wtorek, 4 lutego 2020

Makrama dla początkujących (na butelkę i jako wiszący kwietnik) - diy




Jak już mogliście zauważyć czytając mój blog, jestem zwolenniczką naturalnych zapachów, zarówno w domu, jak i w samochodzie. Przygotowując dyfuzor zapachowy do mieszkania (przepis znajdziecie tutaj), wpadłam na pomysł, aby przygotować taki odświeżacz w postaci butelki umieszczonej w makramie. Nie znalazłam nigdzie prostego instruktarzu na stworzenia takiej makramy, więc sama postanowiłam taki przygotować. Poniżej znajdziecie więc sposób na wykonanie makramy dla początkujących. Taka makrama posłużyć może również jako efektowny wiszący kwietnik.

Makarama na butelkę - diy


Mam w domu olejki eteryczne różnych producentów. Wszystkie mają około 6 cm długości. Do przygotowania makramy na taką butelkę z olejkiem zapachowym, potrzebny jest:
- bawełniany sznurek 90 cm x 5,
- nożyczki.

1. Aby przygotować makramę, potnij sznurek na 5 części, po 90 cm każda.
2. Złóż każdy z kawałków sznurka na pół.
3. Na górze zrób supeł.
4. Odmierz na jakiej wysokości zrobić pierwszy rządek supełków.
5. Na tej wysokości połącz ze sobą sznurki.
6. Niżej zrób kolejny rządek supełków - połącz z sobą każde 2 sznurki, które znajdują się obok siebie.
7. Pod dnem naczynia połącz razem wszystkie końcówki sznurka.
Gotowe!


Makrama kwietnik wiszący - diy


W ten sam sposób, używając odpowiedniego sznurka, można wykonać makramę na doniczkę, albo na ozdobną butelkę.  Taki wiszący kwietnik jest niezwykle efektowną dekoracją.
Ja nie mam możliwości wieszania w mieszkaniu takich kwietników, dlatego pokazałam przykład na miniaturowej doniczce. Do pełnowymiarowych przyda się kółko do karnisza, na którym zawiesicie całość na haczyku.

10 komentarzy:

  1. Super to wygląda. Z klasą i tak domowo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładnie się prezentuje. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. robilam ale mi przeszlo moze pokaze :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze chciałam nauczyć się makramy. Muszę spróbować od takich prostych elementów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow! Ale to fajnie wygląda- no i dodatkowa radocha, że zrobiło się samemu!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna