piątek, 13 kwietnia 2018

Wsuwka, kokówka, wkrętka, czyli czym upiąć włosy


kokówki

Na targach kosmetyczno-fryzjerski, o których wspominałam Wam w jednym z wcześniejszych postów, miałam okazję poznać produkty do włosów Wytwórni Szpilek Iza, które zaskoczyły mnie swoją jakością, do tego stopnia, że poczułam się odważniej i postanowiłam samodzielnie wykonać upięcie na wesele, na które wkrótce się wybieram. Zainspirowało mnie to również do napisania o włosach tym razem nie od strony pielęgnacyjnej, a praktycznej, czyli o tym jak i czym dobrze je upinać.



Rodzaje wsuwek

 

Wsuwki płaskie

Najmocniej ściskają włosy, zapewniając stabilność fryzury, ale przy tym spłaszczają i niszą włosy przy wysuwaniu. Przydadzą się gdy chcemy zapiąć gładko pojedyncze kosmyki.

wsuwki płaskie

 

Wsuwki karbowane

Lepiej wchodzą we włosy i znacznie łatwiej je z nich wyjąć, najlepiej gdy zakończone są małymi kuleczkami, dzięki którym wsuwka nie wbija się w głowę. Aby fryzura lepiej się trzymała, włosy pod nią nie marszczyły, a wsuwka łatwiej było zapiąć i usunąć, powinniśmy zakładać ją karbowaną stroną do dołu.

Kolor wsuwek

Obecnie mamy możliwość znalezienia wsuwek we wszystkich możliwych kolorach, najczęściej jednak spotykamy wsuwki czarne. Jeśli chcemy, aby były niewidoczne na włosach, dobierajmy je do ich koloru:
czarne - dla czarnowłosych,
brązowe – dla włosów w odcieniach brązu i czerwieni,
złote - dla blondynek w ciepłych odcieniach,
srebrne i białe – dla platynowych blondynek i siwych.



Kokówki

Samymi kokówkami nie stworzymy stabilnej fryzury, ale dzięki nim możemy wyczarować bajeczne upięcia, ponieważ pomagają mocować poszczególne pasma włosów. Aby zapiąć kokówkę należy złapać nią kosmyk włosów i przesunąć go w przeciwnym kierunku tak, by znalazł się przy głowie. Jakość kokówek ma bardzo duże znaczenie. Jak pewnie większość z Was wcześniej, nie zwracałam na nie uwagi, kupowałam to, co jest najłatwiej dostępne. Używając kokówek z kiepskiego materiału, które bardzo łatwo się odkształcają, można pokusić się o stwierdzenie, że są one jednorazowe, a do tego niepewnie trzymają się włosów. Dobrej jakości kokowki są elastyczne, gładko zakończone i obustronnie karbowane, dzięki czemu fryzura jest stabilna i wygodna.


spin pins

 

Wkrętki

Wkrętki zwane także kokówkami wkręcanymi, albo spin pins, są znakomitym wynalazkiem. Fryzury, które zwykle potrzebują wielu tradycyjnych wsuwek, możemy wykonać za pomocą jednej wkrętki i zapewniam Was, że jest ona stabilna.
Kokówki wkręcane, których ja używam kosztują 1,60 zł. Prawda że niewiele jak na spinkę która utrzyma całą fryzurę? Możecie je kupić w tym sklepie.

spinki fryzjerskie


Przydatne triki

 

Wsuwki na gęstych włosach

W przypadku grubych i gęstych włosów najlepszą technika jest zakładanie wsuwek na krzyż (jedna na górze, drugą na dole), co pozwoli utrzymać wszystkie włosy w pożądanym miejscu.

Wsuwki kolorowe

Jeśli chcemy zaszaleć z kolorami, jest na to bardzo prosty patent. Wystarczy pomalować wsuwki lakierem do paznokci.

malowanie wsuwek

Przechowywanie

Wsuwki zwykle kupujemy w kartonikach, najlepiej aby po użyciu wracały na to samo miejsce, dzięki czemu nie będą się odkształcać. Kokówki i wsuwki innego rodzaju najlepiej przechowywać w pudełkach, takich jak to zamieszczone na pierwszym zdjęciu.

Wsuwki, które się ześlizgują

Jeśli macie cienkie i proste włosy, na pewno zdarza się Wam, że wsuwki się z nich ześlizgują. Jest na to rada – wystarczy przed nałożeniem spryskać wsuwkę lakierem do włosów. Dzięki temu będzie trzymała się na miejscu dopóki jej nie wyciągniecie.


A tak prezentuje się w wersjach roboczych moja fryzura na wesele.

 Jak to wygląda u Was? Robicie sobie fryzury, może znacie inne triki?

49 komentarzy:

  1. Moje włosy są krótkie i cienkie, więc niewiele potrzebuję :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Fryzura na wesele cudna :) Dzięki za fajny instruktaż odnośnie wsuwek do włosów, teraz wiem czym się różnią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* Trochę mi zajęło zanim opanowałam jej ułożenie, ale warto było, bo wytrzymała całą imprezę :)

      Usuń
  3. te kwiatkowe fajnie wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja często noszę włosy rozpuszczone, jeśli coś z nimi robię to jest to najczęściej kucyk :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawie ścięte włosy też lubię nosić rozpuszczone, ale czasem gdy ma się ochotę na zmianę, wystarczą fajne wsuwki, które dają nowe możliwości ;)

      Usuń
  5. Oj. Ja zawsze mam problem z podpięciem włosów. Fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w takim razie powinnaś przyjrzeć się swoim wsuwkom.

      Usuń
  6. Ja mam sporo wsuwek, ale ciagle je gubie xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie drobiazgi bardzo łatwo się gubią, ja mam bardzo duże zapasy, bo w torebkach zawsze jakieś rezerwowe odkładam ;)

      Usuń
  7. Ja tylko w kucyk wiąże. Za dużo ich mam i nie mogę sobie sama poradzić by coś upiąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takiej sytuacji ciężko znaleźć odpowiednią fryzurę,ale da się z każdych włosów zrobić coś fajnego. Moje też wymagają bardzo dużo pracy.

      Usuń
  8. przydatny wpis, bo do tej pory to tylko kucyk i ewentualnie wsuwki, nie wiedziałam że jest aż tyle akcesoriów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem dobrze się wybrać na takie targi, w zwykłych sklepach z akcesoriami do włosów ciężko znaleźć niektóre z tych wsuwek.

      Usuń
  9. Bardzo przydatny wpis. Właśnie szykuje mi się wielkie wyjście i już wiem co przyda mi się do samodzielnego stworzenia fryzury :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia w robieniu upięcia,w razie czego służę radą.

      Usuń
  10. Ja mam krótkie włosy , ale z długich można wyczarować extra fryzury , jak na zdjęciu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, że z długimi można znacznie więcej, ja mam do ramion. Całe szczęście że w dobrym momencie pomyślałam żeby się wstrzymać ze ścinaniem ;)

      Usuń
  11. Ja najczesciej uzywam wsuwek plaskich ale skretki bardzo mi sie podobaja :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest wspaniały wynalazek, aż trudno uwierzyć, że dają radę ta mocno trzymać fryzurę

      Usuń
  12. Mam włosy już dalej niż do pasa. Wsuwki nie dają rady... A szkoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładnie wychodowałaś, przy mojej gęstości włosów, to byłoby mi za ciężko na głowie ;) Wsuwki i z taką długością powinny sobie poradzić.

      Usuń
  13. Wsuwki to czasem rzecz niezbędna! Mam wrażenie, że jednak nie umiem ich dobrze upinać, mimo to używam ich często :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj wsuwać krótszą stroną do góry, u mnie się to lepiej sprawdza.

      Usuń
  14. ja mam dużo różnych wsuwek, bo często je gubię, a najwięcej mam tych malutkich silikonowych gumeczek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja takich gumeczek nie mam. Pamiętam, że strasznie wyszarpywały mi włosy, ale jak widać każdy włos ma inne potrzeby ;)

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Może się trafi jakaś fajna okazja i Cię zmotywuje, tak jak było ze mną ;)

      Usuń
  16. Haha, szczerze mówiąc to nie miałam zielonego pojęcia, że istnieje aż tyle rodzajów wsówek, spinek i innych... :) Super wpis <3

    Dodaje do obserwowanych. :)

    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest tak nudno jak by się mogło wydawać, tylko trzeba wiedzieć czego szukać.

      Usuń
  17. Fryzury są prześliczne, ale Ty masz piękne te włosy! Chętnie się zaopatrzę w takie dodatki, moje włosy są bardzo śliskie jeśli o to chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      W takim razie z włosami mamy odwrotnie, moje się kręcą, ale bez ładu, więc mam za to problem z odpinaniem spinek, więc dla każdych włosów inna metoda będzie odpowiednia ;)

      Usuń
  18. Jedyne wsuwki jakimi się posługuję to te płaske :D Inne po prostu ze mną nie współpracują!

    OdpowiedzUsuń
  19. Trik z lakierem bardzo ciekawy, na bank wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wsuwki znam, ale kokówek nie. Ten trik z lakierem bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kokówki sprawdzają się przy bardziej wymyślnych fryzurach.

      Usuń
  21. Ja najczęściej używam tych zwykłych płaskich. Choć marzy mi się zrobienie super koka

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam dość ciężkie włosy i ciężko mi je upiąć, ale znam tylko zwykłe wsuwki i kokówki.

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękna fryzura :) w życiu bym sama takiej nie zrobiła ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się kiedyś tak wydawało, a jak widzisz dałam radę ;)

      Usuń
  24. Nie znałam wszystkich. W sobotę sama będę się czesać, więc triki się przydadzą :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna