środa, 26 czerwca 2019

8 zasad - jak się ubierać się w ciąży latem



Właśnie wróciłam ze szpitala, z wizyty kontrolnej u diabetologa. W poczekalni zawsze jest tłoczno i duszno, a dziś zapowiadano w całej Polsce rekordowe upały. Wybrałam się najwcześniej jak tylko było to możliwe. Lekarz przyjmuje tylko kobiety w ciąży, pracuje od 8:00 do 11:00 i nie zapisuje na konkretne godziny, byłam więc pewna, że w kolejce z rana, gdy jeszcze temperatura jest poniżej 30 °C będzie mnóstwo kobiet. Byłam zaskoczona. W kolejce byłam trzecia, a po mnie, aż do wyjścia z gabinetu nie pojawiła się żadna osoba.

W ciąży upał jest szczególnie uciążliwy i niebezpieczny, dlatego postanowiłam spisać sposoby radzenia sobie w upały w czasie ciąży i nie tylko. Chciałam opisać wszystkie porady w jednym artykule, ale gdy zaczęłam od ubrań okazało się, że mam tak dużo do powiedzenia, że wpis rozdzielę na więcej części. Dziś zatem o tym, jak się ubierać w ciąży latem.

Ciąża latem – ubrania

Jakie ubrania nosić latem, gdy jest się w ciąży? Zdecydowanie warto postawić na naturalne materiały. Moje ulubione o tej porze roku to: wiskoza itp., bawełna i len. Unikam sztucznych materiałów i obcisłych strojów (w nich ciało o wiele bardziej się poci). 

1. Sukienki ciążowe na lato

 

Latem zawsze wolałam sukienki, im bardziej zwiewna, tym lepiej. W poprzednim roku kupiłam dwie sukienki maxi (jedną w sklepie z odzieżą używaną, a drugą na wyprzedaży), nie zdążyłam ponosić ich w poprzednim sezonie, za to doskonale sprawdzają się teraz. Są odcięte pod biustem, więc mimo, że brzuch rośnie, będę mogła w nich chodzić przez całe lato. Z niektórymi krótszymi sukienkami (które zawsze sięgały przed kolano) mam już problem, bo podnoszą się na brzuchu na tyle wysoko, że nie nadają się na wyjście na miasto. Zamierzam je zakładać na plażę.



 

2. Spódnice w ciąży

 

Mnie by się przydała jeszcze luźna sukienka do kolan, najlepiej na ramiączkach, a jeśli nie, to będę nosić spódnice z szeroką gumą (które nie obciskają brzucha) + luźne topy.

Za spodniami latem nie przepadam, noszenie krótkich spódnic i sukienek latem, to jedne z najbardziej docenianych przeze mnie plusów bycia kobietą :)


3. Spodnie ciążowe, czym zastąpić ciążowe ogrodniczki

 

Nie wyobrażam sobie noszenia tradycyjnych ciążowych ogrodniczek, podziwiam kobiety, które dają radę. Zamiast tego wybieram kombinezony. Plusem ich jest, że są luźne, więc jest spory zapas materiału na powiększające się piersi i przede wszystkim brzuszek. Mam dwa kombinezony, które są u mnie już co najmniej trzeci rok. Jeden z bawełny, żeby móc go teraz zakładać, konieczne było obniżenie pasa przez wyregulowanie ramiączek, do niego będę musiała zakładać sportowy stanik. Drugi kombinezon, z wiskozy, okazał się idealny, gumka nie uciska, wszystko pasuje jak ulał. 

Odzież ciążowa - zobacz na Ceneo.pl




4. Bielizna w ciąży – jak wybrać majtki ciążowe

Dodatkową zaletą przewiewnych materiałów i luźnych sukienek, jest zmniejszenie ryzyka infekcji intymnych, na które jesteśmy bardziej narażone w okresie ciąży. Równie ważna jest w tym przypadku bielizna, a przede wszystkim majtki. Im więcej naturalnego włókna, tym lepiej.

Najbardziej odpowiednimi majtkami na lato w okresie ciąży są figi. Najwygodniej, gdy kończą się pod brzuchem i mają szeroką gumkę, która nie uciska. Miałam kilka takich sztuk, które przed ciążą były mi luźne w pasie (przy wąskiej talii i szerokich biodrach ciężko w Polsce znaleźć coś, co będzie akurat). Teraz, gdy kończą się tam, gdzie zaczyna się ciążowy brzuszek, układają się idealnie i nie uciskają. 


 

5. Rajstopy dla kobiet w ciąży


Wbrew temu co wszędzie czytałam, już w pierwszym trymestrze przeszkadzały mi nieciążowe rajstopy. Uciskały niemiłosiernie brzuch, bez względu na rozmiar i markę. Uznałam, że szkoda czasu na męczenie się w nieodpowiednich rajstopach i poszukałam ciążowych. Nie są one drogie, więc zupełnie nie rozumiem po co męczyć się w tych, które nie pasują na ciążowy brzuszek. Trafiłam też na sposób, który zupełnie do mnie nie przemawia, a mianowicie noszenie rajstop tył na przód. A co z pupą? Moja nadal jest na swoim miejscu, brzuch jej nie zastąpił ;)

Jeśli rajstopy ciążowe kupimy wcześniej, to dłużej w nich pochodzimy. Z resztą nic nie stoi na przeszkodzie, by takie rajstopy nosić po ciąży. Mają po prostu wyższy stan i są wzmocnione i rozciągliwe na brzuchu, ale jeśli przetrwają po ciąży, też będzie można w nich chodzić, mało prawdopodobne, że będą nam wisiały w pasie.

Sprawdziłam dwie najbardziej popularne marki rajstop, które swoje stoiska mają w prawie wszystkich centach handlowych – Gatta i Marilyn. Te pierwsze wypadają dużo lepiej. Miałam już kilka fasonów i ze wszystkich byłam zadowolona. Grubość 20 DEN idealnie nadaje się na lato, jeśli chcemy założyć rajstopy. 



6. Buty w ciąży


Na wybór butów w ciąży mają wpływ dwie kwestie. Pierwsza to zmiana środka ciężkości, która pojawia się wraz z powiększającym się brzuszkiem, a druga, to kłopoty z krążeniem i co za tym idzie obrzęki. Latem warto postawić na mało zabudowane buty na niskim obcasie.

Dobrze gdy sandały są regulowane (mają rzepy lub sprzączki). W ciąży często zmienia się też nieco rozmiar buta, na większy. Jeśli będziecie wybierać buty w trakcie ciąży, zwróć cie uwagę, by nie były "na styk".

 

Dodatki, które jeszcze bardziej przydają się gdy jesteś w ciąży 

 

7. Kapelusz i okulary przeciwsłoneczne 

 

Kapelusz noszę teraz dużo częściej niż wtedy, gdy nie byłam w ciąży. Przede wszystkim służy on do ochrony przed bardziej szkodliwym w tym okresie, promieniowaniem przeciwsłonecznym. To samo z okularami. Zauważyłam, że moje oczy, odkąd jestem w ciąży, są o wiele bardziej wrażliwe na światło. Wolniej się przystosowują do zmian oświetlenia.

8. Torebka i plecak

 

Jeśli mam zabrać ze sobą więcej ciężkich rzeczy (a latem wystarczy, że kobieta w ciąży musi nosić ze sobą sporo wody), wybieram plecak. Wadą jest to, że szybciej będziemy pocić się na plecach, ale zaletą, że nie obciąży tak kręgosłupa, jak noszenie torebki na jednym ramieniu.



Tyle moich rad, jeśli macie coś do dodania w temacie ciążowego letniego stroju, piszcie w komentarzach.

20 komentarzy:

  1. Mamy w stanie błogosławionym, na pewno będę wdzięczny za te porady. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lato się rozkręca, mam nadzieje, że znajdą się tu osoby, którym rady się przydadzą jszcze tego roku :)

      Usuń
  2. Ja w tamtym roku właśnie w maju rodziłam, o wtedy to maj dał popalić a teraz za to czerwiec ;p starałam się wybierać przewiewne wygodne właśnie sukienki maxi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam, maj był wyjątkowo upalny, a czerwiec nie do zniesienia. W zeszłym roku leciałam w ciepłe kraje jak zawsze w czerwcu i u nas było nawet odrobinę cieplej niż tam :D

      Usuń
  3. Bardzo przydatne porady :D Potwierdzam, te zasady są przydatne i ważne :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zwiewne sukienki i dużo wody do picia to mój ciążowy must have! Na rajstopy jest teraz za ciepło, ale jeszcze miesiąc temu przydawały się. I muszę przyznać, że dopiero w czwartej ciąży odkryłam rajstopy ciążowe, wcześniej ich nie znałam, a są naprawdę wygodne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedawno w sklepie trafiłam na kobietę, które też dopiero w kolejnej ciąży i do tego już zaawansowanej, po raz pierwszy zainteresowała się takimi rajstopami, bo szła na ważną uroczystość. Do tego czasu myślałam, że to powszechny zakup u kobiet w ciąży ;)

      Usuń
  5. Pokażę ten artykuł koleżance, która właśnie teraz jest w ciąży :)
    Sama sukienki latem wybieram bardzo często :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie sukienki są doskonałe na lato, problem jest jedynie, gdy mocno wieje. Krótkie za bardzo podwiewa, w długiej za to czasem ciężko się idzie (szczególnie pod wiatr) ;D

      A Twoją koleżankę serdecznie zapraszam :)

      Usuń
  6. Długie sukienki są idealne dla wszystkich.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze podobały mi się kobiety w ciąży w długich sukienkach :) Mnie akurat ominął ten czas bo poród miałam na pierwszą połowę maja, więc największym problemem były kurtki zimowe :D

    OdpowiedzUsuń
  8. podziwiam i szanuje wszystkie ciężarne, któe dają radę!

    OdpowiedzUsuń
  9. ja lubilam dlugie sukienki ale jakies pare miesiecy temu wstapilam na dzial h&m mama bo tam bylo mniej ludzi do przymierzalni i nawet jedna sukienke kupilam dla siebie mimo ze nie jestem w ciazy po prostu bardzo ładne i takie do kolan bo teraz takie lubie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, ja tam za to w dziale dziecięcym zamówiłam torebkę, niczym się nie rożni od tych dla dorosłych :D

      Usuń
  10. Oj pamiętam jak męczące jest chodzenie w ciąży przy takich upałach. Pierwszą córkę rodziłam w starsznym upale. Trzecią tez. Nawet nie chce pamiętać tego jak się męczyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj i prawdopodobnie przez najbliższe 2 tygodnie wyraźna przerwa w upałach, ciężarna mają trochę wytchnienia, a rodzące tym bardziej ;)

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna