czwartek, 21 lutego 2019

Przepis na omlet ze szpinakiem, suszonymi pomidorami i serem cheddar

omlet ze szpinakiem i pomidorami

Smak szpinaku poznałam, gdy byłam już prawie dorosła. Moja mama, zmuszana w przedszkolu do jedzenia brunatnozielonej obrzydliwej papki, wzdrygała się na samą myśl o szpinaku, więc w domu nie miałam z nim do czynienia. Nie wiem jak to się stało, ale namówiłam mamę na ponowne spróbowanie szpinaku, w jakiejś bardziej sensownej postaci niż jadła go dawniej. Okazało się, że szpinak nie jest taki zły, zasmakował całej mojej rodzinie i wszedł na stałe do mojego jadłospisu.

Ostatnio miałam apetyt właśnie na to zielone warzywo. Postanowiłam zrobić więc omlet.

przepis z serem cheddar

Omlet ze szpinakiem i suszonymi pomidorami – składniki:

 

15 g szpinaku,
3 jajka,
5 suszonych pomidorów,
10 g sera tartego cheddar,
2 łyżki mleka,
2 łyżki masła lub oleju,
sól, pieprz.

przepis na omlet


Omlet ze szpinakiem i serem cheddar - przepis



1. Świeży szpinak umyj, usuń ogonki, sparz wrzątkiem i odsącz wodę. Mrożony szpinak odparuj na patelni.
2. Przesmaż szpinak z 2 łyżkami masła.
3. Pomidory pokrój na drobniejsze kawałki.
4. Do miski wbij jajka i wymieszaj z mlekiem i dopraw odrobiną soli i pieprzu.
5. Wlej masę z jajek na patelnie i wrzuć pomidory.
6. Dopraw odrobią soli i pieprzu.
7. Przykryj patelnię i podgrzewaj omlet na małym ogniu, czekając aż się zetnie.
8. Przed zdjęciem z patelni posyp omlet potartym serem cheddar (ser się rozpuści).

Smacznego!

9 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie omlety i tak właśnie najczęściej jadam szpinak...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, ja kiedyś jadłam głownie z makaronem, teraz właśnie omlety :)

      Usuń
  2. No i to jest sniadanie, uwielbiam te smaki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, przyjemnie zacząć dzień z takim daniem ;)

      Usuń
  3. Uwielbiam omlety w takim wydaniu jeszcze nie jadlan

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, przepis nie jest wymagający, a wrażenia smakowe bardzo przyjemne ;)

      Usuń
  4. Oooo właśnie dawno omleta nie robiłam, dobry pomysł na weekend :D

    OdpowiedzUsuń
  5. zjadłabym a dawno nie robilam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna