czwartek, 18 lipca 2019

Kaszuby - atrakcje dla dzieci i nie tylko. Koń trojański i drewniany labirynt





Jadąc na krótki wypoczynek do Łeby, przy trasie drogi wojewódzkiej nr 212 dostrzegłam olbrzymią replikę konia trojańskiego. Wracając postanowiłam się zatrzymać i przyjrzeć bliżej tej atrakcji turystycznej Kaszub, o której wcześniej nie słyszałam.

Budowla znajduje się w miejscowości Oskowo (gmina Cewice), na terenie Faktorii rzymskiej. Dowiedziałam się, że jest to największa na świecie replika konia trojańskiego. Ma 16,35 m wysokości, 15,60 m długości, 6,25 m szerokości a jego waga wynosi 5 ton. Zwiedzanie umila muzyka przywodząca na myśl epokę starożytną. 
Koń zbudowany jest z drewna modrzewiowego i świerkowego. Znalazł się w Księdze rekordów Guinnessa, jako największy koń trojański na świecie. Jak widzicie, do wnętrza można wchodzić, a z jego grzbietu widać panoramę okolicy. Niestety, jeśli liczycie że dostrzeżecie stamtąd morze, to się zawiedziecie ;) Faktoria otoczona jest ze wszystkich stron lasami :)




Zaskakuje mnie nazwanie tego miejsca faktorią, ponieważ znaczenie tego słowa, to osada handlowa. Na terenie nie odbywało się nic związanego z handlem, dlatego przypuszczam że albo pierwotnie na tym terenie miało powstać coś innego, albo nazwa jest na wyrost.

Na terenie osady odbywają się natomiast imprezy okolicznościowe, rekonstrukcje bitew, żywe lekcje historii oraz międzynarodowe zloty legionów rzymskich. Co roku, w sierpniu, organizowany jest tutaj turniej rycerski i łuczniczy.
W sezonie (od 1 maja do 30 września) Faktoria jest czynna codziennie od godz. 11:00 do godz. 18:00. 

Labirynt z drewna – nowa atrakcja na Kaszubach



Nową atrakcją, która szczególnie ucieszy miłośników zagadek, zarówno dzieci jak i dorosłych, jest otwarty dopiero przed kilkoma dniami w Oskowie, na terenie Faktorii, labirynt Minotaura.
Miałam w planach odwiedzenie labiryntu w Łebie, ale coraz ładniejsza pogoda skusiła mnie aby ten czas spędzić jednak wypoczywając na plaży. Ostatecznie nie wróciłam do domu bez odwiedzenia labiryntu, co prawda nieco innego niż w Łebie, bo wykonanego z drewna, a nie z żywopłotu, ale równie atrakcyjnego dla każdego, kto lubi tego typu rozrywkę.


Oskowo - koń trojański i labirynt cennik

Cennika w internecie brak, na facebookowej stronie Faktorii również nie otrzymałam odpowiedzi, jaka jest cena biletu. Za bilet wstępu na teren zapłaciłam 15 zł. 
Czy 15 zł za wstęp to drogo? Oceńcie sami. Ja zauważyłam już dawno, że im mniejsza miejscowość, tym wyższa cena za wstęp do atrakcji turystycznych.


17 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe, warte odwiedzenia miejsce. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Kapitalne ! Nie wiedziałam, że w Polsce mamy konia trojańskiego :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Okolica wydaje się być piękna i bardzo ciekawa. Koń niesamowity, natomiast labiryntu pewnie bym się trochę obawiała ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To co widać na zdjęciu, to coś w rodzaju tarasu widokowego nad labiryntem. Jak idzie kilka osób zawsze może ktoś z góry podpowiadać ;)

      Usuń
  4. konik fajny ale labirynty mnie przerazaja:P

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. A muzyka w tle sprawia, że robi się jeszcze przyjemniej :)

      Usuń
  6. Mniejsze miejscowości często się 'cenią'. Ale podoba mi się ten labirynt. To coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacja 😍 na Kaszubach jeszcze nie byłam.. Ale koń zdobył moje serce 😍😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak będziesz, to zajrzyj koniecznie. Robi wrażenie! :D

      Usuń
  8. Chętnie udałabym się do takiego labiryntu :D
    Miejsce warte odwiedzenia ^^
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyjątkowe miejsce i świetnie, że się rozwija :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie byłam tam, ale to chyba jeszcze nie jest atrakcja dla nas, może za jakiś czas :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna