czwartek, 10 stycznia 2019

Przepis na ciasto czekoladowe brownie z orzechami bez pieczenia


Brownie bez glutenu


Dziś przedstawiam Wam przepis na słodki deser bez pieczenia z samych pysznych składników – brownie z orzechami, suszonymi daktylami i śliwkami. Jest nie tylko smaczne, ale też pożywne, dlatego znakomicie nadaje się na zimę. Przepis na takie ciasto czekoladowe może spodobać się też osobom na diecie bezglutenowej, bo nie ma w nim składników zawierających gluten. 
Zapraszam :)

Składniki brownie bez pieczenia


Ciasto

1 szklanki orzechów włoskich,

1/2 szklanki orzechów laskowych,

30 g czekolady 70 %,

2 płaskie łyżki kakao,

10 suszonych daktyli,

5 suszonych śliwek,

1 łyżka roztopionego oleju kokosowego,

2 łyżki syropu klonowego.




Pianka
4 łyżki kakao,

5 suszonych daktyli,

1 łyżka płatków migdałowych albo migdałów blanszowanych,

1/2 szklanki mleka kokosowego,

3 łyżki roztopionego oleju kokosowego,

3 łyżki miodu.


Przygotowanie bezglutenowego brownie z orzechami



1. Rozdrobnij orzechy w robocie kuchennym.

2. Dodaj suszone śliwki i daktyle.

3. Rozdrobnij czekoladę (ja używam do tego noża).

4. Dodaj do masy czekoladę, kakao, olej kokosowy i syrop klonowy i dokładnie wymieszaj, aż uzyskasz zwartą konsystencję.

5. Przełóż cisto do formy wyłożonej papierem do pieczenia i pozostaw w lodówce na 20 minut.

6. Wymieszaj wszystkie składniki na piankę w taki sposób, aby uzyskać gładką masę.

7. Wyjmij ciasto z lodówki i wylej na nie piankę.

8. Pozostaw w lodówce na minimum 3 godziny.



Smacznego!


26 komentarzy:

  1. Szkoda, że nie cierpię orzechów i daktyli :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja daktyli samych też nie lubię, ale tu fajnie sklejają i nie czuć tego smaku ;) Ale z orzechami już nic nie poradzę :D

      Usuń
  2. Ale pychotka, uwielbiam wszystkie składniki :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda obłędnie, ale ja nie lubię daktyli :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałam o tym wyżej. Ja też nie lubię daktyli osobno ;P

      Usuń
  4. Wygląda całkiem smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bosko, dzięki za przepis niebawem znowu wskakuje na bezglutenową :)

    OdpowiedzUsuń
  6. czyta sie to bardzo smakowicie-zapisuje przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. mmmmm... nigdy nie próbowałam syropu klonowego. Twój pomysł na ciasto to zdrowsza o wiele opcja od tradycyjnej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Syrop klonowy bardzo tu pasuje, ale jeśli nie masz, możesz zastąpić większą ilością miodu.

      Usuń
  8. Robiłam kiedyś brownie z fasoli ale nie do końca wyszło, ten przepis zdecydowanie bardziej mi pasuje :D Może spróbuje >?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tego z fasoli nie próbowałam, nie brzmiało mi apetycznie :D Teraz widzę, że słusznie zrobiłam.

      Usuń
  9. Ciekawa alternatywa dla zwykłego brownie. O ile to z fasoli kompletnie mi nie podeszło, o tyle to jest warte spróbowania!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te składniki o niebo lepiej komponują się z czekoladą niż fasola ;)

      Usuń
  10. Ale fajny przepis! Muszę go koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale świetny przepis, na pewno wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Brownie kochają moje dzieci :) i ja też je lubię :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna