czwartek, 24 października 2019

Sycąca zupa na jesień z dyni i grzybów

zupa  z grzybów i dyni


Nadszedł październik, i postanowiłam wykorzystać dary jesieni, by przygotować zupę inną niż wszystkie które dotychczas miałam okazję próbować. Moja zupa na jesień jest sycąca, rozgrzewająca, a jej kluczowe składniki, to dynia i leśne grzyby. Idealna na jesienne chłody.

Zupa na jesień - składniki

 

Do przygotowania zupy na jesień potrzebne są:
1-1,5 kg dyni,
garść suszonych grzybów,
2 l bulionu,
1 laska wędzonej, parzonej kiełbasy,
0,5 kg ziemniaków,
natka pietruszki, sól, 2 szczypty ostrej papryki.


sycąca zupa

Zupa na jesień zupa z dyni i grzybów – przygotowanie


1. Na dno garnka wrzuć grzyby i zalej je bulionem.
2. Połowę dyni potrzyj, a połowę pokrój w kostkę.
3. Wrzuć dynię do garnka.
4. Pokrój w kostkę kiełbasę oraz ziemniaki i dodaj do zupy.
5. Wsyp przyprawy.

Smacznego!


Zwykle przygotowując zupę z dynią, decyduję się albo na krojenie dyni w kostkę albo jej potarcie. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem było według mnie potarcie tylko połowy, dzięki czemu zupa uzyskała fajną konsystencję.
Jak się Wam podoba moja propozycja zupy na jesień?

25 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam zupy, w której połączeniem byłyby grzyby i dynia. Oba te składniki bardzo lubię, więc jestem jej bardzo ciekawa i na pewno wypróbuję przepis. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ ta zupa musi być pyszna. Jeszcze takiej nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jeszcze nigdy nie jadłam zupy z dynia a co roku sobie obiecuje, ze w końcu sporobuje :D moze w tym roku sie to uda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysłów na zupę z dynią jest mnóstwo, ta jest póki co moją ulubioną ;)

      Usuń
  4. Jak dla mnie bomba- zdecydowanie do wypróbowania!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Za grzybami nie przepadam, ale uwielbiam zupy-kremy z dyni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też dynię gotuję często na zupę-krem. Grzybów raczej nie jadam, a z takim połączeniem nigdy się jeszcze nie spotkałam. Może warto spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo czegoś takiego jeszcze nie jadłam :D

    OdpowiedzUsuń
  8. nie przepadam choc jak jestem glodna to zjem wszystko:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ją zarówno na głód, jak i wtedy gdy potrzeba się rozgrzać ;)

      Usuń
  9. Zapiszę przepis, bo kupiłam dynię i nie wiem, co z niej zrobić heh

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Cię, często mam tak, że kupuję dynie, a potem dopiero wymyślam co z niej przygotować ;)

      Usuń
  10. Brzmi mega zachęcająco i pysznie :**

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna