poniedziałek, 24 września 2018

Smaczne i zdrowe pasty do chleba #1 Pasta słonecznikowa z suszonymi pomidorami

pasta ze słonecznika


Ten wpis jest pierwszym z cyklu o zdrowych i smacznych pastach do kanapek.  Mam w zanadrzu kolejne, więc jak mogliście zauważyć w tytule, nadałam mu #1.

Po raz pierwszy pastę do kanapek ze słonecznika przygotowałam, gdy stwierdziłam, że mam zbyt długo otwarte duże opakowanie nasion, które kupiłam do prażenia. Nasiona mogłam oczywiście przesypać do jakiegoś pojemnika, stwierdziłam jednak, że jest to doskonała okazja na przygotowanie czegoś, co zastąpi na kanapkach masło lub margarynę.
Przy odrobinie chęci, jeśli pastę wzbogacimy różnorodnymi przyprawami, może nawet być alternatywą dla pasztetu, czy innych smarowideł. Dziś prezentuję wersję z suszonymi pomidorami.

Składniki pasty ze słonecznikiem i pomidorami

- 1 szklanka suchych nasion słonecznika,
- 10-15 suszonych pomidorów
- 3 łyżki oleju,
- do smaku: sól, papryka słodka, pieprz kajeński, kilka listków bazylii.

alternatywa dla pasztetu

Jak przygotować pastę słonecznikową na kanapki

 

  1. Ziarna słonecznika namocz w chłodnej wodzie (minimum 5 godzin).
    Możesz zostawić je w wodzie na całą noc.
  2. Odcedź pestki słonecznika i zmiksuj je w blenderze razem z suszonymi pomidorami i olejem.
  3. Dodaj przypraw i ponownie zmiksuj.
  4. Przełóż do szklanego naczynia i przechowuj w lodówce.

wegański zamiennik masła

Uwagi:



Do pasty, którą widzisz na zdjęciach, użyłam 15 pomidorów.

Jeśli po zmiksowaniu pasta słonecznikowa okaże się zbyt gęsta, dodaj kolejną łyżkę oleju.

Pasta nie zawiera wody, przez co jest trwała. Mimo tego, staram się, żeby była zjedzona w ciągu tygodnia.


Smacznego!


16 komentarzy:

  1. Myślę, że taka pasta by mi zasmakowała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnie wygląda i jest prosta, spróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo prosta, proporcje można trochę zmieniać, w zależności czy wolisz bardziej, czy mniej pomidorowy smak :)

      Usuń
  3. Z pewnością zrobię nie jadłam takiej 😅

    OdpowiedzUsuń
  4. Pasty uwielbiamy :) Pyszny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ekstra! I do tego łatwa do zrobienia :))))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna