piątek, 7 lutego 2020

Jak sobie radzę z przesileniem wiosennym. Opinia o sokach Sportfood




Być może to tegoroczna zima, a może nowe obowiązki rodzicielskie, mniej snu i bardzo mało wolnego czasu, spowodowały że zamiast cieszyć się wysoką jak na tę porę roku temperaturą i słonecznymi dniami, szybciej i intensywniej niż zwykle poczułam przesilenie wiosenne. Do wiosny jeszcze sporo czasu, na szczęście znalazłam sposób na poprawę samopoczucia. Zaopatrzyłam się w 100 % naturalne soki warzywne i owocowe tłoczone na zimno firmy Sportfood.

Soki, które wybrałam można kupić pojedynczo lub w zestawie jako detoks sokowy. W ten sposób poznałam wszystkie soki, które wchodzą w skład jednodniowej diety sokowej.


Soki przygotowywane są w taki sposób, że nie traci się żadnych cennych składników (inaczej niż na przykład w przypadku sokowirówki). Technologia ta nazywa się Cold Press. Producent podaje, że w jednej butelce (każda z butelek zawiera 500 ml soku) zamknięte jest aż półtora kilograma owoców, warzyw, ziół z dodatkiem superfoods. Brzmi nieźle!

Soki trafiły do mnie w ciągu jednego dnia. Na ich spożycie miałam 7 dni (data ważności była naklejona na każdej nakrętce). Zapakowane były w styropianową skrzynkę. Wewnątrz znajdował się duży wkład mrożący, 5 butelek oraz instrukcja dotycząca spożywania i przechowywania napojów. Wszystko było solidnie zapakowane i schłodzone, więc nie miałam obaw, że soki mogły stracić na wartości. Zgodnie z zaleceniami, natychmiast wstawiłam je do lodówki.

Na etykietach znajdą się wszystkie przydatne informacje, łącznie z tym jaki jest poziom słodyczy, kwasowości, sytości i smaku posiada dany sok.

Jednodniowy detoks sokowy - jak go zrobić

Szczupła Talia sok owocowy

Na pierwszy ogień poszedł sok o nazwie Szczupła talia. Podczas stosowania detoksu sokowego 1 dniowego, sok Szczupła Talia przewidziany jest jako pierwszy, w godzinach 7:30 do 8:30. Ma on ciemny, buraczkowy kolor. Zawiera drobne kawałki owoców i ma pyszny smak, szczególnie jeśli tak jak ja, jest się wielbicielem porzeczek. Trudno było mi ocenić ocenić jakie są składniki, ponieważ żaden z nich nie wybija się ponad pozostałe. 

Szczupła Talia Sok owocowy - składniki

Jabłka (60%), truskawki (14%), porzeczki czerwone, porzeczki czarne, agrest, wiśnie.

Eliksir Miłości sok owocowy z mlekiem kokosowym

Kolejny sok, to Eliksir Miłości. W smaku delikatniejszy od poprzedniego, ponieważ zawiera mleczko kokosowe. Podczas jednodniowej diety sokowej, przeznaczony jest na godziny 10:30 – 11:30.

Eliksir Miłości – składniki

Skład jest bardzo bogaty: jabłko, truskawka, mleko kokosowe, woda, banan, jeżyna, czarny sezam.

Piękna Skóra sok owocowy

Kolejny sok, Piękna Skóra (13:30 - 14:30), smakował mi najbardziej z całej piątki. Cytrusowy, orzeźwiający, z drobinkami miąższu pomarańczy, dzięki którym widać wyraźną różnicę między takim sokiem, a popularnymi sokami z kartonów. Wewnątrz pływają również kawałki mięty oraz siemię lniane.

Piękna Skóra sok owocowy – składniki

Pomarańcze (56%), jabłka, gruszki, mięta, siemię lniane.

Święty Spokój Sok owocowy

W mojej ocenie najsłodszy jest Święty Spokój (17:00-18:00). Sok ma kolor czerwony, a skład jest najmniej różnorodny, bo znajdują się w nim 3 owoce. Najwyraźniej czułam truskawki.

Święty Spokój Sok owocowy – skład

Jabłka (50%), truskawki (40%), banany.

Wieczna Młodość Sok Warzywny

Ostatni już sok z mojego zestawu, to warzywna Wieczna Młodość (20:00-20:30). Zielony kolor nadają mu szpinak, pietruszka i jarmuż. Według mnie pierwsze skrzypce gra seler. W składzie prócz warzyw, znajduje się jabłko.

Wieczna Młodość Sok Warzywny - skład

Jabłka, seler naciowy, ogórek, jarmuż, szpinak, pietruszka.

Soki Sportfood - efekty

Nie byłam pewna, czy odczuję jakieś wyraźne efekty. Okazało się jednak, że mimo iż nie nie zdecydowałam się na jeden dzień na samych sokach, poczułam poprawę samopoczucia i zauważyłam szybszą przemianę materii. Podoba mi się, że na „kolację” przewidziany jest najmniej słodki sok, dzięki czemu nie powoduje to zaburzeń z wydzielania insuliny podczas nocy.
Cały zestaw uważam za idealny dla osób, które pierwszy raz chcą przeprowadzić detoks sokowy oraz dla tych, którym potrzebny jest mocny kop witaminowy z naturalnych źródeł jakimi są owoce i warzywa. 
Zastanawiałam się, czy soki w plastikowych butelkach, to dobry wybór i przyanję, że trudno mi to ocenić. Z jednej strony wolę szkło, a z drugiej, niejednokrotnie napoje i kosmetyki w szklanych butelkach przychodziły do mnie uszkodzone. 
Jeśli jesteś z Warszawy, to przyda Ci się informacja, że na terenie tego miasta, firma dostarcza soki w szklanych butelkach z możliwością zwrotu, który wynagradza prezentem.

Soki można również kupić pojedynczo i zastosować tak jak ja, gdy odczuwa się spadek sił witalnych, albo po prostu brak wystarczającej ilości owoców i warzyw w diecie. Znajdziesz je w sklepie  www.sokhpp.pl.

Ja na pewno będę o nich pamiętać, gdy tylko odczuję podobną jak teraz potrzebę.

26 komentarzy:

  1. Lubię takie soki. Muszę wejść na stronę tego sklepu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Te soki są bardzo smaczne i naprawdę smakują owocami. Muszę je kiedyś zamówić 😍

    OdpowiedzUsuń
  3. Te soczki są pyszne! Miałam okazję pić je jakoś w listopadzie, ale wiosną chyba skuszę się ponownie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie sokowe detoksy bardzo dobrze na mnie wpływają, więc zdecydowanie jestem na tak. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie sokowe detoksy bardzo dobrze na mnie wpływają, więc zdecydowanie jestem na tak. 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. widzę, że dostałaś dokłądnie ten sam detoks co ja ;D osobiście ten zielony mi nie smakował na maksa ;D ale erszta była przepyszna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warzywny jest najmniej atrakcyjny smakowo, ale dla mnie spoko. Z warzyw nie lubię chyba tylko soku z buraków (gotowane buraki to już co innego) ;)

      Usuń
  7. znam te soki pilam kiedys sa spoko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam obawy co do smaku, ale okazało się że pod każdym względem przerosły moje oczekiwania :)

      Usuń
  8. Bardzo mnie kusi kuracja tymi sokami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Soki lubię, ale detoks sokowy nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że to bardzo fajny pomysł :) Ja często robię sobie swoje soki wyciskane w wyciskarce :)

    OdpowiedzUsuń
  11. JA bym nie dała rady cały dzień na sokach :D Ale chętnie bym tych soczków spróbowała bo muszą być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki detoks nie jest dla każdego, ale jako zdrowy dodatek też są świetne.

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna