poniedziałek, 7 października 2019

Surówka z selera korzeniowego – smaczna i zdrowa wersja do obiadu

Czy surówka z selera jest smaczna




Warzywa są ważną częścią każdego mojego obiadu i nie mam na myśli tego że jem ziemniaki, które zresztą bardzo lubię. Mam na myśli surówki. Dziś chcę się podzielić z wami moim przepisem na smaczną i zdrową wersję surówki z selera korzeniowego.

Czy surówka z selera jest zdrowa

 

Spotykam się często ze stwierdzeniem, że surówka z selera jest zdrowa przede wszystkim dlatego, że seler jest mało kaloryczny. Surówka z selera może być fit, ale nie oszukujmy się, nie będzie taka, gdy dodamy do niej majonezu, cukru, czy rodzynek.
Seler ma natomiast wiele właściwości sprzyjających zdrowiu: działa wzmacniająco, wzbogaca organizm w sód, magnez, potas, mangan, wapń, fosfor i żelazo. Zawiera witaminę A, prowit. A, B1, B2 , B5 , B6, E oraz C.
Surowy seler działa pożytecznie na schorzenia pęcherza moczowego, reumatyzm, nieżyt oskrzeli, otyłość, dolegliwości sercowe, poprawia przemianę materii, wspomaga pracę nerek i wątroby.

Surówka dla cukrzyka

 

Dodatkową zaletą surówki z selera, którą ja wyjątkowo doceniam, jest to że mogą ją bez obaw jeść osoby z cukrzycą. Połączenie selera i cytryny jest nawet popularnym specyfikiem na walkę z cukrzycą.


Czy surówka z selera jest smaczna

 

Gdy pierwszy raz przygotowywałam surówkę z selera, miałam obawy, że tak mała ilość składników spowoduje, że surówka będzie miała nieciekawy smak. Nie prawda, jest to bardzo trafne połączenie.

Surówka z selera do czego pasuje

 

Surówka z selera pasuje do ryb oraz dań mięsnych, zarówno tych smażonych, jak i pieczonych. Nie polecam jej do mięsa grillowanego, ale za to świetnie sprawdza się z rybą gotowaną na parze.

surówka dla cukrzyka

Surówka z selera jak zrobić

 

Do przygotowania surówki z selera potrzebne są następujące składniki:
1 seler,
2 średnie jabłka,
3-4 łyżki kwaśnej Śmietany lub jogurtu,
3 łyżki soku z cytryny,
sól do smaku.


Surówka z selera do obiadu - jak przygotować 

 

1. Obierze seler i zetrzyj na grubych oczkach tarki.
2. W ten sam sposób zetrzyj jabłka.
3. Skrop wszystko cytryną.
4. Dodaj śmietanę lub jogurt.
5. Dodaj soli i wszystko wymieszaj.


Gotowe!



29 komentarzy:

  1. O proszę, takiej wersji nie jadłam. Na pewno wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię taką surówkę. Moja mam często taką robi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Moja nigdy selera nie używała do innego dania, niż zupa ;)

      Usuń
  3. Często robię surówki z selera i bardzo je lubię, więc tę na pewno również zrobię. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. O ja boska, muszę zrobic, pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie skorzystam z tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciężko mi przekonac sie do smaku selara, ale moze takie przelanie jablkiem i cytryna pomoże

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety nie przepadam za selerem. Ale może spróbuję go w tej wersji 🙂

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie lubię selera, nie wiem czemu, ale od zawsze ten smak mi przeszkadza :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak bywa, czasem jakieś połączenie może zasmakować, ale nic na siłę.

      Usuń
  9. Lubię tą sałatkę, ale chyba nigdy jej nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zwykle trafiałam na połączenie selera z majonezem i przyznaję, że ta wersja bardziej mi odpowiada ;)

      Usuń
  10. Dawno nie jadłam sałatek :) Czas nadrobić :)
    Może wspólna obserwacja?:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna