poniedziałek, 9 września 2019

Prosty sposób na przygotowanie krewetek Krewetki z makaronem + przepis na makaron z cukinii




Mój ulubiony przepis na krewetki miałam zamiar opublikować w zeszłym roki, ale jakimś sposobem o tym zapomniałam. Wróciłam do niego dziś, gdy po raz kolejny z niego skorzystałam. Jest to wyjątkowo prosty sposób na przygotowanie krewetek, gdyż całość zajmuje mniej niż pół godziny. Nie wiele więcej niż przygotowanie samego makaronu.




Krewetki z makaronem – składniki

 

Do przygotowania krewetek z makaronem potrzebujesz:
- 400 g krewetek,
- 250 g pomidorów koktajlowych,
- 1 ząbek czosnku,
- 1 mała cebula, 1/2 szklanki liści bazylii,
- 200 g śmietany 18%
- 2 łyżki natki pietruszki,
- sól i pieprz do smaku,
- olej/oliwa/masło do smażenia,
- makaron (tradycyjny lub z cukinii).


Prosty sposób na przygotowanie krewetek

 

Gdy przygotowujesz sos, pamiętaj żeby w tym samym czasie zagotować makaron. Ja niekiedy używam makaronu z cukinii, który nie wymaga osobnego gotowania. 



Przepis na przygotowanie makaronu z cukinii znajdziesz poniżej.

Przygotowanie krewetek w sosie:

1. Rozdrobnij czosnek i pokrój cebulę – smaż do lekkiego zeszklenia.
2. Dodaj krewetki i smaż na małym ogniu przez 3 minuty.
3. Pomidory koktajlowe przekrój na pół, posiekaj natkę i wzuć na patelnię.
4. Dodaj śmietanę, sól i pieprz.
5. Wszystko wymieszaj i przykryj i podgrzewaj przez około 5 minut.
6. Dodaj bazylię, wymieszaj i podgrzewaj przez 1 minutę.

Gotowe!



Przepis na makaron z cukinii

 

Makaron z cukinii można przygotować na kilka sposobów. Ja używam specjalnej obieraczki Tefal (na powyższym zdjęciu), którą można bez problemu dostać w tych sklepach.

Przygotowanie w ten sposób makaronu z cukinii nie wymaga wiele wysiłku ani czasu, więc nie szukam dodatkowych narzędzi. Od początku wystarcza mi pokazana wyżej obieraczka, która kosztuje kilkanaście złotych.
Przed przygotowaniem makaronu, cukinię należy umyć. Skórki nie obieraj, bo świetnie nadaje się na makaron.

Miąższ tnij na paski do momentu, aż dotrzesz do pestek.

Makaron z cukinii można jeść zarówno na surowo, podgrzany w sosie, tak jak w przypadku przepisu z krewetkami, czy gotowany na parze. To jaki sposób wybierze, zależy od twoich upodobań.

26 komentarzy:

  1. Mega wygląda, a ja taka głodna jestem :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadam owoców morza, ale przepis na makaron z cukinii, na pewno wypróbuję. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Ja mam kilka takich owoców morza, których nie lubię, ale za krewetkami wprost przepadam :D

      Usuń
  3. Jestem ciekawa tego makaronu z cukini.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Makaron z cukinii szybko się robi i pasuje do wielu dań. Warto spróbować :)

      Usuń
  4. Musze się wreszcie wziąć i zrobić taki makaron z cukinii

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jakoś nie potrafię się przekonać do krewetek, raz jadłam i mi kompletnie nie smakowały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może będzie jeszcze okazja spróbować i wtedy się upewnisz. Ja uważam, że są pyszne, a nie o wszystkich owocach morza mam to samo zdanie ;)

      Usuń
  6. Do krewetek się nie przekonam ale makaron z cukini ? Słyszałam już o nim ale nie wiedziałam, że są takie fajne obieraczki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się trochę naszukałam takiej obieraczki, bo o dziwo w sklepach stacjonarnych Tefala ich nie znalazłam, za to są w marketach ze sprzętem AGD.

      Usuń
  7. Na pewno się skuszę na zrobienie tego dania bo lubię próbować nowości :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Coraz bardziej przekonuję się do krewetek, więc może wypróbuję przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam krewetki dlatego to danie jest idealne dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie moje klimaty smakowe! Obserwuję i Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  11. Na 100% wiem, że by mi spakowało. Muszę zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam krewetki ale za to nie przepadam za cukinią ;) ale to żaden problem żeby ją zastąpić normalnym makaronem :)Ciekawy przepis :)
    Ps. obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, ja robię różne wersje makaronowe, zależy od apetytu :D

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna