piątek, 6 kwietnia 2018

Magnez w sprayu, czyli jak zrobić oliwę magnezową - przepis


magnez


Na temat oliwy magnezowej i jej zalet pisałam już w jednym ze wcześniejszych postów (Oliwka magnezowa - naturalny dezodorant bez aluminium). Używam ją regularnie, sprawdza się znakomicie jako sposób na dostarczenie magnezu do organizmu oraz jako naturalny dezodorant, postanowiłam więc przygotowywać ją samodzielnie. Przepis jest wyjątkowo prosty, dlatego z pewnością osoby, które samodzielnie nie przygotowują kosmetyków, bez problemu sobie poradzą. Do przygotowania oliwy magnezowej potrzebne są tylko dwa składniki: chlorek magnezu sześciowodny i woda.

Składniki oliwy magnezowej

Do przygotowania oleju magnezowe potrzebne są:
- 1/2 szklanki chlorku magnezu sześciowodnego,
- 1/2 szklanki wody destylowanej,
- naczynie do podgrzania wody,
- butelka z rozpylaczem.

Chlorek magnezu sześciowodny

Chlorek magnezu sześciowodny MgCl2x 6H20, to bezbarwna, bezwonna substancja w formie płatków lub kryształków, które łatwo rozpływają się pod wpływem wilgoci znajdującej się w powietrzu. Jest łatwo przyswajalną formą magnezu, a prócz tego jest bardzo wydajny. Chlorek magnezu jest znakomitym źródłem magnezu, dzięki czemu między innymi: wspomaga leczenie wielu chorób, pomaga w zachowaniu psychicznej i fizycznej równowagi, przeciwdziała osteoporozie i migrenom. Chlor wpływa natomiast korzystnie między innymi na usuwanie szkodliwych metabolitów, równowagę kwasowo-zasadową oraz reguluje także wodno-elektrolitową organizmu.

magnez w proszku

Jak przygotować oliwę magnezową

1. Zagotować wodę destylowaną.
2. Wrzątkiem zalać potrzebną ilość chlorku magnezu.
3. Wymieszać do całkowitego rozpuszczenia.
4. Ostudzić i przelać do butelki z rozpylaczem.

Jak stosować oliwę magnezową

Przygotowana przez siebie oliwkę magnezową można używać jako:
- spray, mgiełkę do ciała,
- dezodorant pod pachy,
- dezodorant do dłoni i stóp,
- olejek do masażu,
- dodatek do kąpieli,
- preparat na bolące po wysiłku mięśnie.

Prawda, że przygotowanie jest bardzo proste?


Zobacz także:

47 komentarzy:

  1. Nawet bardzo proste to przygotowanie. :) Może się skusimy i sami spróbujemy coś stworzyć. Pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, a jak nie w sprayu, to do kąpieli, zamiast soli :)

      Usuń
  2. przy mojej tężyczce to bardzo potrzebne cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Łał, nie słyszałam wcześniej o czyś takim! Fascynująca wszechstronność zastosowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najpierw usłyszałam o tym jako o alternatywie dla dezodorantów, ale jeszcze bardziej cieszy mnie że zastępuje tabletki z magnezem i efekt jest lepszy niż przy tabletkach.

      Usuń
  4. Może i proste, ale to raczej nie dla mnie :) :) :)

    Miłego weekendu! http://przystanek-klodzko.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Wykonanie jest naprawdę proste. Choć sama robię wszystkie kosmetyki do pielęgnacji to przyznam że z chlorku magnezu jeszcze nie korzystalam

    OdpowiedzUsuń
  6. U Ciebie zawsze coś ciekawego. Nigdy nie miałam okazji wypróbować takiego produktu, a opis brzmi bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rany, nawet nie wiem co to jest! Super sprawa:)
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nie stosowałem, ale czuje że to właśnie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wykonanie proste, może spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo łatwe, jak zaparzenie herbaty ekspresowej ;)

      Usuń
  10. Hm, w sumie bym spróbowała zrobić - faktycznie proste, ale moje lenistwo... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest proste nawet dla lenia, bo wystarczy tylko zalać wodą, magnez właściwie sam się rozpuszcza ;)

      Usuń
  11. Nie słyszałam o czymś takim:) Ale ciekawy przepis

    OdpowiedzUsuń
  12. ciekawa czy w takiej formie magnez jest dobrze wchłanialny przez organizm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam opracowania naukowe, wynika z nich że jest dobrze wchłaniany, ale nie wszędzie jednakowo. Najlepiej właśnie pod pachami.

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Gotową używałam wcześniej, teraz mam dzięki temu butelkę do wykorzystania ;)

      Usuń
  14. Mam zamiar właśnie zrobić i wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawe, muszę zgłębić temat i spróbować zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super. Proste przygotowanie i wiele korzyści.

    OdpowiedzUsuń
  17. przyznam , że pierwszy raz o takim cudzie słyszę ;) zaciekawiło mnie

    OdpowiedzUsuń
  18. Skuszę się i sama przygotuję, ciekawa jestem efektów. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę satysfakcjonujących efektów :)

      Usuń
  19. Nawet ja bym dała radę temat ogarnąć :P

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy nie słyszałam o magnezie w sprayu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie cieszę się, że u mnie miałaś okazję przeczytać o nim pierwszy raz :)

      Usuń
  21. Pierwszy raz o tym czytam :) Mimo wszystko z braku czasu wolę gotowce ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. ja kupiłam niedawno i używam jako dezodorantu.Sprawdza się nawet podczas upałów.I suplementacja magnezem jet przy okazji.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna