piątek, 8 lutego 2019

Jak zmienić nazwę strony na Facebooku (fanpage) w 2019 roku

jak zmienić nazwę strony na fb

Dzisiejszy post odbiega od tematyki mojego bloga, dlatego na pomysł jego napisania nie wpadłam od razu. Kilka miesięcy temu, gdy postanowiłam przejść na własną domenę, miałam nie mały problem, żeby zmienić nazwę mojej strony (fanpage'a) na Facebooku. Wszystkie dotychczas opisywane metody zupełnie się nie sprawdziły, ale udało mi się wypracować własną, dlatego postanowiłam się nią z wami podzielić.
Jeśli szukacie więc sposobu na zmienię nazwy użytkownika na Facebooku i zmianę nazwy strony, to dobrze trafiliście.


zmiana nazwy fanpage,



Nazwa bloga i strona internetowa bloga

Poprzednia nazwa mojej strony, była nazwą bloga „Natura i kosmetyki”. Adres tej strony na Facebooku, to https://www.facebook.com/Naturaikosmetyki .
Kilka miesięcy temu, zmieniłam nazwę bloga na "Wellness po polsku" (tutaj więcej na ten temat). W adresie strony internetowej mojego bloga od początku był mój pseudonim mrs Calluna. Uznałam bowiem więc, że nazwa ta jest uniwersalna i będzie mogła zostać ze mną na zawsze.
Bywa, że trafiamy na blog, który sugeruje zupełnie inną tematykę niż autor porusza, warto więc od początku przemyśleć, czy jesteśmy gotowi, aby ta nazwa została z nami na zawsze. Konsekwencje takiej zmiany są olbrzymie, od rozpoznawalności naszego logo, po spadek statystyk w wyszukiwarkach.


jak zmienić nazwę fanpage

 

Zmiana nazwy strony na Facebooku w 2019 roku

W internecie możecie trafić na mnóstwo nieaktualnych już porad jak ta, żeby wykupić reklamę. To zupełnie nie działa. Ja kilkakrotnie wcześniej wykupiłam reklamę, a jak widać, nie miało to żadnego wpływu na zmianę nazwy strony.
Są też porady, z których wynika, że należy wypełnić specjalny formularz. Niestety prezentowane w tych artykułach formularze nie istnieją już od lat. Metoda, którą przedstawiam jest aktualna w 2019 roku.

Zmiana nazwy strony na Facebooku i Intagramie

Zmieniając nazwę bloga i domenę, musimy wprowadzić też zmiany na naszych profilach społecznościowych, czy jak ktoś woli fanpejdżach ( jest już takie słowo:)).

Z Instagramem nie miałam problemów, za to Facebook uparł się, że zmiana wprowadzi w błąd moich czytelników i skutecznie mi odmawiał. Na nic tłumaczenia, że przez cały czas mój blog miał adres mrs-calluna.blogspot.com, a teraz zmieniam go na mrscalluna.pl, więc zmiana jest znikoma, a ja chcę po prostu dostosować nazwę fanpejdża.

Nie dostałam żadnej odpowiedzi, nie łudźcie się więc, że tam po drugiej stronie ktoś czyta wasze wiadomości. Nie zrezygnowałam z dalszych prób. W końcu nie po to prowadzi się latami profil, żeby jednego dnia go zamknąć i zaczynać wszystko od nowa.

Postanowiłam rozpracować, o co temu robotowi z Facebooka chodzi. Moja odmowa była spowodowana tym, że nazwa była za mało podobna do poprzedniej. To prawda, jeśli nie bierze się pod uwagę innych okoliczności, to Naturaikosmetyki, a mrsCalluna, to zupełnie inne nazwy.

jak zmienić nazwę strony na Facebooku i Intagramie

 Zmiana nazwy strony i zmiana nazwy użytkownika na Fb

Co więc należało zrobić, by zmienić nazwę strony?
Przede wszystkim, aby dokonywać tego typu zmian, trzeba być administratorem danej  strony.
Jeśli chcesz zmienić Nazwę fanpage'a:
1. Zmień Nazwę, w taki sposób, by łączyła w sobie nową i starą nazwę. Ja poprzednio miałam "Natura i kosmetyki", a chciałam zmienić na "Mrs Calluna – Wellness po polsku"
 W moim przypadku nazwą pośrednią było więc: "Mrs Calluna – Natura i kosmetyki".
a) W menu Strona wybierz zakładkę Informacje,
b) Kliknij opcję Edytuj obok aktualnej Nazwy,
c) Wpisz nową Nazwę tak, by zawierała elementy nowej i starej nazwy. 


zmiana nazwy uzytkownika strony na Facebooku

 
Po kilku dniach zmiana zostaje zaakceptowana.


2. Kolejny etap, to zmiana adresu URL strony (czyli zmiana adresu na Facebooku). Aby zmienić link do strony na Facebooku, należy zmienić Nazwę uzytkownika.

a) W menu Strona wybierz zakładkę Informacje,
b) Kliknij opcję Edytuj przy Nazwie użytkownika.
c) Wpisz nową Nazwę

Moja Nazwa użytkownika jest częścią Nazwy, została więc natychmiast zaakceptowana.

jak zmienić adres strony na fb

3. W międzyczasie zmieniłam zdjęcie w tle (poprzednie zawierało dawną nazwę).
4. Została jeszcze zmiana na docelową Nazwę, z "Mrs Calluna - Natura i kosmetyki" na "Mrs Calluna – Wellness po polsku".
Facebook nie pozwala na ponowną zmianę nazwy użytkownika strony w krótkim odstępie czasu. Poczekałam więc tydzień, wpisałam nową nazwę strony i zgodę miałam automatycznie.

 Gotowe!
 

12 komentarzy:

  1. Miałam to samo, szkoda że nie trafiam na ten wpis wcześniej w efekcie założyłam nowe konto pod nową domenę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że tak się skończyło. Wpis jest świeży, bo nie tak dawno sama byłam w podobnej sytuacji ;)

      Usuń
  2. Hej. Mam wrażenie ze w niektorych momentach mylisz nazwe użytkownika z nazwą strony. Piszesz o nazwie użytkownika a podajesz nazwę strony - np. w ostatnim 4. punkcie. Mówisz o nazwie użytkownika czyli adresie strony a przedstawiasz nazwę fp. i ja już sama nie rozumiem

    Ania

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogólnie próbowałam też zmienić nazwę strony (nazwę fp) na taką jaką mam w nazwie użytkownika (adresie) i odrzucili tą prośbę
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, dziękuję za komentarz. Postarałam się wprowadzić drobne zmiany, by nomenklatura była bardziej zrozumiała. Facebook operuje podobnymi określeniami: nazwa, nazwa użytkownika, nazwa użytkownika strony. Te, o których pisałam, postanowiłam napisać teraz z wielkiej litery.
      Co do Twojego problemu ze zmianą nazwy fanpage, to najważniejsze jest, jaką przyczynę odrzucenia Tobie podano. Pojawia się to w wiadomości odmownej, wysłanej przez Fb.

      Usuń
  4. Cześć!
    Dobry artykuł, na pewno przyda się nie jednej osobie, która chce dokonać zmiany. Niestety w moim przypadku sprawa wygląda nieco bardziej skomplikowanie. Posiadam fanpage z ponad 500 followersami i chciałbym skrócić nazwę mojej strony. Niestety po kliknięcia w pole edycji nazwa strony wyskakuje komunikat:
    "Nie można zmienić nazwy Twojej strony.
    Możesz zaktualizować kategorię strony i dodać inne informacje opisujące stronę, aby ułatwić użytkownikom jej znajdowanie. Learn more"
    Czy spotkał się ktoś z takim problemem? Pisałem już do facebook'a, ale bez odpowiedzi. Proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć. :)
    U mnie niestety nie dko końca poszło tak gładko. Wprowadzenie zmiany nazwy strony sposobem, nazwijmy to - standardowym - w ogóle nie było możliwe, tj. po złożeniu takowego wniosku o zmianę nazwy strony, mniej więcej po 24h wyparowywał. I to dosłownie Odpowiedzi nie było żadnej, a ja na nowo mogłam złożyć wniosek. Niestety jedyną opcją było uaktywnienie konta reklamowego. Umożliwiło mi to kontakt - w pierwszej kolejności - z botem na messengerze - który przyjął mój wniosek o zmianę nazwy strony (na różnych stronach jest mowa o formularzach, które są już nieaktualne - ale możliwość kontaktu z botem po umieszczeniu jednej reklamy znajduje się względnie w tym samym miejscu). Czekam na odpowiedź - standardowo do 3 dni. Bot oferuje również - Bogu dzięki - w dalszej kolejności konktakt z konsultantem - jak tamten wniosek u bota znów "wyparuje", będę walczyć dalej. Także jak widać - różne są sytuacje. :D Trzymajcie kciuki! :D Ps. Wszelkie zmiany przez Ciebie wymienione dawno już zastosowałam. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać, czy kontakt z botem pomoże. Trzymam kciuki!

      Usuń
  6. U mnie też juz twoja rada nie działa :( uparli sie strasznie.. odmowa jest taka,że inna nazwa itp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że się nie udało. Zupełnie nie rozumiem jaki mają w tym cel, skoro jeszcze kilka lat temu zmiana była OK, a teraz jest niewykonalna :(

      Usuń
  7. U mnie z kolei zupełnie brak odpowiedzi, nie wiem co zrobić. Nie odpowiadają na wiadomości:/

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja już zmieniłem 1 raz i 2 raz już nie mogę zmienić a chciałbym wrócić do poprzedniej nazwy :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna