środa, 18 września 2019

Jak taniej kupować i jak się nie dać oszukać podczas zakupów na Allegro Poznaj moją opinię o Refunder i zgarnij kod rabatowy



Ostatnio, podczas zakupów internetowych miałam wybór, zamówić coś na Allegro, czy bezpośrednio w sklepie internetowym sprzedawcy. Wybrałam opcję tańszą dla mnie, czyli Allegro. Zdziwiłam się, bo sprzedawca musi zapłacić do serwisu prowizję, a mimo to zaproponował mi mniej korzystną ofertę, w tym drogą przesyłkę.

Te zakupy spowodowały, że postanowiłam podzielić się z Wami:
- moimi sposobami na to jak taniej kupować,
- jak korzystać z Refudera, który oferuje cashback, czyli zwrot za zakupy,
- podzielić się moją opinią o Refunder oraz kodem rabatowym,
- ostrzec przed pewnego rodzaju oszustwami, które ostatnio coraz częściej spotykam na Allegro.


Jak taniej kupować

 

Znam zasady korzystania na Allegro zarówno od strony konsumenta jak i sprzedawcy, więc zaskakuje mnie za każdym razem, że opłaca mi się kupować u pośrednika. Często znajduje tam sklepy, w których przez lata kupowałam bezpośrednio, a teraz widzę, że lepiej zamówić u nich produkty na Allegro. Jakiś czas temu przemawiała do mnie tańsza wysyłka, ale teraz korzystam z innych rozwiązań. 


Allegro smart – czy warto

 

Mieszkam w dużym mieście i najwygodniej odbierać mi przesyłki w paczkomacie. Nie muszę czekać na kuriera, przychodzę po paczkę w wygodnej dla siebie porze, więc ta forma jest mi najbardziej na rękę. Zdecydowałam się na Allegro Smart, ponieważ wiem, że przesyłki zakupione w tej ofercie będę mogła w ten właśnie sposób odebrać. Płacąc jednorazowo 49,00 zł przez cały rok mam przesyłki bez opłaty, do tego darmowy zwrot i inne bonusy.
Kwota ta zwróciła mi się bardzo szybko. Allegro wyliczyło, że obecnie zaoszczędziłam na dostawie już ponad 167 zł, a korzystam z Allegro Smart zaledwie od czerwca tego roku. Uważam więc, że to całkiem ładna suma.
Czy warto korzystać z Allegro Smart? Patrząc subiektywnie odpowiem że tak. Czy każdemu się to opłaci? Oczywiście, że nie. Jeśli robisz zakupy rzadko, albo jeśli kupujesz produkty za kilka/kilkanaście złotych, nie skorzystasz na Allegro Smart.
Podstawowy wymóg, to zakupy za minimum 40 zł. 


Allegro smart czy się opłaca

 

Biorąc pod uwagę, że nie mogę skorzystać z tej opcji, gdy wydam 39,99 zł, warto zastanowić się czy Allegro Smart się więc opłaca. Gdy brakuje mi niewiele do 40 zł, biorę pod uwagę 2 opcje:
1)  jeśli w ofercie jest coś wartego zakupu za kwotę, którą wydałabym na przesyłkę, zamawiam to,
2) kupuję bez Allegro Smart, czyli "po staremu".

Dotychczas opcję 2 musiałam wybrać tylko raz. Być może nie jestem pod tym względem typowym klientem, bo do zakupów przez internet często podchodzę, jak do zakupów stacjonarnych. Wiem czego potrzebuję i zwykle nie zamawiam po jednym produkcie, który kosztuje kilkanaście złotych. Robię tak natomiast w przypadku droższych produktów, jak na przykład sprzęty AGD.

Allegro rabaty

 

Przy korzystaniu z Allegro Smart jest też dostęp do specjalnych rabatów. Ja niestety późno się zorientowałam i póki co nie skorzystałam, a na pewno zwróciłoby mi się sporo, bo zamawiałam wiele produktów do wyprawki (Strefa Rodzica), czyli z kategorii "Dziecko". Na pewno jeszcze będę robić zakupy dla dziecka, więc być może będę mogła więcej napisać na ten temat w przyszłości.
Pozostałe strefy
Obecnie prócz Strefy Rodzica są także: Strefa Mechanika, Strefa Premier, Strefa Mody.


Opinia o Refunder

 

W pierwszej chwili miałam do Refundera sceptyczne podejście. Jakoś nie przekonały mnie dotychczas tego typu programy. Nie skorzystałam na przykład nigdy z ofert zakupów grupowych, bo zawsze znajdowałam tańszą w innym miejscu.
Swoją drogą, Refunder oferuje też zwrot za zakupy w Gropon, więc może kiedyś się skusze ;)
Refunder ma inne zasady, to zwrot pieniędzy za zakupy w internecie. Różni się od innych programów typu cashback. Wzbudził moje zaufanie tym, że nie wymagał żadnych wpłat, a nawet daje możliwość skorzystania z bonusu na start. Korzystając z kodu rabatowego można uzyskać jednorazowo 15 zł + zwrot za zakupy (jeśli te zakupy wynoszą więcej niż 50 zł).
To co mnie cieszy to to, że nie ma rozgraniczenia na zakupy w normalnej cenie i w promocji. Kupuję produkty z promocji, a i tak dodatkowo otrzymuje zwrot. 

Kod rabatowy Refunder

 

Jeśli chcesz zarejestrować się w Refunder i otrzymać zwrot na start, skorzystaj z mojego linku kod rabatowy Refunder
Pamiętajcie, żeby logując się w Refunder nie używać AdBlocka.


Refunder – zasady

 

Nie będę opisywać szczegółowych zasad korzystania z Refunder, są one bardzo proste i dostępne na stronie https://www.refunder.pl/wsparcie-klienta

W skrócie wygląda to tak:
Loguję się.
Wybieram sklep, lub serwis, w którym chcę zrobić zakupy,

Przechodzę do sklepu klikając w"przejdź do ..."

Następnie wybiera: aktywuj zwrot już teraz

Robię zakupy i czekam na zwrot. 

Jak długo czeka się na zwrot w Refunder 

Zwrot na koncie Refunder pojawia się zwykle po kilku godzinach, w przypadku Allegro jest to maksymalnie 2 dni.
Wypłaty możesz dokonać przy zgromadzeniu na koncie Refunder 45zł.
Ja mam tam konto od miesiąca. Uzbierałam przeszło połowę wymaganej kwoty.

Refunder partnerzy

 

Nie jestem w stanie wymienić wszystkich parterów Refunder, bo jest ich ponad 600. Te, z których jako korzystam, to przede wszystkim Allegro, OleOle!, Abra Meble, Komputronik, Kontigo, Avans, Booking.com, Kosmetyki z Ameryki, Media Markt, Merlin.pl, Gropon,RTV Euro AGD, About You, Multikino, Media Expert, Bonprix, liczne sieciowe sklepy odzieżowe i obuwnicze np. Kazar, H&M, a nawet AliExpress .
Często można spotkać w internecie informacje, że partnerem Refunder jest Empik. Jest to informacja nieaktualna. Więcej na ten temat poniżej.



Empik cashback – zwrot za zakupy

 

Empik ma od niedawna swój program cashback - Emipk Premium. Od Refundera różni się przede wszystkim tym, że wymaga opłacania abonamentu lub przynajmniej opłaty za miesiąc w wysokości 9,99 zł.

Jak nie dać się oszukać nieuczciwym sprzedawcom na Allegro

 

Teraz mniej przyjemny temat - oszukiwanie podczas sprzedaży na Allegro. Mnóstwo osób boi się dokonywać zakupów przez internet, w obawie przed nieuczciwymi sprzedawcami. Ostatnio sama kilku takich spotkałam.
Nie mam na myśli sytuacji, w których sprzedawca bierze pieniądze i nie wysyła towaru, ale takie, w których towar wysyła po wielu tygodniach, czy miesiącach, mimo że sprawdzając czas wysyłki, jesteśmy przekonani, że dotrze on do nas w ciągu kilku dni.
Jak to wygląda, pokażę obrazowo na konkretnym przykładzie.



Zamawiając produkty od tego sprzedawcy, niby podaje on koszt wysyłki jednej sztuki (tak wygląda formularz Allegro). W uwagach jednak sprzedawca pisze, że koszt wysyłki dotyczy to 3 sztuk lub wielokrotności. Zatem za wysyłkę jednego produktu musimy dodatkowo dopłacić. Oferta dotyczy mebli, które kupuje się zwykle po jednej sztuce.
Cena dla wielu sztuk powinna być podana, gdy wejdziemy w link "Sprawdź koszty dostawy dla wielu sztuk". Tak samo ukryty u tego sprzedawcy jest czas wysyłki. Podaje on termin 1-2 dni. W "Dodatkowe informacje od sprzedającego" dowiadujemy się, że czas wysyłki może wzrosnąć do 120 dni. Z komentarzy wynika że ten długi czas wysyłki jest regułą.



Dla lepszego wyjaśnienia, pokazuję jak taka oferta wygląda u uczciwego sprzedawcy, u którego sama kupowałam.



Pamiętajcie, by przed zakupem sprawdzać oceny i komentarze od kupujących, sprawdzać czas wysyłki i uwagi i jeśli coś będzie nie tak, zgłaszać to do Allegro. Pomożecie w ten sposób sobie i innym. Tak na marginesie, ten nieuczciwy sprzedawca ma kilka kont. Pewnie dla asekuracji.


Jakie są Wasze doświadczenia z tego typu zakupami? Podzielcie się nimi w komentarzach.

20 komentarzy:

  1. Ja właśnie zamierzam skorzystać z Allegro Smart.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawe ;D Ja dawno nic nie zamówiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To odwrotnie niż ja, stale coś zamawiam. Zwykle są wyraźnie niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych ;D

      Usuń
  3. Bardzo pomocne spostrzeżenia. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Przekonałaś mnie do Allegro Smart. To rzeczywiście bardzo oszczędna opcja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będziesz zadowolona tak jak ja. Jeszcze więcej się oszczędza, gdy się korzysta łącznie z Allegro Smart i Refunder :)

      Usuń
  5. Mam Allegro Smart i chyba to sprawiło, że znowu częściej tam zamawiam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Allegro na pewno na tym korzysta, ale nic dziwnego skoro można te same produkty kupić w innym miejscu i płacić za przesyłkę, a tu ma się "abonament" na darmową dostawę, to nie ma się co zastanawiać :)

      Usuń
  6. Jeśli kupuje coś w internecie najczęściej robię to przez Allegro jednak te zakupy nie są tak często by korzystać z opcji Allegro Smart.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiele się skorzysta jeśli wydaje się do 49 zł na przesyłki w roku.

      Usuń
  7. Nie miałam do czynienia z taką akcją

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja ostatnio rzadko robię zakupy na Allegro choć zakupy w internecie robię często.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kupuję w różnych miejscach, dlatego korzystam z Refundera :)

      Usuń
  9. Często na allegro coś kupuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sama dużo sprzedaję na Allegro i z kosztami przesyłki jest dużo zamieszania przez sprawy techniczne źle skonstruowanych cenników.

    Przykładowo - zamawiasz od jednego sprzedawcy 5 rzeczy, ale z różnych aukcji, z różnymi cennikami (bo np. jedna rzecz jest płaska i mieści się w gabarycie A, druga grubsza, ma ponad 2 cm grubości i choć lekka już wchodzi pod gabaryt L). Wówczas "nie działa" już podana maksymalna liczba sztuk w przesyłce, to działa tylko dla aukcji z tym samym cennikiem.
    Niby Allegro pobierze wówczas najdroższą kwotę dostawy, ale może się okazać, że przesyłka będzie cięższa, przekroczy gabaryt i sprzedawca będzie musiał dopłacić do przesyłki.
    Coraz więcej sprzedawców aby sobie to uprościć rezygnuje z wysyłki listem i ustawia same paczki i paczkomaty.

    Nie wiem czy jasno napisałam :p

    Mnie się natomiast nie podoba to, z czym spotkałam się ostatnio. Zamawiałam 2 rolety, całość wyszła ponad 300 zł, natomiast musiałam w okienku wpisać 1 sztukę, za którą była podana cena 1 zł i pieniądze wpłacić na konto, poza Allegro.
    Taki przedsiębiorca płaci więc groszową prowizję zwiększając swój zysk podczas gdy ja sprzedająca pojedyncze rzeczy płacę więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację cenniki też nie są najlepiej skonstruowane i zupełnie inne niż te w typowych sklepach internetowych i w firmach kurierskich.
      Te przykłady, które podałam dotyczą zakupu 1 produktu i cwaniactwa sprzedających.

      Twoja transakcja z roletami jest podobna do tej, którą ja miałam ostatnio z firanami. Tyle, że dogadałam się ze sprzedawcą, wyliczył mi całość i wybrałam taką ilość sztuk, która odpowiadała wyliczonej sumie. Wyszło nieco drożej, ale ze Smart i Refunderem i tak zaoszczędziłam niż gdybym kupowałam bezpośrednio ;)
      Tak samo robiłam gdy kiedyś zamawiałam dywan, tyle że tam sprzedawca wszystko z góry uczciwie opisał. W razie problemów i konieczności zwrotu, wraca do mnie przynajmniej cała suma.
      Mam nadzieję, że pomogłam na przyszłość :)

      Usuń
  11. Niestety z ofertami na Allegro trzeba uważać, nie jednokrotnie w sklepiej internetowym kupiłem taniej. Zawyżone koszty przesyłek, czy w sumie to już chyba mało znaczące opinie o sprzedawcy. Alledrogo też się nie wzięło znikąd.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna