sobota, 25 stycznia 2020

Co zrobić z ugotowanym ryżem - przepis na prostą sałatkę




Pomysł na tą prostą sałatkę z ryżem przyszedł mi do głowy w sytuacji awaryjnej. Zostało mi sporo ugotowanego ryżu i mało czasu na przygotowanie kolejnego dania. Pierwsze, na co wpadłam, to sałatka na bazie ryżu.

Przepis na prostą sałatkę z ryżem


Składniki sałatki ryżowej


1 szklanka ryżu,
1,5 papryki czerwonej,
1 puszka ananasa,
majonez (około 150 ml),
1 puszka kukurydzy,
1 pierś z kurczaka lub 250 g szynki.

Do przygotowania sałatki wykorzystałam gotowe kawałki piersi z kurczaka smażone w przyprawie do gyrosa. W innej sytuacji, jeśli chcesz szybko przygotować sałatkę, polecam szynkę pokrojoną w kostkę.

 

Jak przygotować sałatkę z ryżem


1. Ugotuj ryż.
2. Usmaż kurczaka/pokrój szynkę w kostkę.
3. Kukurydzę i ananasy odsącz z zalewy.
4. Paprykę i ananasa pokrój w kawałki.
5. W misce wymieszaj wszystkie składniki z majonezem.
6. W razie potrzeby dopraw solą i pieprzem.

Gotowe!

17 komentarzy:

  1. Uwielbiam taką sałatkę <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że taka sałatka mogłaby mi zasmakować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobię wegetariańską wersję. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie sałatki. Z kurczakiem pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. o właśnie ostatnio się zastanawiałam co mogę zrobić z tym ryżem co mi został! i tak kminiłam, że jest jakaś sałatka pewnie ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. ja dzis zjadlam z owocami z kompotu;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja owoce wyjadam bez dodatków, ale dodać do sałatki też fajnie ;)

      Usuń
  7. oo bardzo fajna, zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubi sałatki na bazie ryżu. Gotuję go więcej i potem dodaję resztki, które mi zostają w lodówce :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię ryżowe sałatki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna