sobota, 28 września 2019

Co stosować na rozstępy w ciąży - mój ranking Czy można całkowicie zapobiec rozstępom mimo skłonności



Zanim zaszłam w ciążę przeczytałam gdzieś, że jeśli ma się skłonności do rozstępów, to nie da się im w ciąży zapobiec. Właściwie, to chyba w to uwierzyłam. Idąc tym tokiem myślenia, mając już rozstępy w różnych miejscach na ciele, powinnam sobie odpuścić zapobieganie im. Mimo to, gdy dowiedziałam się, że jestem w ciąży, bardzo przykładałam się do stosowania balsamów i olejków, które znałam jako przeciwdziałające właśnie rozstępom. Uznałam, że skoro mam skłonności i nie zapobiegnę, to chociaż może ograniczę ich ilość. Efekty moich starań zaskoczyły mnie pozytywnie, dlatego postanowiłam zdradzić Wam, jak mimo skłonności do rozstępów udało mi się im zapobiec w ciąży.


Czy można zapobiec rozstępom w ciąży

 

Podobno skłonności do rozstępów, to sprawa genetyczna. Moja mama miała rozstępy, ja również nabawiłam się ich w okresie dojrzewania i być może już wcześniej. Trudno mi to ocenić, bo znajdują się w mało widocznych dla mnie miejscach (plecy i tylna część ud). Bardzo dużo rozstępów ma także mój brat, który jako niemowlę, po problemach ze zdrowiem, w szybkim tempie nadgonił wagą rówieśników. Bywają momenty, w których zachodzą tak szybkie zmiany w naszym ciele, że nie jesteśmy przygotowani na to, że spowodują one powstanie rozstępów.
Z ciążą jest inaczej. Od początku wiemy, że brzuch, piersi i być może inne części ciała się powiększą i że ten proces będzie trwał przez najbliższe kilka miesięcy. Im prędzej więc zaczniemy im zapobiegać, tym lepiej.

Rozstępy w ciąży

 

Mam z natury suchą skórę. W ciąży stała się ona jeszcze bardziej delikatna. Jeśli śledzicie, co pokazuję na Insta Stories, to wiecie, że nawet po krojeniu nożem miałam ślady jak po ostrzu. A po wyjściu do najbliższej osiedlowej apteki obtarłam sobie pięty do krwi. Takich historii mam teraz wiele. Świadczą one o tym, że mam teraz bardziej delikatną i suchą skórę niż przeciętna osoba. Jestem więc przekonana, że gdyby nie moja wiedza, co stosować przeciw rozstępom w ciąży oraz codzienne starania (nie odpuściłam sobie żadnego dnia) rozstępy na pewno by się u mnie pojawiły.

Kiedy zacząć stosować preparaty przeciw rozstępom w ciąży

 

Im prędzej zaczniemy zapobiegać rozstępom, tym lepiej. Każda ciąża może przebiegać inaczej. Nawet u tej samej osoby często bywa, że brzuch zaczyna być widoczny szybciej przy kolejnej ciąży. U mnie powiększył się szybko już w pierwszej, dlatego dobrą decyzją było stosowanie produktów przeciw rozstępom właściwie zaraz po tym jak lekarz ciążę potwierdził, czyli w moim przypadku około 6 tygodnia.


Co przeciw rozstępom w ciąży

 

Krem na rozstępy w ciąży

 

Zimą i wiosną, na początku ciąży stosowałam naturalne oleje, gdy zrobiło się cieplej, przerzuciłam się na kremy na rozstępy, ale szybko wróciłam do olejów. Są bardziej wydajne, nie zawierają substancji zapachowych i przede wszystkim lepiej działały na moją skórę i w odróżnieniu od kremów nie powodowały żadnych negatywnych reakcji na skórze.
Z resztą dobre kremy na rozstępy, z naturalnym składem, to przede wszystkim połączenie wody, masła shea i naturalnych olejów do ciała. Można je więc samemu ukręcić ;)


Olejki i oleje na rozstępy w ciąży

 

Aby podać wam jakie olejki i oleje warto stosować na rozstępy w ciąży, na początek chcę wyjaśnić, jaka jest różnica między olejkami a olejami.
Olejki, to przede wszystkim olejki eteryczne, czyli te, które intensywnie pachną i poza dwoma wyjątkami, nie ma wśród nich takich, które można stosować bezpośrednio na skórę.
Inaczej ma się sprawa z olejami . Te pozyskiwane są z nasion lub owoców roślin oleistych. Działają na skórę odżywczo, regenerująco, natłuszczająco. Większość z nich jest bezpieczna dla skóry nawet od pierwszych dni życia. Olej awokado, który stosujemy w kuchni, możemy równie dobrze stosować do pielęgnacji ciała. Błędem jest więc nazywanie go olejkiem awokado.
Olejkami nazywane są też przez producentów mieszanki olejów do ciała, ja nazwałabym je oliwkami. Takie produkty zazwyczaj zawierają także syntetyczne substancje zapachowe.
Zamiast gotowych „olejków” na rozstępy, polecam zaopatrzyć się w kilka olejów do ciała i je wymieszać. Ja w takie oleje zaopatruję się w sklepie Ecoflores. Dzięki temu mogę kupić od razu większą ilość, a w ciąży takie oleje zużywają się błyskawicznie.
Od 30 września przez miesiąc będzie obowiązywał dla Was rabat 5% na zakupy w Ecoflores. Hasło - mrscalluna.
Na stronie ecoflores.pl prócz olejów do ciała znajdziecie między innymi olejki eteryczne, surowce i bazy kosmetyczne, oraz oryginalne dekoracje.
Ostatnio zaopatrzyłam się tam również w filcowe ornamenty. Efekty mojej pracy z ich wykorzystaniem pokaże Wam w przyszłości na blogu :)

Jaki olej na rozstępy - mój ranking

 

Najlepsze oleje na rozstępy, to:


Olej ze słodkich migdałów na rozstępy

 

Do oleju ze słodkich migdałów mam największe zaufanie. Nie obawiałam się, że zaszkodzi mojej skórze podczas ciąży (stosowałam go już wcześniej), ponieważ jest najbardziej polecanym olejem dla niemowląt. Zawiera między innymi witaminę A, B1, B2, B6 i D.
Olej ze słodkich migdałów jest znakomitym emolientem, cechuje go wyjątkowa delikatność i lekkość. Polecany jest do stosowania dla skóry z AZS, egzemą, czy łuszczycą.
Olej ze słodkich migdałów (klik) sprawdzał się u mnie podczas ciąży również dlatego, że nie ma zapachu i szybko się wchłania.


Olej arganowy na rozstępy 

 

Kolejny olej, który znakomicie się u mnie sprawdzał w przeciwdziałaniu rozstępom, to olej arganowy. Jego działanie polega między innymi na odnowieniu włókien kolagenu i elastyny, poprawia w ten sposób jędrność i elastyczność skóry. Jest bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe, bardzo dużą ilość witaminy E, odbudowuje płaszcz lipidowy skóry, regeneruje, posiada naturalny skwalan.
Spośród używanych przeze mnie w ciąży olejów, arganowy (klik) wykazał się najsilniejszym działaniem ujędrniającym. Wchłaniał się nieco wolniej niż pozostałe, ale nie pozostawiał lepkiej warstwy. Zauważyłam, że wszystkie oleje szybko się wchłaniały, znacznie szybciej niż przed ciążą. To efekt bardziej suchej skóry.


Olej kokosowy na rozstępy 

 

Wrażliwość na zapachy, to częsta ciążowa przypadłość. W pierwszych miesiącach bardzo unikałam mocno pachnących kosmetyków. Wybierałam olej kokosowy rafinowany, który choć ma mniej drogocennych właściwości, spełniał swoje zadanie. Działał jak dobry balsam. Po jego użyciu skóra sprawiała przez długi czas wrażenie dobrze nawilżonej, pod tym względem był najlepszy ze wszystkich stosowanych przeze mnie olejów na rozstępy. Plusem jest też sposób nakładania. Jedynie w upały jest on w postaci płynnej. Przy temperaturze pokojowej ma stałą konsystencję, więc nakłada się go podobnie jak masło do ciała.
Olej kokosowy stanowi doskonałe źródło witamin (z grupy B, C i E) oraz magnezu, potasu, wapnia, żelaza, fosforu i cynku.
Olej kokosowy rafinowany i nierafinowany używałam zamiennie, w zależności od tego, czy przeszkadzał mi zapach. Teraz sprawiłam sobie wielki słój nierafinowanego, tłoczonego na zimno oleju kokosowego (tutaj).


Olej awokado na rozstępy 

 

Olej awokado zawiera witaminy A, E, C, B1, B2, B3, B5, B6. Jest bardzo dobrze wchłaniany przez skórę, odżywia, uzupełnia barierę lipidową, wygładza, wzmacnia skórę, zmiękcza i regeneruje. Pomaga w leczeniu egzemy, AZS i łuszczycy.
Olej z awokado (klik) uważam za najlepszy do stosowania na zimę, ponieważ pozostawia przyjemną warstwę ochronną na skórze. Nie jest to tłusta warstwa. Przypomina ona taką, która pozostaje po użyciu dobrego, treściwego kremu.

Jak zrobić domowy kosmetyk na rozstępy (alternatywa dla olejków na rozstępy) z produktów dostępnych w Ecoflores

 

Te cztery oleje (ze słodkich migdałów, arganowy, kokosowy, awokado) uważam za najlepsze w ochronie przed rozstępami. Wcześniej używałam ich zamiennie, ale sprawdzą się również w mieszance. W tej chwili właśnie zaczęłam używać mieszanki takich olejów. Przykładowe proporcje: 50% oleju ze słodkich migdałów, 20% oleju arganowego, 20% oleju kokosowego, 10% oleju awokado. Sto mililitrów takiej mieszanki olejów kosztowało mnie 14 zł. O wiele taniej niż kupno gotowej, a użyłam produkty wyższej jakości (organiczny olej arganowy, olej kokosowy nierafinowany).

22 komentarze:

  1. Na pewno pokażę twojego posta kochana mojej siostrze, która właśnie teraz jest w ciąży. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie zużyje wszystkiego teraz, to na pewno wykorzysta dla dziecka :)

      Usuń
  2. Ja obecnie używam zwykłą oliwkę dla dzieci. Póki co nie pojawiają się żadne rozstępy, a brzuszek rośnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratulacje! Oby udało się dotrwać bez rozstępów do końca.
      Co do oliwek dla dzieci, to ja zamierzam stosować też takie oleje. Polecała mi je nawet położna.

      Usuń
  3. Świetny wpis! Na pewno przyda się wielu kobietom :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. O ile będą o tym myśleć zanim rozstępy się pojawią. Z pozbyciem się istniejących jest zdecydowanie trudniej :/

      Usuń
  5. Przydatny post dla mnie, chociaż w ciąży nie jestem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, rozstępy pojawić się mogą niestety w każdym momencie, na przykład u osób intensywnie trenujących na siłowni.

      Usuń
  6. Świetne i bardzo przydatne porady! oleje uelastyczniają skórę, przy tym warto ją jeszcze nawilżać, dostarczając odpowiedniej ilości płynów no i składników nawilżających :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak. Dobrze, że o tym wspominasz, w ciąży powinno się pić więcej wody (nawet 3 litry dziennie). Ja w ciąży potrzebuję silnego nawilżania pod każdym względem: kosmetyki na skórę, napoje, nawilżacz powietrza i czasami krople do oczu :)

      Usuń
  7. Nie planuję ciąży,ale innym wpis się pewnie przyda:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie to co prawda jeszcze nie dotyczy ale post bardzo przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja sie smarowalam grubo i zero rozstepow po 2 dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ojej to było tak dawno, że nawet nie pamiętam co sama używałam na rozstępy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę podrzucić Twój post mojej siostrze ;) już niedługo jej brzuszek zacznie się zaokrąglać :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za wpis, a to dlatego że mija córcia dojrzewa i mocno mi w ostatnim czasie popekała. Ja niegdy rozstępów mie miałam nawet w będąc w ciąży, a ona ma tendencję. Strasznie to wygląda i na chwilę obecną stosuje olej kokosowy i maść z apteki... nie wiele to pomaga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety w takich momentach ciężko przewidzieć że powstaną rozstępy. Chyba jedyne co można robić, to regularnie używać czegoś zapobiegawczo, gdy się rośnie. Moja córeczka ma dopiero półtora miesiąca, ale rośnie błyskawicznie. Oboje z mężem mamy takie właśnie rozstępy z dzieciństwa, więc ją teraz regularnie smaruję olejkiem migdałowym, jest super nawet dla takich maluszków.

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna