piątek, 5 lipca 2019

Szybka letnia sałatka z pomidorami i mozzarellą




Postanowiłam podzielić się z wami przepisem na sałatkę, która bardzo często robię latem. Jest ona moim zdaniem uniwersalna, gdy są największe upały, bywa że zjadam ją także na obiad.
Robi się ją bardzo szybko, dosłownie ekspresowo, więc wystarczy chwila po pracy i obiad jest gotowy. Nadaje się też na imprezę, śniadanie, czy kolację. Główne składniki to pomidory i mozzarella, ale w sezonie zawsze dodaję do niej owoc (najczęściej truskawki). 

 

 

Składniki letniej sałatki z pomidorami i mozzarellą

3 kulki mozzarelli (około 375 g),
4 pomidory,
8 średnich truskawek,
6 listków sałaty,
6 małych ogórków kiszonych lub małosolnych,
olej (ja użyłam lniany),
opcjonalnie szynka około 180 g.



Przygotowanie sałatki z mozzarellą

1. Umyj liście sałaty, osącz je z wody, a następnie porwij na kawałki.
2. Sparz i obierz pomidory. Pokrój je w ósemki.
3. Pokrój ogórki w plasterki.
4. Pokrój truskawki, mozzarellę i szynkę.
5. Przygotowane składniki wrzuć do miski i przemieszaj.
6. Skrop wszystko olejem i gotowe.

Dodajecie czasem owoce do sałatek z warzywami?

22 komentarze:

  1. nigdy nie próbowałam takiej sałatki, a uwielbiam :D Ciekawe połączenie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie, to propozycja w sam raz dla Ciebie :)

      Usuń
  2. Szynki nie dodam, bo jestem wegetarianką. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię takie sałatki, szczególnie do grilla podobne robimy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie sałatki latem są najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna sałatka, chętnie sobie zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie dodawałam do takiej sałatki truskawek, muszę spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak nie będziesz miała truskawek, polecam dodać maliny :)

      Usuń
  7. Nie wiem czemu, ale truskawki mi tu nie grają :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stawiam, że to dlatego że nie próbowałaś ;) A tak serio,to też miałam wątpliwości,ale okazało się że truskawki całkiem dobrze się tam nadają :D

      Usuń
  8. Bez sera to idealna sałatka dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie do wypróbowania- uwielbiam takie smaki latem:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz warzywa i owoce są najpyszniejsze, trzeba korzystać ;)

      Usuń
  10. Wygląda świetnie! Na pewno spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Również uwielbiam takie sałatki! Mozarelle zamieniam jedynie na ser feta i doprawiam bazylią

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też często podmieniam tu mozzarellę na fetę, ale wtedy nie dodaję owoców :D

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna