piątek, 6 września 2019

Jak zrobić zawieszkę do smoczka i czy wszystkie zawieszki są bezpieczne



Smoczek, kiedyś oczywiste wyposażenie wyprawki noworodka, a dziś to kolejny demonizowany przedmiot, nad zakupem którego zastanawiają się przyszłe mamy.
Istnieją dwa skrajne obozy, na szczęście jest też wiele mam, które podchodzą do tematu elastycznie. Sama należę do tej grupy.
Przygotowując wyprawkę, zaopatrzyłam się w jeden smoczek, taki który przeznaczony jest dla niemowląt do 3 miesiąca życia, a że wiele razy widziałam jak smoczek potrafi wylądować daleko od dziecięcej buzi, zainteresowały mnie też specjalne zawieszki.
Jak zrobić zawieszkę do smoczka i czy takie zawieszki są bezpieczne. Na ten temat odpowiem w dzisiejszym poście. 

 

Jak założyć zawieszkę (tasiemkę) do smoczka 

 

Pierwszy raz z zawieszką do smoczka spotkałam się podczas zakupów w hipermarkecie. Przykuła moją uwagę jako nieznany mi gadżet. Przyjrzałam się i nie znalazłam informacji jak takie coś założyć, żeby mieć pewność, że będzie się trzymać. Warto mieć na uwadze, że nie każda zawieszka pasuje do każdego smoczka. Bywa tak, że do smoczka jednej marki pasuje tylko zawieszka tego samego producenta. Tak jest w przypadku produktów MAM BABY.
Natomiast jesi chodzi o smoczek,  który ja wybrałam (Lovi), muszę szukać u producenta konkretnej zawieszki, która pasuje do kolekcji z jakiej jest smoczek. Tak przynajmniej wynika z oferty, która znalazłam na jego stronie. 


Zawieszki Lovi są do kupienia tutaj 


Silikonowa zawieszka do smoczka z imieniem

 

Inny rodzaj zawieszki zobaczyłam podczas zakupów internetowych. To silikonowa zawieszka do smoczka z imieniem. W tym przypadku nie musiałam się zastanawiać nad tym, jak taką zawieszkę założyć, ale zupełnie nie przekonywały mnie zapewnienia sprzedawców, że taki gadżet jest bezpieczny.
Nie jestem zwolennikiem informowania wszystkich obcych ludzi na ulicy o imieniu swojego dziecka. Nie zamierzam więc naklejać na samochodzie popularnego " (imię dziecka) w aucie". Rozumiem, że niektórzy lubią takie gadżety. Zawieszkę silikonową odradzam jednak dlatego, że uważam, że jest niebezpieczna.


Czy zawieszki do smoczków są bezpieczne

 

Zawieszki do smoczków w postaci silikonowych koralików nie są bezpieczne. Świadczy o tym historia, o której przeczytałam w The Sun.
O tym, że silikonowe zawieszki do smoczka są niebezpieczne, przekonują mnie informacje producentów, że nie stanowią one zagrożenia w przypadku dostania się do przewodu pokarmowego. Nie ma jednak żadnej informacji o tym, co się stanie, gdy koralik trafi do układu oddechowego malca. Przytoczona przeze mnie historia pokazuje jakie ma to konsekwencje.
Skoro producenci zakładają, że koralik może dostać się do buzi dziecka, jasne jest że może spowodować uduszenie, a nie tylko połknięcie.

 

Zawieszka do smoczka jak zrobić

 

Nie zamierzam wkładać wszystkich producentów zawieszek do smoczka do jednego worka. Można przecież wykonać spersonalizowaną tasiemkę. Bez koralików. Ja postanowiłam jednak zrobić ją samodzielnie. Wszystkie elementy, które zużyłam do jej wykonania (prócz kawałka nici) to przedmioty, które były mi zbyteczne, więc zawieszka jest "zero waste".
Mam w domu kilka smyczy, które otrzymałam jako gadżet reklamowy. Trzymałam je w domu i zastanawiałam się, czy wyrzucić. Okazało się, że jako zawieszka do smoczka, taka smycz sprawdzi się doskonale. Nie tylko świetnie trzyma się ubranka, nie niszcząc materiału, ale także jest niebrudząca i trwała.


Jak zrobić zawieszkę do smoczka

 

Do przygotowania zawieszki potrzebne są:
- smycz z klamrą,
- tasiemka,
- igła i nić,
- nożyczki lub przyrząd do rozpruwania.

1. Odpruj obie końcówki smyczy:
- ta dłuższa nie będzie ci potrzebna,
- z krótszej strony musisz pozbyć się karabińczyka.
Na marginesie dodam, że na początku zastanawiałam się na pozostawieniem karabińczyka, ale uznałam, że metalowy spory karabińczyk do dziecięcego smoczka się nie nadaje. Bywają jednak drobniejsze, które mogą zastąpić użytą przeze mnie tasiemkę.

2. W miejscu gdzie był karabińczyk wszyj tasiemkę.

3. Połącz obie końcówki tasiemki tak, by zrobić pętelkę i przełożyć przez nią całą zawieszkę zaczepiając o uchwyt smoczka.

Gotowe!


Klamrę do smyczy możesz zakupić osobno na przykład tutaj

Poniżej standardowy klips, który jest najczęściej wykorzystywany w gotowych zawieszkach. 




Jeśli nie podoba Ci się, że taka smycz ma napis reklamowy, nic nie stoi na przeszkodzie, by odwrócić ją na drugą stronę. Tam większość tasiemek nie ma nadruków.

Ja wybrałam smycz, którą uznałam za najbardziej odpowiednią, czyli dotyczącą produktu dla niemowląt. Swoją drogą zdecydowanie fajniejszą reklamą takich produktów niż smycz, której raczej dorośli nie będą nosić, byłaby właśnie zawieszka do smoczka :)

6 komentarzy:

  1. Na pewno nie kupiłabym zawieszki, która zawiera elementy, które łatwo można zgubić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słusznie, najdziwniejsze że takie zawieszki są najbardziej popularne.

      Usuń
  2. Bardzo przyda mi się Twój post. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. nie mielismy zadnej zawieszki:P raz nawet zamowilam wyjelam ale przelezala

    OdpowiedzUsuń
  4. Podczas mojej pracy w żłobku nie raz spotkałam się z tym, że rodzice zaopatrzyli dzieci w bardzo niebezpieczne zawieszki. Czasami nawet te elementy, którymi przypina się zawieszkę do ubranka potrafiły być ostre i same się odpiąć, a wtedy istniało ryzyko skaleczenia, koralikowe to też straszna sprawa, może to i ładne, ale potrafi się przerwać.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna