czwartek, 31 października 2019

Przepis na naturalny odświeżacz powietrza, czyli jak zrobić dyfuzor zapachowy


jak zrobić dyfuzor zapachowy

Ostatnio wróciłam do samodzielnego przygotowywania dyfuzorów zapachowych. Postanowiłam przy okazji podzielić się z Wami przepisem na przygotowanie takiego naturalnego odświeżacza powietrza, bo wbrew pozorom, jest to bardzo proste zadanie.
Aby przygotować domowy odświeżacz powietrza, wystarczy naturalny olejek zapachowy i kilka składników, zazwyczaj są w domu.

 

Naturalny odświeżacz powietrza - przepis

 

Do przygotowania naturalnego odświeżacza powietrza potrzebne są:
butelka z małym otworem np. po lekarstwach, czy perfumach (ja użyłam butelki po syropie i okleiłam ją taśmą ozdobną),
2 patyczki rattanowe lub bambusowe,
woda destylowana ,
15-20 kropli olejku eterycznego,
2 łyżeczki spirytusu.

Przygotowanie odświeżacza

 

Napełnij wodą destylowaną 4/5 butelki w której będzie znajdował się odświeżacz.
Dodaj olejek eteryczny, spirytus i wszystko dokładnie wymieszaj.
Włóż do butelki patyczki.
Gotowe!

ekologiczny odświeżacz powietrza

Dyfuzor zapachowy – jak używać

 

Obracaj patyczki w dyfuzorze do góry nogami co około siedem dni. Zapewni to równomiernie uwalnianie zapachu.
Do przygotowania dyfuzora tym razem użyłam olejku cytrynowego. Wybór olejku jest dowolny, wszystko zależy od Waszych upodobań oraz od tego w jakim pomieszczeniu umieścicie odświeżacz powietrza.

26 komentarzy:

  1. Lubię otaczać się zapachami, więc chętnie zrobię taki dyfuzor. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna sprawa z takim odświeżaczem. Super receptura.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie spodziewałam się, że to takie proste :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny i prosty sposób! Na pewno wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzoladny, ja robilam kilka razy ale nie pachnial po paru dniach takze jednak teraz stawiam na spryskiwacz DIY;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie pachnie przez te kilka dni, później przekładam patyczki i od nowa jest OK :)

      Usuń
  6. W życiu bym nie przypuszczała, że to takie proste - koniecznie muszę spróbować u siebie!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie robiłam nigdy sama i chyba nawet bym nie wpadła zeby zrobić samodzielnie a tu okazuje sie ze to takie proste :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysł wziął się między innymi stąd, że dotychczas nie spotkałam takich dyfuzorów z naturalnymi zapachami :)

      Usuń
  8. Na pewno wypróbuje, lubię zapachy do domu :D

    obserwuje i zapraszam do mnie :)
    https://milentry-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę kupić spiritus :D Resztę mam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie spirytus do niektórych słodkości się przydaje :)

      Usuń
  10. oja nie wiedziłam, że to takie proste ! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna