czwartek, 14 czerwca 2018

Vianek krem BB jasny i ciemny - porównanie

vianek krem bb


W poprzednim roku używałam kremu BB Vianek z SPF 15 (wersji ciemnej, wtedy była ona jedyna), w tym roku postanowiłam sprawdzić jak będzie na mojej bladej po zimie skórze wyglądała wersja jaśniejsza.

Łagodzący krem do twarzy BB SPF 15 jasny

Zarówno jasna, jak i ciemna wersja kremu, różnią się tylko zawartością pigmentów.
W składzie znajdują się filtry fizyczne (tlenek cynku i dwutlenek tytanu), składniki nawilżające i łagodzące m.in. ekstrakt z jeżówki purpurowej) i alantoina.

Skład (INCI)

Aqua,
Caprylic/Capric Triglyceride emolient otrzymywany z naturalnego kwasu tłuszczowego (oleju kokosowego) i glicerydu,
Vitis Vinifera Seed Oil – olej z pestek winogron,
Zinc Oxide - tlenek cynku,
Helianthus Annus Seed Oil - olej z nasion słonecznika,
Titanium Dioxide - tlenek tytanu,
Glycerin – gliceryna,
Sorbitan Stearateemulgator, stosowany jest także w produkcji żywności,
Sucrose Cocoate - łagodny środek powierzchniowo czynny produkowany z kwasów tłuszczowych zawartych w oleju kokosowym  i cukru z buraków cukrowych,
Glyceryl Stearate - stearynian glicerolu, emolient,
CI 77492 - tlenek żelaza żółty,
Cetearyl Alcohol - substancja powierzchniowo czynna, emolient pozyskiwany z oleju palmowego i kokosowego,
Echinacea Purpurea Root Extract wyciąg z korzenia jeżówki purpurowej, wykazuje działanie ochronne, wzmacniające, przeciwdziała wczesnym oznakom starzenia skóry,
Stearic Acid substancja odbudowująca barierę lipidową i częściowo hamująca proces wymywania lipidów z warstwy rogowej naskórka,
Hydroxystearic Acid – emulgator pochodzenia naturalnego,
Tocopheryl Acetate - witamina E,
Allantoin alantoina,
Xanthan Gum – guma ksantanowa,
Phytic Acid - kwas fitowy,
Parfum - substancje zapachowe,
Benzyl Alcohol - konserwant,
Dehydroacetic Acid - konserwant,
CI 77491 – tlenek żelaza,
CI 77499 – tlenek żelaza czarny,
CI 77007 – pigment ultramaryna,
Citral, Citronellol, Geraniol, Limonene, Linalool - składniki kompozycji zapachowych.

vianek krem bb kolor

Opinia o kremie BB

Kosmetyk znajduje się w pojemniku typu airless, z łatwością można nałożyć tyle produktu, ile się potrzebuje. Nie zasycha zbyt wcześnie na skórze, nie zmienia barwy pod wpływem utleniania. Ma taki sam delikatny ziołowo-owocowy zapach jak cała seria łagodząca. Znakomicie nadaje się do cery naczynkowej, ujednolica koloryt, zakrywa pajączki, a przy tym wygląda naturalnie. We wszystkich kremach BB, które dotychczas poznałam drażniło mnie to, że potrafią brudzić. Ten na pewno należy do mniej uciążliwych, ale przypuszczam, że zimą kołnierz kurtki miałabym lekko ubrudzony. Więcej wad nie zauważyłam. Nie waży się, jest lekki, czyli taki, jak powinien być krem BB, nie podkreśla zmarszczek, nie powoduje świecenia i nie zapycha porów, mimo że moja cera ma do tego skłonności. Nie odczułam ani nawilżenia, ani wysuszenie, dla mojej mieszanej cery jest pod tym względem obojętny.
Dla cery problematycznej, która ma więcej do zakrycia niż naczynka może się nie sprawdzić. Z kremów BB, które dotychczas poznałam, w tym celu najlepszy był Benecos, ale on też swoje wady, więc zainteresowanych odsyłam do recenzji pod linkiem.
BB Vianek zdecydowanie zda egzamin latem, zamiast ciężkiego podkładu (choć ja latem wolę wyższą ochronę przeciwsłoneczną) oraz na co dzień, przez cały rok, dla posiadaczek cery naczynkowej.

vianek swatche

Vianek BB jasny, a ciemny

Jak widać na zdjęciach różnica między wersją BB 1 a BB 2 jest spora. Z pewnością są osoby dla których jasny krem BB Vianek nadal będzie zbyt ciemny, bo nie jest to produkt dla skrajnych bladziochów. Zarówno jeden, jak i drugi krem, przed pierwszymi kilkoma użyciami polecam wstrząsnąć, bo  bez tego na początku potrafi być zbyt wodnisty.

26 komentarzy:

  1. Miałam mnóstwo próbek jasnego i niestety nie moja tonacja. Ciemniejszy odcień w ogóle nie wchodzi w grę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, niestety dwa kolory to za mało, żeby każdy mógł być zadowolony. U mnie pasują oba, dobieram w zależności od tego, czy jestem opalona, czy nie ;)

      Usuń
  2. Mam próbki kremu bb vianka ale nie wiem w jakim odcieniu, mam nadzieję że w tym żółtym odcieniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BB1 to jasny, BB2 jest ciemny. Ja mam jedno opakowanie jeszcze po staremu, czyli bez numeru (ciemniejsze).

      Usuń
  3. Jasny kolor byłby chyba dla mnie odpowiedni, w sumie nie wiedziałam nawet, że jest taka wersja kolorystyczna. Może po niego sięgnę, chociaż aktualnie chcę próbować minerałów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię minerały i ostatnio ich używam, ale gdy się śpieszę, to BB jest świetnym wyjściem.

      Usuń
  4. Ja użyłam próbki (bez numerku a więc ciemniejszej wersji) i przepadłam! Cieszę się, że jest jaśniejsza wersja na zimę. Chociaż u mnie tak fajnie dopasowuję się do odcienia skóry, że jaśniejszy kolor wcale nie będzie potrzebny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, ładnie wtapiają się w skórę, u mnie najlepiej sprawdza się nakładanie gąbką.

      Usuń
    2. U mnie też, chociaż nawet nie próbowałam nakładać palcami:)

      Usuń
  5. Ja nie jestem fanką BB u mnie nie bardzo się sprawdzają. Mimo tego cały rok używam tylko lekkich podkładów nie potrzebuje dużego krycia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla suchej cery z kremami BB jest łatwiej niż z podkładami, przynajmniej tak zauważyłam u siebie :)

      Usuń
  6. Nie używam już kremów BB, przeniosłam się na minerały:)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, też lubię minerały :)
      Używam zamiennie, bo z kremem BB idzie mi szybciej z uwagi na zaczerwienienia i naczynka. Latem jednak wolę wyższe filtry, więc częściej nakładam krem z filtrem i minerały.

      Usuń
  7. Dla mnie te "BB" od Vianka to buble jakich mało ;/

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam wrażenie, że jasny będzie dla mnie za jasny, a ciemny za ciemny :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak trafisz gdzieś próbki, to polecam sprawdzić.

      Usuń
  9. Nigdy nie miałam, ale może warto sprawdzić jak u mnie się spisze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Strasznie duża różnica pomiędzy jednym kolorem a drugim :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, choć u mnie to wygląda dokładnie jak opalona i nieopalona cera, więc akurat obie się nadają.

      Usuń
  11. Tej marki miałam tylko okazję testować mycie twarzy i peelingi. Ale nie mam odwagi do kremów. Wole swoje pewniaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dzięki próbkom przekonałam się do ich kremów, ale rozumiem, ze masz swoje sprawdzone, których nie potrzebujesz wymieniać ;)

      Usuń
  12. Różnica w odcieniach jest kolosalna :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Z tak lekkim kryciem to chyba nie dla mnie. Co prawda nie mam wiele co zakrywać, ale jednak potrzebuje ładnego wyrównania kolorytu i ukrycia od czas do czasu jakiś niedoskonałości.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna