piątek, 9 sierpnia 2019

Grillowanie halloumi w piekarniku - szaszłyki z arbuzem i serem




Kolejny mój przepis na gilowany ser halloumi (tym razem z piekarnika), jak wiele tego typu pomysłów, pojawił się przypadkiem.

Ser halloumi pokochałam od pierwszego kęsa, gdy próbowałam go podczas zeszłorocznego pobytu na Cyprze. Od tego czasu mam go zawsze w domu. Jeden z takich serów miał krótszą datę ważności i gdy się zorientowałam, musiałam go przygotować prawie od ręki. Przejrzałam lodówkę w poszukiwaniu inspiracji, a że byłam właśnie przed cotygodniowymi zakupami i zapasy się pokończyły, to nie miałam dużego pola do popisu. Postawiłam więc na arbuza, którego miałam pod dostatkiem :)

W ten sposób powstał przepis na szaszłyki z arbuzem i serem hallumi z piekarnika.

Danie jest niezwykle proste, ale sos dodaje mu sznytu. Jeśli obawiacie się łączenia arbuza i sera, zapewniam że pasują do siebie znakomicie. Ja twierdzę, że smaczniejszą częścią jest ser, a mój mąż, który przez lata nie lubił dodawania owoców do takich dań, stwierdził, że arbuz w tej postaci jest wyśmienity i bardzo tu pasuje. Po takiej recenzji nie miałam wątpliwości, by przepisem podzielić się z wami na blogu :)



Szaszłyki z halloumi – jak zrobić


Ser halloumi nie wydaję się być bardzo kruchy. Przy krojeniu na drobne kawałki, potrzebne do przygotowania szaszłyku, może zdarzyć się jednak, że jakaś cząstka się połamie. Aby temu zapobiec, wystarczy pokrojone cząstki zalać gorącą wodą. W ten sposób stają się bardziej plastyczne i łatwiej nadziać je na patyki do szaszłyków.

Inne przepisy na blogu Wellness po polsku, które mogą cię zainteresować:

Przepis na szaszłyki z arbuzem i serem halloumi grillowane w piekarniku 

Składniki szaszłyków

- około 225 g sera halloumi,
- ćwiartka małego arbuza (ja użyłam arbuza mini, który ma bardzo drobne pestki).


Składniki sosu:

- płaska łyżka suszonej mięty,
- oliwa,
- ząbek czosnku lub 2 szczypty czosnku granulowanego.


Przepis na szaszłyki z arbuzem i serem halloumi

1. Pokrój w kostkę arbuza i ser halloumi.
2. Ser wrzuć do miski i zalej gorącą wodą.
3. Nadziewaj na zmianę ser i arbuza.
4. Przygotuj sos, mieszając wszystkie jego składniki.
5. Gotowe szaszłyki zanóż w sosie.
6. Ustaw piekarnik na 200 °C.
7. Piecz, aż ser się przyrumieni.

Najlepiej smakuje z chrupiącym pieczywem.
Smacznego!

22 komentarze:

  1. Uwielbiam ser Halloumi, ale nie wiem bo jeszcze w takiej formie, więc na pewno spróbuję. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie się sprawdza do szaszłyków, polecam :)

      Usuń
  2. gdyby nie to ze nie lubie arbuza to bym zjadla:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Oh wow very delicious everything darling

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze pierwszy raz coś takiego widzę, ciekawe jak to smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Warto od czasu do czasu zrobić taki eksperyment. Latem jest duże pole do popisu :)

      Usuń
  6. Z pewnością takie połączenie podbiłoby moje serce i kubki smakowe! :)
    Arbuz jako przepyszny owoc i ser, którego jestem wielką miłośniczką - bomba!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A do tego świetnie się razem komponują :D Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna