czwartek, 20 września 2018

Kosmetyki z Rossmanna z dobrym składem - tanie i dobre pomadki Isana i Alterra

tanie i dobre kosmetyki z rossmanna


Przy okazji ostatniej promocji w Rossmannie, postanowiłam uzupełnić zapas pomadek ochronnych. Prócz produktów Alterra, zdecydowałam się wypróbować też coś nowego. Zainteresowała mnie pomadka Isana, Berry Love z olejem z nasion czarnej porzeczki.
Jak zawsze podczas takich zakupów, kierowałam się przede wszystkim składem.

Czy można w Rossmannie znaleźć tanie i dobre pomadki?


Odpowiedź poniżej. Zapraszam!

Pomadka do ust Isana, Berry Love

 

Pomadka Isana, Berry Love na początku zwróciła moją uwagę opakowaniem. Sięgnęłam po nią ze względu na piękny kolor fuksji, ale do zakupu skłoniło mnie to, co przeczytałam na odwrocie opakowania. Spośród wielu pomadek Isana, ta wyróżnia się najlepszym składem. Znajdują się tam głównie oleje roślinne oraz witamina E.


Isana, Berry Love - skład

 

Ethylhexyl Stearate – emolient,
Ricinus Communis Seed Oil – olej z nasion rącznika pospolitego,
Hydrogenated Castor Oil - uwodorniony olej rycynowy,
Helianthus Annuus Seed cera – wosk słonecznikowy,
Oryza Sativa Cera – wosk ryżowy,
Aroma,
Tocopheryl Acetate- witamina E,
Mica – mika,
Ribes Nigrum Seed Oil - olej z nasion czarnej porzeczki,
CI 15880, CI 77891 – barwniki.

Opinia o Isana, Berry Love 

 

Pomadka delikatnie wzmacnia naturalny kolor ust. Jest więc doskonałym rozwiązaniem dla osób, które lubią pomadki ochronne z kolorem.
Usta są bardziej różowe, nie błyszczą się, z resztą od pomadki nie oczekiwałam.
Producent informuje, że pomadka ma zapach jeżyn. Ja mogę go przyrównać do zapachu malinowej gumy Mamba.
Pomadkom ochronnym stawiam bardzo poprzeczkę bardzo wysoko. Lubię gdy są trwałe i mocno chronią usta przed wysychaniem.
W porównaniu z używanymi przeze mnie poprzednio pomadkami Sylveco, Isana, Berry Love wypada nieco słabiej, ale od czasu do czasu na pewno będę do niej wracać.
Pielęgnuje, zapobiega pękaniu, nawilża, nie pozostawia na ustach żadnej nieprzyjemnej warstwy. Łatwo się rozprowadza. Szkoda, że nie jest bardziej trwała.
Ach, i jeszcze cena! Tutaj zaskoczenie było dla mnie największe. Za pomadkę, która jest standardowej pojemności zapłacicie 4,19 zł. Obecnie jest w promocji , po 2,99 zł.

pomadka alterra z rumiankiem

 

Alterra, pomadka ochronna do ust z rumiankiem BIO

 

Pomadka popularna wśród wtajemniczonych (czyt. śledzących nowinki kosmetyczne w internecie) jako odżywka do rzęs. Ja używam jej wyłącznie do ust.
Producent zaznacza na opakowaniu, że pomadka nie zawiera barwników, aromatów, ani konserwantów. Patrząc na skład, nie ma się czego przyczepić.

Skład pomadki Alterra

 

Ricinus Communis Seed Oil – olej z nasion rącznika pospolitego,
Cocos Nucifera Oil – olej kokosowy,
Cera Alba – wosk pszczeli ,
Simmondsia Chinensis Seed Oil – olej jojoba,
Candellila Cera – wosk candellila,
Palmitic Acid - kwas palmitynowy,
Stearic Acid – kwas stearynowy,
Butyrospermum Parkii Butter – masło shea,
Olea Europaea Fruit Oil*- oliwa z oliwek ,
Tocopheryl Acetate - witamina E,
Aroma,
Helliantus Annuus Seed Oi - olej z nasion słonecznika,
Chammomilla Recutita Oil* - olej z rumianku pospolitego,
Daucus Carota Satvia Root Extract - wyciąg z korzenia marchwi,
Beta-Carotene – beta-karoten,
Tocopherol - witamina E.
*z rolnictwa ekologicznego.

Opinia o pomadce Alterra z rumiankiem 

 

Alterra z rumiankiem, jako produkt do pielęgnacji ust spisuje się znakomicie. Pozostawia warstwę ochronną, która długo utrzymuje się na ustach. Znacznie dłużej niż w przypadku opisanej wyżej pomadki Isana. Jest dzięki temu bardzo trwała. Połączenie olejków i wosków dało pomadce bardzo delikatny zapach, przypominający miód. Na ustach nie wyczuwam żadnego smaku.
Cena także pozytywnie zaskakuje. Zapłacicie za nią jedynie 4,99 zł.
Porównując z używanymi przeze mnie pomadkami Sylveo (pisałam o nich tutaj), w moim odczuciu wypada zdecydowanie lepiej. Działanie i wydajność są porównywalne, zapach przyjemniejszy, cena niższa. Jedyne co mnie zaskoczyło, to  przydatności po otwarciu.
W przypadku pomadki Isana, jest wyraźne oznaczenie, że pomadkę powinniśmy zużyć w ciągu 12 miesięcy od otwarcia. Na produkcie Alterra, takiego oznaczenia nie ma.

eko kosmetyki rossmann

 

Alterra, olejek do ust w kulce, malina Bio

 

W przypadku olejku do ust w kulce Alterra nie ma problemu z ustaleniem terminu przydatności. Na zużycie olejku mamy 12 miesięcy od otwarcia. Byłam ciekawa jak olejek wypada na tle pomadek. Cenowo odbiega od poprzednich produktów do ust. Kupicie go w Rossmannie za 9,99 zł. Olejek znajduje się w tubce z kulką.

Skład olejku do ust Alterra


Ricinus Communis Seed Oil – olej z nasion rącznika pospolitego,
Olea Europaea Fruit Oil*- oliwa z oliwek ,
Simmondsia Chinensis Seed Oil – olej jojoba,
Oleic/Linoleic/Linolenic Polyglycerides - Poliglicerydy Oleinowe/Linolowe/Linolenowe,
Helliantus Annuus Seed Oil - olej z nasion słonecznika,
Polyglyceryl-3 Diisostearate - Emulgator W/O,
Tocopherol - witamina E,
Rubus Idaeus Fruit Extract*- wyciąg z liści czerwonych malin,
Helliantus Annuus Seed Oil - olej z nasion słonecznika (nie mam pojęcia dlaczego wymieniony po raz drugi),
Parfum,
Anise Alcohol - alkohol anyżowy, substancja zapachowa,
Benzyl Alcohol - alkohol benzylowy,
Citral, Citronellol, Geraniol, Limonene, Linalool – składnki kompozycji zapachowych.
*z rolnictwa ekologicznego

Opinia olejku w kulce do ust Alterra

 

Zaletą oleju jest elastyczna, poręczna tubka. Sprawia ona, że jest bardziej poręczny i wygodny do przechowywania niż pomadka w sztyfcie.
Olejek jest przezroczysty, wyraźnie pachnie malinami. Nadaje ustom delikatnego połysku.
Posiada certyfikat Vegan nadawany przez organizację charytatywną Vegan Society z siedzibą w Wielkiej Brytanii.
Zużycie olejku jest u mnie znacznie szybsze, niż w przypadku pomadek.
Olejek słabo sprawdza się do ochrony ust podczas wietrznej pogody. Na zimę zdecydowanie lepiej zdaje egzamin pomadka Alterra.

Dajcie znać, czy i jakie produkty do pielęgnacji ust kupujecie w Rossmannie.

23 komentarze:

  1. Raz miałam pomadkę z Isany i była taka sobie przeciętna, teraz zdecydowałam się na pomadkę EOS waniliową i narazie spisuje się super! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaskakujące jest, że pomadki Isana bardzo różnią się składem.Pewnie gdybym trafiła na inną, z gorszym, to nie przeglądałabym następnych. Cieszę się, że Eos ma też sztyfty.

      Usuń
  2. Lubię i Isanę i Alterrę, ale nie miałam jeszcze pomadek od nich :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Alterra ma fajne składy, lubi ich szampon kawowy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szamponu kawowego Alterry nie miałam, ale mam ten z granatem :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Ja tak samo. Wydaje mi się, że to nniesłusznie mało doceniana marka.

      Usuń
  5. Miałam kiedyś pomadki Isany i Alterry szału nie było, ale olejek jeszcze nie wpadł mi w oko :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta Isana to nowość, więc może by się Tobie spodobała. Różni się od pozostałych.

      Usuń
  6. Nie kupuję produktów do pielęgnacji ust :) na usta tylko kosmetyki kolorowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie pewnie ich nie potrzebujesz. Ja się bez takich pomadek nie mogę obyć ;)

      Usuń
  7. Lubię marki własne z Rossmanna ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo, choć oczywiście w ciemno nie biorę ;)

      Usuń
  8. mialam kiedys te pomadke alterra ale nie pamietam dokladnie jaka wersje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem póki co jest tylko jedna wersja, choć może w ciągu lat była modyfikowana.

      Usuń
  9. Rumiankowa pomadka Alterry dobrze się u mnie spisywała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Do Alterry się przekonuję - nie wiedziałam, że mają takie fajne składy!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mają dobre składy i często oznaczenia BIO i Vegan.

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będziesz z niej zadowolona przynajmniej tak jak ja :)

      Usuń
  12. Pomadkę Alterry znam i uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna