdy będą złote po obu stronach, wyjmij je na papier, by odsączyć tłuszcz.
Na koniec, nadziej pączki póki są świeże, za pomocą szprycy lub strzykawki.



Uwaga!
Pączki smaż w szerokim garnku używając do tego smalcu lub oleju rzepakowego.
Temperatura podczas smażenia nie może przekraczać 180 stopni Celsjusza

Pamiętaj by mleko użyte do ciasta drożdżowego było ciepłe, ale nie gorące.

Smacznego!

9 komentarzy:

  1. Uwielbiam paczki ale obawiam sie ze je wszystkie pochłonęłabym w jeden dzień :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają pysznie. Przepis zapisany. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ha, i to jest właściwe podejście. Ja również cenię sobie proste i w miarę szybkie przepisy, bo na inne nie mam po prostu czasu... takie pączki musiały być pyszne!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro można to samo zrobić szybciej, to po co wybierać bardziej czasochłonną metodę ;)

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna