środa, 22 sierpnia 2018

Przepis na chłodnik z pomidorów - gazpacho


gazpacho


Nie sądziłam, że będzie jeszcze okazja na chłodnik, ale skoro lato nie odpuszcza postanowiłam zaprezentować kolejny przepis. Jest to zupa pomidorowa na chłodno – gazpacho. 

Gazpacho, to wyjątkowo szybkie do przygotowania danie, zawiera niewiele składników, nie wymaga gotowania, więc idealnie nadaje się na upały.

Składniki gazpacho 

 

Do przygotowania gazpacho potrzebne są następujące składniki:
6 dużych dojrzałych pomidorów,
1 czerwona papryka,
2 ogórki gruntowe,
1/2 czerwonej cebuli,
1 ząbek czosnku,
1/2 szklanki oliwy,
3 łyżki octu jabłkowego,
2 kromki białego czerstwego pieczywa (może być bezglutenowe),
sól i pieprz do smaku.

zupa gazpacho

Jak przygotować chłodnik pomidorowy – gazpacho

 

1. Chleb ułóż na talerz i zalej oliwą.
2. Obierz pomidory, ogórki i cebulę.
3. Pokrój pomidory na ćwiartki, a ogórki i cebulę w kostkę.
4. Umieść warzywa w pojemniku i posól.
5. Po 30 minutach do warzyw dodaj nasiąknięty oliwą chleb.
6. Wszystko dokładnie zmiksuj.
7. Dodaj pozostałe składniki i ponownie użyj blendera.
8. Gazpacho jedz po schłodzeniu. Jeśli nie masz czasu, do miski z zupą wrzuć kostki lodu.

szybkie dania


Makaron z cukinii

 

Do takiego chłodnika bardzo lubię dodawać makaron z cukinii. Po wymieszaniu z gazpacho sprawia wrażenie tradycyjnego makaronu, a zupa wyglądem bardziej przypomina swojską „pomidorówkę”.

Smacznego!

34 komentarze:

  1. W takiej formie pomidorów jeszcze nie jadłam.... muszę spróbować!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na ostatnie upały w sam raz. Mie robiłam jeszcze chłodnika z pomidorów

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię 😊 Idealny chłodnik na upały 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam makarony z cukinii :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Z pewnością wypróbuję bo to są akurat moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie jadłam gazpacho, a zawsze chciałam spróbować, więc chętnie skorzystam z przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię zupy pomidorowej, tej tradycyjnej, natomiast takiego chłodnika nigdy nie piłam. Ciekawe, czy polubiłabym;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jadłam jeszcze makaronu z cukini. Taki chłodnik to fajny obiad gdy na polu bardzo ciepło :) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Makaron z cukinii polecam szczególnie do sosów pomidorowych, z chłodnikiem też był prawie nie do odróżnienia ;)

      Usuń
  9. Pysznosci, musze wypróbować! Jak znalazł na wakacyjne grzanie!

    OdpowiedzUsuń
  10. To są moje smaki! Koniecznie muszę sobie przygotować!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy chłodnik, nigdy takiego nie próbowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze go nie jadłam, ale muszę koniecznie spróbować w takie upały :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie przepadam za chłodnikami. Jakoś nie wiem, zupa smakuje mi tylko na ciepło :) Za to makaron z cukinii to fajna sprawa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zdecydowanie też jestem fanką gorących zup, ale zdarza się, że zrobię wyjątek, kiedy mam ochotę na zupę, a pogoda zupełnie się do tego nie nadaje.

      Usuń
  14. nigdy nie robilam azwstyd sie przyznac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzadko są u nas takie upały jak w tym roku, więc się nie dziwię :)

      Usuń
  15. Nie jadłam jeszcze takiego cudaka, zwłaszcza jestem ciekawa makaronu z cukinii :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj tego makaronu z jakimś sosem pomidorowym. Będziesz zaskoczona ;)

      Usuń
  16. Spędziłam w życiu kilka miesięcy w Hiszpanii i zawsze tam zajadałam się gazpacho. :) Muszę spróbować kiedyś sama zrobić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe, czy w Polsce będzie Ci tak samo smakować ;)

      Usuń
  17. Uwielbiam pomidory, więc koniecznie muszę wypróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj koniecznie. Ja też jestem wielką fanką pomidorów :)

      Usuń
  18. Pyszny chłodnik, świetny też dodatek w postaci makaronu z cukinii :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna