poniedziałek, 4 lutego 2019

Czym różni się granla od musli + przpis na zdrową domową zimową granolę (ze słonecznikiem, jabłkiem i suszoną miechunką)

granola z jogurtem



Domowe musli, to najlepszy dodatek do mleka, jogurtów. W składzie takie musli znajdują się przede wszystkim płatki zbożowe, bakalie i orzechy. Tak samo jak w przypadku granoli.

Czym więc różni się granola od musli? 

Jeśli do musli dodamy słodzidła (na przykład w postacie miodu, czy cukru klonowego) oraz oleju, a całość zapieczemy, powstanie chrupiąca granola. Może ona stanowić samodzielną przekąskę. Nadaję się także jako dodatek do wypieków, czy lodów.

Do przygotowanie granoli użyłam bakalii Helio Natura, które nie zawierają takich konserwantów jak: dwutlenek siarki (E220) i kwas sorbowy (E200).
Dodatek przypraw korzennych sprawia,  że granola ma pyszny piernikowy smak i doskonale nadaje się na zimę.

granola piernikowa


Składniki domowej granoli

250 g płatków owsianych,
40 g prażonych orzechów laskowych,
30 g suszonej miechunki (można zastąpić na przykład żurawiną),
40 g nasion słonecznika,
3 łyżki miodu,
1 jabłko,
3 łyżki syropu klonowego,
1/2 szklanki oleju kokosowego lub słonecznikowego,
1 łyżeczka cynamonu,
1/2 łyżeczki mielonego imbiru.

granola z bakaliami


Przygotowanie granoli

1.Rozgrzej piekarnik do 160 °C
2. Rozdrobnij orzechy i słonecznik (ja zmieliłam je w blederze).
3. Zetrzyj na tarce jabłko (na średnich oczkach).
4. Wszystkie składniki (oprócz miechunki) wymieszaj w misce.
5. Zawartość miski wysyp na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.
6. Piecz około 40 minut. W trakcie pieczenia wymieszaj 2 razy całość w taki sposób, by wszystkie składniki równomiernie się podpiekły.
7. Gotową granolę zostaw do wystygnięcia.
8. Wymieszaj z miechunką i przełóż do słoików.

Przechowuj w ten sposób do dwóch tygodni.

Smacznego!

Partnerem wpisu jest Helio.

12 komentarzy:

  1. Super przepis, sama robiłam bardzo podobną granolę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzadko sięgam po jakiekolwiek płatki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś nie przepadałam, ale przekonałam się dopiero przy takich przekąskach właśnie. Fajnie nadają się też do ciastek i batoników ;)

      Usuń
  3. Uwielbiam takie domowe musli, ale zawsze mi sie myliło co jest chrupiące a co nie...teraz już wiem;)))
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie robiłam takiej granoli wygląda na prawdę bardzo apetycznie aż zrobiłam się głodna :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, według mnie jest o wiele smaczniejsza niż musli :)

      Usuń
  5. mmmm, mój ulubiony posiłek na dzień dobry :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealne śniadanko :) a pomysł z suszoną miechunką - super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko w jednym (oprócz mięsa oczywiście). Dziękuję i pozdrawiam :D

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna