poniedziałek, 13 sierpnia 2018

Frittata z patelni z kurkami i pomidorami – szybki i łatwy przepis


kurki

Trwa sezon na kurki. Jest to doskonały czas, żeby wzbogacić smak prostych i popularnych potraw, takich jak choćby jajecznica. Ja postanowiłam pójść o krok dalej i zaproponować Wam frittatę, czyli omlet z warzywami (w tym wypadku z pomidorami oraz cebulą) i kurkami.

Składniki frittaty

6 jaj,
2 duże pomidory,
1 cebula czerwona lub dymka,
50 g parmezanu,
50 g świeżych kurek,
3/4 łyżeczki słodkiej papryki,
1/2 łyżeczki soli,
bazylia,
oliwa.

omlet przepis

Jak przygotować frittatę z kurkami i pomidorami

 

1. Oczyść kurki, jeśli są duże pokrój na drobniejsze kawałki.

2. Posiekaj cebulę, podsmaż z kurkami na patelni i przełóż na talerz.

3. Oparz i obierz pomidory, a następnie pokrój je na ćwiartki.
 
4. Do miski wbij jajka i mieszaj by połączyć białka z żółtkami. 
 
5. Wsyp starty parmezan oraz przyprawy (sól, paprykę, bazylię).

6. Dodaj pomidory i kurki z cebulą, wszystko wymieszaj tak, by równomiernie rozprowadzić składniki.

7. Rozgrzej olej na nieprzywierającej patelni i wlej na nią zawartość miski. 
 
7. Po około 6 minutach obróć omlet używając pokrywki lub talerza.

8. Zsuń frittatę na patelnię, aby smażyć drugą stronę.

9. Po 4 minutach frittata jest gotowa.

omlet z pomidorami


30 komentarzy:

  1. Przepysznie wygląda! Muszę jutro takie zrobić. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam fritatę <3 tej z kurkami jeszcze nie jadłam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnio często robię takie dania, ale z kurkami jeszcze nie próbowałam :) Musi być mega dobre

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pysznie wygląda. Lubie takie dania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie się prezentuje, a widząc listę składników to jestem pewna, że smakuje genialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mmm zjadłabym teraz takie danie :) pysznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam frittate :) Z patelni jeszcze nie robiłam, zawsze zapiekam ją w piekarniku, wiec muszę wypróbować Twoj przepis.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale super! Nie wiedziałam o takich przepisach, na pewno je wypróbuje, bo właśnie nie miałam już pomysłu na żadne ciekawe śniadania :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam kurki i wszystko co z nich jest, więc bardzo chętnie wypróbuję ten przepis :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Widziałam na Insta, cudownie wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam i jutro na świąteczne, powolne śniadanko ją przygotuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne danie na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale to wygląda smakowicie! :) przepis szybki i łatwy takie jedzonko lubię robić :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dawno nie jadłam omletu. A kurki uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeżeli są kurki to jestem kupiona:D

    OdpowiedzUsuń
  16. Może to straszne ale ja do tej pory kurki jadłam może dwa razy w życiu :)
    Muszę kupić i pokombinować z tą fritattą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście straszne, sporo streściłaś, ale na szczęście da się to naprawić ;)

      Usuń
  17. Z miłą chęcią wypróbuje ten przepis wygląda smacznie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna