wtorek, 22 stycznia 2019

Wady i zalety lokówki automatycznej Philips StyleCare Prestige BHB876/00



Nie zdecydowałam się nigdy, by kupić sobie tradycyjną lokówkę, ale informacje o tym, że dostępne są lokówki automatyczne przyjęłam z dużym entuzjazmem.

Mam naturalne fale, miejscami loki, dlatego potrzebę zakręcenia włosów odczuwałam bardzo rzadko, gdy wybierałam się na wielkie wyjście.
W takich sytuacjach przydałaby mi się lokówka, ale przy mojej gęstości włosów, używanie tradycyjnej lokówki jest trudne i bardzo czasochłonne. Kręcąc dosyć krótkie i gęste włosy, dużo łatwiej się też poparzyć. Nie robiłam więc sobie loków w domu.

Wszystko to, co powodowało, że nie zdecydowałam się na tradycyjną lokówkę, sprawiło że kupiłam lokówkę automatyczną. Wybrałam Philips StyleCare Prestige BHB876. Dziś zamierzam przedstawić Wam wady i zalety tej właśnie lokówki automatycznej.
Przeczytacie tu wszystko to, czego sama szukałam, zanim zdecydowałam się na lokówkę automatyczną. Skupiłam się przede wszystkim na tym, czego nie mogłam znaleźć w Internecie, na tych informacjach, które przydadzą się zanim zdecydujecie się taką lokówkę kupić.

Na zdjęciu poniżej, moje włosy bez użycia urządzeń do stylizacji.



Jakiej długości włosy można zakręcać przy użyciu lokówki automatycznej?

 

Lokówką automatyczną Philips, według producenta można kręcić włosy o długości od 20 do 63 cm. Moja fryzura wygląda w ten sposób, że z przodu mam włosy dłuższe, a z tyłu krótkie.  Udaje mi się zakręcać krótsze niż 20 cm włosy. Wymaga to odpowiedniego ułożenia lokówki i sporo gimnastyki, ale jak zauważycie na zdjęciach, z tyłu także udało mi się wykonać loki.

W jaki sposób/w którą stronę kręcić włosy?

 

Lokówka posiada trzy tryby kręcenia: w prawo,w lewo i naprzemiennie. Te z moich włosów, które się kręcą naturalnie, kręcą się w lewo. Uznałam więc, że w tym kierunku będę kręcić włosy za pomocą lokówki.

Tryb naprzemienny zupełnie się u mnie nie sprawdził. Suwak zmiany kierunku kręcenia włosów znajduje się bezpośrednio poniżej włącznika, który  nadusza się przy każdym nawijaniu włosów. Podczas pierwszego kręcenia włosów przypadkiem przesunęłam suwak na tryb naprzemienny.
Włosy kręcone w ten sposób wyglądały fatalnie, miałam na głowie totalny bałagan, a nie ładne loki.

W którym momencie uwolnić włosy z lokówki,  czyli kiedy następuje sygnał ciągły?

 

W instrukcji jest napisane, że powinniśmy uwolnić włosy z urządzenia dopiero w momencie, gdy usłyszymy ciągły sygnał. W rzeczywistości nie jest to sygnał ciągły, a cztery następujące po sobie piknięcia.
Podczas pierwszego używania lokówki zastanawiałam się, kiedy mam uwolnić włosy, dlatego przypuszczam, że i Wam przyda się taka podpowiedź.


Czy lokówką automatyczną  możemy wykonać drobne loczki?

 

Kupując lokówkę przez internet, możemy przeczytać, że pozwala ona “uzyskać dowolny skręt pasm włosów - od luźnych fal, po drobne loczki”.
Tej informacji nie traktowała poważnie, ponieważ to, czy dzięki rogówce zrobimy luźne fale czy drobne loczki zależne jest przede wszystkim od średnicy lokówki, a dokładniej od średnicy wałka. Uznałam, że moje loki najprawdopodobniej będą zawsze jednej wielkości i tak się stało.
Przed kupnem lokówki nie znalazłam nigdzie informacji o średnicy wałka, dlatego poświęcam jej nastepny punkt :)

Jaka jest średnica wałka w lokówce automatycznej Philips StyleCare Prestige BHB876?

 

Na temat średnicy wałka w lokówce StyleCare nie znalazłam żadnej informacji. Ani na stronie Philips, ani w instrukcji, ani w żadnym innym miejscu nie podano jaką średnicę ma lokówka. Jest to ważna informacja, ponieważ przekłada się bezpośrednio na grubość loków.
Średnice wałka zmierzyłam samodzielnie. Według mojego pomiaru, lokówka ma 26 mm średnicy.
Wracając do zdania zacytowanego w poprzednim punkcie, drobnych loczków nie będziemy w stanie taką lokówką zrobić.
Jeśli szukacie lokówki, którą wykonacie drobne loczki, polecam szukać tych, których wałek ma od 10 do 16 mm średnicy.


Czy to prawda że lokówką Philips StyleCare Prestige można zrobić aż 27 różnych stylizacji?

 

Wielokrotnie przed zakupem czytałam, że lokówką Philips StyleCare Prestige możemy wykonać aż 27 różnych stylizacji.
Prawdą jest, że lokówka posiada 3 rodzaje temperatury, 3 ustawienia długości nagrzewania i 3 tryby skrętu.
Temperatura i czas nagrzewania nie zmieniają fryzury. Jedyne, co zmienia się w tym przypadku, to trwałość fryzury.
Chyba że nie dostosujemy tych parametrów odpowiednio do grubości naszych włosów i jest niszczymy i spalimy. Wtedy już rzeczywiście będzie będziemy mieli zupełnie inną fryzurę ;) Nikomu tego jednak nie życzę.
Na to jak będą wyglądały nasze włosy po użyciu lokówki ma wpływ przede wszystkim grubość wałka, a w drugiej kolejności kierunek skrętu włosów.
Wracając do pytania, czy lokówką możemy wykonać aż 27 różnych stylizacji, odpowiadam że nie absolutnie nie widzę takiej możliwości. Do tego polecam produkty do stylizacji włosów.

Próbowałam różnych temperatur, różnego  czasu nagrzewania. Różnic w wyglądzie loków nie zauważyłam.

Czy lokówka automatyczna Philips można się poparzyć?

 

Jednym z powodów, dla których zdecydowałam się na lokówkę automatyczną, był fakt, że jest ona dużo bezpieczniejsza niż tradycyjne lokówki. Jej obudowa chroni przed poparzeniem, lokówka automatycznie nawija włosy, co oznacza że nie mamy zupełnie kontaktu z wałkiem. Jedyne co nas może lekko sparzyć, to świeżo wyjęte z lokówki włosy. Do wyjmowania włosów z lokówki nie potrzebuję też używać rąk. Uważam więc, że jest to bardzo bezpieczne urządzenie.


Czy lokówka Philips BHB876 ma ruchomy przewód?

 

Tak, lokówka Philips ma ruchomy przewód, dzięki czemu bardzo wygodnie się jej używa.

Ile waży lokówka Philips i czy wygodnie kręcić nią loki?

 

Lokówka razem z przewodem waży 0,57 kg.
Zanim zdecydowałam się na Philips StyleCare Prestige, przyglądałam się również innym lokówkom automatycznym, zarówna w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Uznałam, że jest ona najwygodniejsza i ma najbardziej ergonomiczny kształt.

Czy zdarza się, że lokówka Philips StyleCare wyrywa włosy?

 

Wyrywanie włosów przez sprzęty do stylizacji,i to jest coś,co mnie najbardziej irytuje. Szukałam dlatego lokówki, która nie będzie pozbawiona takich, o które włosy mogłyby się zahaczyć.
Tutaj rzeczywiście nie mam żadnych obaw. Włosy nawijają się bez problemu, mimo że są cieniowane. Bez problemu wyjmuję je z lokówki. Nie ma możliwości, żeby włosy gdzieś się zahaczyły.

Przed rozdzieleniem pasm 
 

Jak sprawić, żeby loki miały ładny kształt?

 

Żeby loki miały ładny kształt, najlepszym sposobem jest powolne wyjmowanie ich z lokówki. Proste, ale nie wszyscy o tym wiedzą. Spróbujcie wyjąć włosy szybko i powoli. Gwarantuję, że zobaczycie różnice.

Jak szerokie pasma włosów nawijać na wałek?

 

Jednorazowo, na wałek lokówki, możemy nawinąć pasmo włosów o szerokości do 4 cm. Pomaga w tym specjalny przyrząd.
Nie polecam kręcić mniejszych pasm. Dlaczego? Odpowiedź znajdziecie poniżej.
Być może nawijanie mniejszych pasm sprawdza się w przypadku kręcenia w trybie naprzemiennym.

Czy grubość pasma, które nawijamy na lokówkę wpływa na grubość loków?

 

Można by sądzić, że grubość pasma, które nawijamy na lokówkę wpływa na grubość loków. Postanowiłam to sprawdzić. Wszystkie włosy podzieliłam na dużo mniejsze niż zwykle pasma (1-2 cm).
Efekt był taki, że kręcenie włosów zajęło mi 4 razy więcej czasu, a loki się połączyły i powstała taka sama fryzura, jak przy dużo mniejszym nakładzie czasu.
Po rozczesaniu palcami

Czy loki robione w lokówce Philips StyleCare Prestige BHB876 wyglądają naturalnie?

 

Czy wiecie jak wyglądają peruki z okresu Baroku? Mają loki, które bardziej przypomnij przypominają rurki niż sprężynki lub fale.
Te właśnie peruki przychodzą mi na myśl, gdy widzę włosy świeżo wyjęte spod lokówki automatycznej. Nie oznacza to, że takie muszą pozostać.

Jak sprawić, by włosy po użyciu lokówki automatycznej wyglądały naturalnie?

 

Najlepszy sposób na to, żeby po użyciu lokówki automatycznej wyglądały naturalnie, jest rozdzielenie ich za pomocą palców. Różnicę możecie zobaczyć na zdjęciu.
Nie polecam grzebienia, nawet z szeroko rozstawionymi ząbkami.

Czy lokówka automatyczna może kręcić włosy tuż przy głowie?

 

Niestety  nie, lokówka nie jest w stanie zawinąć włosy przy nasadzie.

Jak zrobić fale lokówka automatyczną?

 

Większość powyższych punktów dotyczy loków. Inaczej sytuacja ma się w przypadku fal. Fale uzyskać bardzo łatwo. Wystarczy zmniejszyć temperaturę i czas nagrzewania. W pierwszej chwili pojawią się loki. Po rozczesaniu (używam do tego grzebienia z szeroko rozstawionymi ząbkami), nieco się rozprostują i pojawią się fale.



Z fal jestem bardzo zadowolona. Mam włosy, które częściowo falują, częściowo są proste, a nieznaczna ich ilość się kręci. Gdy używam lokówki automatycznej,bardzo łatwo jest uzyskać ładne fale, które wyglądają zupełnie naturalnie.


Mam nadzieję, że moje podpowiedzi przydadzą się zarówno tym, którzy zastanawiają się nad wyborem lokówki, jak i tym, którzy zaczynają swoja przygodę z lokówką automatyczną.
Jeśli macie jeszcze jakieś pytania dotyczące lokówki automatycznej Philips, piszcie je w komentarzach.

34 komentarze:

  1. Piękny efekt, jestem pod wrażeniem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)Najfajniesze, jest to, tak łatwo i wygodnie to zrobić.

      Usuń
  2. Świetny wpis, też się zastanawiam nad tą lokówką ale właśnie bardziej pod kątem fal :) Moje włosy z natury lubiły się delikatnie falować, dopóki nie zacząłam ich hennować. Teraz są praktycznie proste :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie henna niewiele zmieniła pod tym względem, a spodziewałam się, że będzie podobnie jak u Ciebie.

      Usuń
  3. Piękny efekt! Ciekawe, czy z moimi długimi włosami też by sobie tak dobrze poradziła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno by sobie poradziła. Przy bardzo długich pewnie nawinęła by mniej i loki byłyby na końcach, a to też bardzo ładnie wygląda :)

      Usuń
  4. Super wpis, dzięki za jego przygotowanie - tego typu informacji producent często nie dodaje (albo trzeba sporo pokopać w necie by je znaleźć), a są tak bardzo istotne. Sama myślę o kupieniu sobie takiego urządzenia, bo ja do kręcenia włosów mam po prostu dwie lewe ręce.

    Jak cenowo wygląda taki sprzęt? Nie widziałam u Ciebie informacji o cenie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kosztuje 500 zł, ale można trafić na rabat. Mi się udało za 300 zł, dlatego że mąż dostał kupon rabatowy.

      Usuń
  5. Ciekawa jest ta lokówka i fajny jest efekt :) loczki fajnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładny efekt :) ja nie znoszę, jak mi się wplątują włosy w urządzenia do stylizacji ;) dobrze, że ta lokówka tego nie robi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To było dla mnie bardzo ważne kryterium. Inne lokówki automatyczne budziły pod tym kątem wątpliwości.

      Usuń
  7. myślałam o niej i dalej mnie korci chociaż mam obawy że przy moich włosach może się nie sprawdzić w kwestii stylizacji są dość trudne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Na pewno łatiwj zzakręcić nią włosy, ale co do trwałości, to nie różni się ona od tradycyjnej lokówki.

      Usuń
  8. Super efekt, jestem zainspirowana w 100% :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczny efekt, ale cena mnie dobiła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to przeliczam na koszty wizyt u fryzjera. Zwraca się po kilku razach ;)

      Usuń
  10. Może sprawdziła by się lepiej przy dłuższych włosach.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przy moich krótkich włosach, nie ma co sobie głowy zawracać :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, nie jest to produkt dla krótkich włosów ;)

      Usuń
  12. Przepiękne loki! Twoje włosy wyglądają jak po dobrym fryzjerze!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ponieważ moje włosy z natury lubią się kręcić, używam więcej prostownicy, niż lokówki... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Od dawna nie korzystam już z żadnych urządzeń do stylizacji. Mi to się marzą proste włosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie jest od czasu do czasu coś zmienić ;) Ja lubię zmieniać fryzury, ale przez to że moje włosy ciężko ułożyć, wiele z nich zupełnie się nie nadaje.

      Usuń
  15. Ale świetnie Ci wyszły! Miałam ochotę na tę lokówkę ale stwierdziłam, że i tak fale czy loki długo się u mnie nie trzymają więc bez sensu kupowac drugą:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Ja kupiłam z myślą o upięciach, ale widzę, że nadaje się również do szybkiego zmieniania fryzury.

      Usuń
  16. Kurczaki... Świetny efekt! Myślałam nad taką lokówką, właśnie Philips. Może kiedyś się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też trochę trwało zanim w końcu kupiłam, ale na pewno warto.

      Usuń
  17. Mam włosy do pasa, grube, lekkie fale typu A. Czy z ta długościa lokówka ta sobie poradzi? W sumie późno pytam, bo dziś chcę ja zakupić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tekście jest odpowiedź jakiej długości włosy można nią kręcić. Na pewno nie musisz się obawiać, że lokówka ich nie zakręci w ogóle.

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna