piątek, 10 sierpnia 2018

Definicja wellness i o tym co się zmieniło na blogu


wellness definicja

W tym miesiącu rozpoczęłam dawno zaplanowane zmiany na blogu. Zaczęłam od przejścia na własna domenę mrscalluna.pl, zmieniłam nazwę bloga, na taką, która bardziej oddaje jego tematykę, pracuję też nad zmianą szablonu. 
Uznałam, że nadszedł odpowiedni moment, aby przedstawić Wam czym jest wellness, czy istniej jego definicja i co ma ono wspólnego z moim blogiem.

Wellness po polsku

 

Pomysł na zmianę nazwy zakiełkował w mojej głowie, gdy wypełniałam zgłoszenie na czerwcowy festiwal twórców internetowych – See Bloggers. Choć powstrzymały mnie nieco zrobione kilkanaście dni wcześniej wizytówki, postanowiłam wprowadzić zmiany. Doszłam do wniosku, że najlepszym określeniem, jakie opisuje tematykę mojego bloga jest wellness.
W języku polskim wellness nie ma dokładnego odpowiednika, stąd nazwa "Wellness po polsku".

wellness co to jest


Co to jest wellness

 

Wellness jest pojęciem, którego źródłem jest rozwój pokolenia urodzonego po drugiej wojnie światowej, w Stanach Zjednoczonych nazwanego „baby boomers". Pokolenie to, pragnąc jak najdłużej cieszyć się zdrowiem i czuć się młodo, korzysta z usług klubów fitness, ośrodków spa, salonów urody i innych, które poprawiają samopoczucie i sprzyjają aktywności fizycznej.
Pojęcie wellness, nie ma jednej definicji, a jego znaczenie przez lata ewoluuje. Najczęściej oznacza osiągnięcie i utrzymanie dobrego samopoczucia, zdrowia, energii, zgrabnej sylwetki oraz pięknej i zdrowej skóry. 


wellness po polsku


Osiem wymiarów wellness

 

Obecnie przyjmuje się, że wellness ma osiem następujących wymiarów:

Wellness emocjonalne 

Wellness emocjonalne – dbanie o komfort psychiczny, relaks, umiejętność radzenia sobie ze stresem, 

Wellness fizyczne

Wellness fizyczne – dbanie oto, by mieć zdrowe ciało, między innymi poprzez zdrowe odżywianie, odpowiednią pielęgnację oraz aktywność fizyczną,

blog o zdrowiu

Wellness środowiskowe 

Wellness środowiskowe – życie w harmonii z naturą, świadomość ekologiczna,

blog o zdrowym stylu życia

Wellness finansowe 

Wellness finansowe – umiejętność zarządzania osobistymi finansami w taki sposób, by zapewnić bezpieczeństwo finansowe,

Wellness  zawodowe

Wellness  zawodowe - czerpanie przyjemności i satysfakcji z pracy zawodowej,

wellness finansowe

Wellness intelektualne

Wellness intelektualne – dbałość o rozwój intelektualny, działania twórcze i stymulujące pracę umysłu,

Wellness społeczne

Wellness społeczne – budowanie i pielęgnowanie zdrowych relacji społecznych, równowaga między życiem społecznym, a zawodowym, 

blog wellness

Wellness duchowe

Wellness duchowe – życie zgodnie z naszymi wartościami i przekonaniami.

Blog o zdrowym stylu życia

 

Dla mnie wellness, to poczucie harmonii i zdrowy styl życia, polegający przede wszystkim na dbałości o dietę, urodę, sylwetkę i dom, w taki sposób, by czuć się komfortowo, a przy tym nie szkodzić swojemu zdrowiu i środowisku. 
Wprowadzenie zasad wellness jest długotrwałym procesem, ale dobrodziejstwa które ze sobą niesie, z pewnością, są tego warte.

16 komentarzy:

  1. Zmiany są dobre i motywują do działania. Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, zdecydowanie warto je wprowadzać, gdy się czuje taką potrzebę. Dziękuję :)

      Usuń
  2. Wellness intelektualne - bardzo podoba mi się ta nazwa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Temat jest mi bardzo bliski, przyznam, że moja strona również mogłaby wpisać się do tej właśnie kategorii. Fajny wpis, przyznam, że o wielu aspektach wellness nie słyszałam i zazwyczaj kojarzyłam go z wspomnianym przez Ciebie utrzymaniem dobrego samopoczucia, sylwetki i zdrowia:)
    Gratuluje zmian:* i życzę powodzenia w dalszych:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ❤ Prawda, najczęściej słowo wellness w naszym języku istnieje w połączeniu ze spa ;)

      Usuń
  4. Gratuluję przejścia na własne podwórko 😉

    OdpowiedzUsuń
  5. nie wiedziałam, że jest tyle rodzajów wellness

    OdpowiedzUsuń
  6. Wellness kojarzy mi się ze sprawnością fizyczną, ale jak widać może dotyczyć różnych sfer życia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakoś nie odnosiłam go do tak wielu aspektów życia :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Teraz wiem co znaczy wellness :D :) fajny wpis zmiany są czasami potrzebne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Co to wellness wiem teraz i ja. Fajne zmiany!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna