wtorek, 12 marca 2019

Prosty przepis na zupę serową z żółtego sera z grzankami


prawdziwa zupa serowa


Przepis ten miałam gotowy już od kilku tygodni, ale choroba pokrzyżowała mi plany i zabrakło mi siły, by wstawić go na blogu. Dziś wracam po tygodniowej nieobecności. Mam nadzieje, że uda mi się powoli wrócić na dawne tory, bo pomysłów na wpisy mi nie brakuje.

Co można zrobić z sera żółtego

Pomysł na tą zupę serową przyszedł mi do głowy po tym, jak zostało mi sporo cheddara, po przygotowaniu omleta ze szpinakiem (tutaj Przepis na omlet ze szpinakiem, suszonymi pomidorami i serem cheddar). Zastanawiałam się wtedy, co mogę z tego sera zrobić.

Prosty przepis na zupę serową


Przygotowałam prosty przepis na gęstą zupę serową z kilku składników:
300 ml bulionu warzywnego (niesolonego),
100 ml mleka
200 g sera cheddar.

gęsta zupa serowa

Grzanki do zupy serowej

Idealnym dodatkiem do zupy serowej są grzanki. Do ich przygotowania będziesz potrzebować:
2 kromki czerstwego chleba,
oliwę,
zioła prowansalskie lub tymianek.


Przygotowanie zupy serowej


1. Do rondla wlej bulion i podgrzej.
2. Do kubeczka wlej 2 łyżki bulionu, dodaj mleko i wymieszaj,
3. Zawartość kubeczka przelej do rondla.
4. Na dużych oczkach zetrzyj ser.
5. Starty ser dodaj do bulionu,
6. Gotuj na średnim ogniu, aż ser się rozpuści.
7. Gotową zupę możesz doprawić solą i pieprzem oraz dodać grzanki.

zupa serowa z grzankami


Jak przygotować grzanki z piekarnika do zupy serowej

1. Rozgrzej piekarnik na 180  °C.
2. Chleb pokrój w kostkę o bokach 1-1,5 cm.
3. Skrop oliwą wymieszaną z ziołami.
4. Ułóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
5. Piecz 10-15 min, aż grzanki staną się rumiane.

Smacznego!

23 komentarze:

  1. Muszę wypróbować ten przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię taką zupe do tego grzanki mniam! :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grzanki to dodatkowa przyjemność dla podniebienia :D

      Usuń
  3. Taka zupa na pewno by mi zasmakowała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedy za oknem wciąż jeszcze chłodno taka zupa to prawdziwy skarb!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, u mnie ostatnio stale zupy królują, właśnie ze względu na pogodę :)

      Usuń
  5. Uwielbiam zupę serową :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie robiłam zupy serowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może się skusisz, przepis jest mało wymagający, więc idealny na pierwszy raz :)

      Usuń
  7. Ale narobilas mi ochotę na tą zupke :) wygląda przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Powiem Ci, że to zupa milionerów w Korei. Tutaj w Azji żółty ser nie jest tani i dostępny więc niestety mogę tylko poślinić się do monitora. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurczę, muszę zrobić jeszcze raz, z tą nową świadomością ;)
      Pozdrawiam z Polski! :D

      Usuń
  9. Tą zupę bardzo lubię, ale dawno jej nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze sobie o niej od czasu do czasu przypomnieć ;)

      Usuń
  10. ja uwielbiam nachosy z serowym sosem:P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna