piątek, 21 grudnia 2018

Jarmark bożonarodzeniowy i inne sposoby na przedświąteczną gorączkę


Jarmark Świąteczny w Bydgoszczy

Jak co roku wokół panuje przedświąteczna gorączka. Czasem nie sposób jej całkowicie uniknąć, ponieważ większości potraw nie da się przygotować z tygodniowym wyprzedzeniem, a nie każdy ma życzliwego szefa który pozwoli wcześniej wyjść z pracy lub wziąć wolne w przedświątecznym tygodniu.

Bydgoszcz zimą


Przedświąteczna gorączka


Odkąd wyprowadziłam się z rodzinnego domu i przygotowuję święta, z roku na rok staram się podchodzić do nich z większym luzem.
Przestałam zwracać uwagę na to, co robią inni. Moja babcia goszcząc kilka osób na Wigilii, potrafiła przygotować 3 zupy, oczywiście na samych zupach się nie kończyło. Przyznacie, że wysoko stawiała poprzeczkę.
Nie znaczy to, że ja też mam stawać na głowie i przygotowywać kilka zup. Ba, nie mam nawet tyle garnków, w których mogłyby się one pomieścić.

Nie zamierzam się spinać, co nie znaczy że święta będą mniej wartościowe. A może będą nawet bardziej, bo przecież jedzenie jest tylko dodatkiem.

Znakomitym sposobem na to, by  nastroić się pozytywnie na nadchodzące święta  są dla mnie między innymi: wystawy szopek, koncerty kolęd oraz jarmarki bożonarodzeniowe.

Brda zimą

Jarmark bożonarodzeniowy 2018


Zachwycił mnie tegoroczny jarmark bożonarodzeniowy zorganizowany w mojej miejscowości, dlatego postanowiłam napisać Wam o nim więcej, i pokazać co mnie urzekło.


na jarmarku bydgoszcz

Jarmark Świąteczny w Bydgoszczy


Jarmark Świąteczny w Bydgoszczy ulokowany został na moście im. Jerzego Sulimy-Kamińskiego. Prowadzą do niego  dwie specjalnie przygotowane, oświetlone bramy.
Po obu stronach mostu ulokowane są stragany, na których można kupić ciepłe napoje, pierogi, wędliny, miody,  dekoracje świąteczne, ludowe, biżuterię i słodycze.

jarmark bożonarodzeniowy

Stragany na jarmarku


Mam wrażenie, że największym powodzeniem cieszyły się grzaniec. Pachniało nim wszędzie, a mnóstwo ludzi ustawiło się przy stolikach znajdujących się obok  efektownie wyglądających ogrzewaczy i piło ten aromatyczny napój.

ogrzewacze bydgoszcz


 Oczywiście ogrzewać mogą się wszyscy, nie tylko klienci punktów gastronomicznych.


bydgoszcz koncerty

Koncerty na jarmarku


Jarmarkowi towarzyszą występy muzyczne i taneczne na specjalnie przygotowanej scenie. Jarmark odbywa się od 14 23 grudnia. Jednego z tych dni pojawił gość specjalny  prosto z Laponii - Święty Mikołaj.



Rzeźba z lodu


Nie lada atrakcją stanowi  rzeźba wykonana z lodu, sanie Świętego Mikołaja, do których ustawiła się długa kolejka dorosłych i dzieci, którzy chcieli sobie zrobić zdjęcie siedząc obok lodowej postaci..

psy sanie

Plac Teatralny


W pobliżu mostu,  przy Placu Teatralnym, animatorzy przygotowali zabawy i gry dla dzieci, a przy okazji można zobaczyć psy zaprzęgowe i dowiedz się więcej na ich temat.

Mam nadzieję że ta pozytywna energia którą zdobyłam na Jarmarku Świątecznym w Bydgoszczy będzie towarzyszyć mi przez całe święta  Bożego Narodzenia :)

Życzę Wam  zdrowych i szczęśliwych Świąt!

16 komentarzy:

  1. Też mieszkam w Bydgoszczy, ale na Jarmark jakoś nie dotarłam, czasu brak niestety :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze jest okazja i oby była też w kolejnych latach. Most to idealne miejsce na jarmark :)

      Usuń
  2. Pięknie to wygląda, gdy jest śnieg ! magicznie jakoś tak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciszę się, że byłam tam właśnie gdy padał śnieg. Szybko stopniał.

      Usuń
  3. Niestety w tym roku nie załapałam się na żaden jarmark bożonarodzeniowy :P

    OdpowiedzUsuń
  4. ale bym się chętnie na taki jarmark wybrała :D Cudownie to wszystko wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyglądało bajkowo, a do tego wszędzie słychać było świąteczną muzykę. Cudownie :D

      Usuń
  5. Takie Jarmarki sa bardzo klimatyczne :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, są wspaniałe. Szkoda, że ten trwał tylko 10 dni.

      Usuń
  6. Ślicznie na tym jarmarku - bardzo klimatycznie!
    Wesołych i aromatycznych Świąt Bożego Narodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zdrowych i szczęśliwych Świąt Agnieszko!

      Usuń
  7. ja jak co roku nie pamietam zeby isc i robic zdjecia w plenerze:)

    OdpowiedzUsuń
  8. A mi znowu w tym roku, a raczej już poprzednim, nie udało się dotrzeć na jarmark :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, u mnie był krótko, cieszę się, że dałam radę, ale łatwo nie było się zorganizować ;)

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna