wtorek, 28 sierpnia 2018

Moja przygoda z kosmetologią

studia kosmetologia

Kilka miesięcy temu poruszyłam na blogu temat medycyny estetycznej i jej różnic między chirurgią plastyczną i kosmetologią.
Dziś dokładniej przyjrzę się kosmetologii, studiom na kierunku kosmetologia oraz zabiegom wykonywanym przez kosmetologów.
Podzielę się z Wami również moimi wrażeniami związanymi z uczestniczeniem w zajęciach dla studentów kosmetologii w Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu (WSNoZ).

kosmetologia zaoczne


Co robi kosmetolog?

 


Zawód kosmetologa łączący kosmetykę i medycynę. Kosmetologia jako nauka jest interdyscyplinarną dziedziną skupia wiedzę nauk medycznych podstawowych i klinicznych, paramedycznych, chemicznych i biologicznych.

Kosmetolog potrafi między innymi:

 

- współpracować z producentami preparatów kosmetycznych,
- zarządzać procesami produkcji kosmetyków,
- przeprowadzić zabiegi pielęgnacyjne i upiększające oraz podstawowe zabiegi lecznicze
- rozpoznawać i charakteryzować rodzaj skóry i włosów,
- postawić diagnozę w oparciu o przeprowadzone badania skóry i jej przydatków,
- odróżniać skórę zdrową od chorobowo zmienionej,
- sporządzać i stosować środki niezbędne do wykonywania zabiegów kosmetycznych, 
- charakteryzować skład preparatów powszechnie używanych w kosmetyce, zna ich działanie na skórę i organizm,
- ustalać rodzaj zabiegu kosmetycznego zgodnie z rozpoznawaniem,
- wykonywać zabiegi w zakresie kosmetyki pielęgnacyjnej, leczniczej i upiększającej,
- wykonywać zabiegi fizykoterapeutyczne z uwzględnieniem wskazań i przeciwwskazań.

kosmetologia estetyczna

Moja przygoda z kosmetologią

 

Dzięki współpracy z WSNoZ miałam okazję przyjrzeć się jak wygląda studiowanie kosmetologii na tej uczelni. Kosmetolog, to zawód, który dynamicznie się rozwija, pojawiają się coraz nowsze technologie, nowoczesne sprzęty, a także nowe specjalizacje, jak choćby podologia. Dla studenta ważne jest, aby uczelnia za tym wszystkim nadążała.
Największe wrażenie zrobiło na mnie nowoczesne wyposażenie. Nie bez powodu kierunek nazwano "Nowoczesna Kosmetologia Estetyczna".

Przyjrzałam się zajęciom prowadzonym w pracowni kosmetologicznej. Nauka w takim miejscu to dla mnie przyjemność. Przestronne klimatyzowane sale, stoły do robienia notatek, przestrzeń i znakomite oświetlenie, które pozwala na precyzyjne wykonywanie zabiegów oraz nowoczesny sprzęt.
Sama studiowałam na publicznej uczelni i wiem, że aby skończyć studia z umiejętnościami potrzebnymi do rozpoczęcia pracy, potrzebnych jest wiele godzin zajęć praktycznych. Tutaj jest na nie wyraźny nacisk.

wsnoz

Peeling kawitacyjny z sonoforezą

 

Na zajęciach praktycznych w WSNoZ poznałam miedzy innymi tajniki wykonywania peelingu kawitacyjnego i sonoforezy.

Peeling kawitacyjny, polega na oczyszczaniu skóry za pomocą wibracji ultradźwiękowej. Sonoforeza, to masażem ultradźwiękowym wykonywany w celu wtłoczenia w głębsze warstwy skóry preparatów,

Przyjrzałam się jak taki zabieg wygląda, a nawet skorzystałam z okazji i wypróbowałam go na sobie. Cały zabieg był wykonywany pod czujnym okiem nauczyciela prowadzącego zajęcia, przy pomocy profesjonalnego sprzętu i kosmetyków, które zobaczyć możecie na zdjęciach. Z efektów jestem bardzo zadowolona.

Po zabiegach ultradźwiękami na mojej twarzy znalazła się maska algowa. Idealny zestaw dla miłośniczki naturalnej pielęgnacji i posiadaczki naczynkowej cery, jaką jestem.

studia bydgoszcz

Kosmetyki

 

Miałam okazję przyjrzeć się kosmetykom na których pracują studenci i kursanci. Wśród marek, z którymi współpracuje uczelnia są między innymi: M'onduniq, Makeup Revolution, Clarena, Bielenda, Nacomi, Dermika, Nantes, Macon i  Semilac.



Jak to wygląda ze sprzętem

 

Oprócz podstawowej aparatury kosmetycznej, w pracowniach znajduje się sprzęt do zabiegów: mezoterapii mikroigłowej, karboksyterapii, zabiegów falami radiowymi, zabiegów wyszczuplająco-modelujących czterema technologiami: falami radiowymi, promieniowaniem IR, masażem ssąco-próżniowym oraz mechanicznym masażem rolkami, a także Laser IPL.

kosmetologia zabiegi

 

Kosmetologia – studia

 

O profesjonalnym podejściu do studentów świadczy również fakt, że uczelnia inwestuje w prace badawcze i naukowe. Akademickie Koło Naukowe Kosmetologii WSNoZ jest obecnie jedynym takim kołem naukowym w północnej Polsce.

Dla zastanawiających się nad wyborem studiów z kosmetologii, zamieszczam poniżej kilka przydatnych informacji:


 - Wyższa Szkoła Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy znajduje się w Bydgoszczy przy ul. Jagiellońskiej 4, w internecie znajdziecie ją pod adresami: www.uczelniamedyczna.pl oraz https://www.facebook.com/wsnoz/,
- w ofercie znajdują się studia pierwszego, jak i drugiego stopnia, zarówno stacjonarne, jak i niestacjonarne,
- czesne jest najniższe w regionie,
- miejsce można zarezerwować (telefonicznie lub przez internet), a dokumenty zanieść później.






Post udostępniony przez Wellness po polsku (@mrs_calluna)
Tak wyglądała moja przygoda z kosmetologią na WSNoZ. Być może kiedyś wybiorę się tam na studia podyplomowe, ponieważ uczelnia proponuje bardzo ciekawe, przyszłościowe kierunki związane ze zdrowiem.
A zanim to nastąpi, być może zajrzę tam na zajęcia w charakterze modelki, i skorzystam ponownie z jakiegoś zabiegu.

16 komentarzy:

  1. Teraz trochę żałuję, że lata temu nie interesowałam się takim kierunkiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej, gdy studia wybiera się z pasji. Niestety, często zdarza się, że tą prawdziwą pasję odkrywamy dopiero kilka lat po wyborze studiów ;)

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy kierunek. Sama z przyjemnością przyjrzałabym się bliżej takim zajęciom. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, takie zajęcia, szczególnie praktyczne, są bardzo ciekawe.

      Usuń
  3. Fajny wpis. Szczerze mówiąc nie wiedziałam, że kosmetolog zajmuje się tak wieloma mniejszymi dziedzinami. Super, że zachęcasz do takich studiów. W dzisiejszych czasach wiele dziewczyn zaczyna "zabawę" z różnymi zabiegami, ćwicząc na koleżankach a potem na klientkach, a tak naprawdę nie znają się na tym i nie mają podstawowej wiedzy, którą nabyłyby w odpowiedniej szkole. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, że ta szkoła kładzie nacisk na praktykę. Ja sama studiuję na uczelni państwowej i bardzo mnie boli to, że ta nauka jest taka mało praktyczna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teoria to niestety za mało, kiedy po studiach zderza się z wymaganiami rynku pracy.

      Usuń
  5. Jakoś ten kierunek nigdy specjalnie mnie nie kręcił, niemniej jednak zgadzam się ze stwierdzeniem, że kosmetologia rozwija się bardzo dynamicznie:)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj czasy się zmieniły dzisiaj naprawdę można dużo zdziałać w pielęgnacji twarzy różnymi zabiegami bez uzycia skalpela.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, cały czas pojawiają się nowe technologie i te same zabiegi co były dobre kilka lat temu, teraz wyglądają inaczej i dają coraz lepsze rezultaty.

      Usuń
  7. Bardzo fajny kierunek :) Życzę żebys zawsze była zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja jestem w tym totalnie zielona;) i nie wiem w sumie czy bym się odnalazła, jakakolwiek wiedza to ta dla mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy kierunek, jeśli jest twoją pasją :) Powodzenia.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna