sobota, 15 czerwca 2019

Woda różana do jedzenia, czyli przepis na domowy budyń z mleka migdałowego o smaku róży




Za różą w wersji kulinarnej nigdy specjalnie nie przepadałam, co innego kosmetycznie. Ale gdy trafiłam na wodę różaną, którą mogłam wykorzystać zarówno kosmetycznie, jak i kulinarnie, musiałam ją wypróbować.
Kiedy kupiłam mleko migdałowe, wpadłam na pomysł, by zrobić eksperyment - budyń różany z mleka migdałowego. Smak przerósł moje oczekiwania, dlatego jestem pewna, że i wśród was znajdzie on wielu zwolenników.

Domowy budyń z mleka migdałowego – składniki

250 g mleka migdałowego,
3 płaskie łyżeczki cukru waniliowego (ja używam cukru waniliowego domowej roboty),
1 łyżeczka ksylitolu,
2 łyżki skrobi ziemniaczanej,
2 żółtka,
3 łyżki wody różanej,
1 łyżeczka masła.




Jak zrobić domowy budyń z mleka migdałowego



1. Połowę potrzebnego mleka (125 g) wymieszaj z cukrem waniliowym, ksylitolem, żółtkami, skrobią i wodą różaną.

2. Drugą część mleka zagotuj.

3. Do gotującego się mleka dodaj wcześniej przygotowaną mieszankę. Zmniejsz moc palnika i mieszaj budyń, w trakcie dodając masło. Do mieszania budyniu najlepiej użyj trzepaczki (rózgi kuchennej).

4. Mieszaj budyń różany do zgęstnienia, potem jeszcze chwilę, i wyłącz palnik. 


Budyń z mleka migdałowego możesz podawać na ciepło lub schłodzony.
Jeśli nie lubisz różanego smaku, pomijając w składzie wodę różaną, uzyskasz w ten sposób budyń waniliowy. 

Smacznego!

16 komentarzy:

  1. Budyń i woda różana? Bardzo ciekawe połączenie i jestem ciekawa jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak sobie teraz pomyślałam że dawno nie jadłam budyniu :) nie pamiętam kiedy ostatnio sama go robiłam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnio jadam często, mam go w diecie przepisanej przez lekarza, dlatego robię własny lub wybieram gotowy bez cukru. Ten z różą ostatnio króluje :D

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy przepis, na pewno wypróbuję. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. O kurcze to musi być pyszne! nigdy nie próbowałam takiego połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz słyszę o takim budyniu :) sama nazwa już zachęciła mnie do spróbowania :) no i na zdjęciu wygląda obłędne :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe połączenie, ale ja nie lubię smaku róży :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha, to tak jak ja, a przynajmniej nie przepadam. Chęć eksperymentowania wygrała i nie żałuję. A jak nie z różą, to polecam ten sam przepis, tylko bez wody różanej :)

      Usuń
  7. Nigdy nie robiłam takiego dania z wodą różaną.

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi ciekawie. Pierwszy raz o czymś takim słyszę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna