piątek, 26 lipca 2019

Kawa na zimno z lodami – mój najprostszy i najlepszy przepis





Kawę na zimno próbowałam w różnych lokalach, ale nie miałam do niej szczęścia. Albo była to gorąca kawa z lodami (smaczna, ale nie chłodząca), albo napój z kawy nazwany dla zmyłki „Caffe Freddo" z mnóstwem fusów i bez smaku, tak jak by zalać fusy zimną wodą. Nie dawałam rady dopić tych kaw, nie tylko dlatego że nie znoszę fusów (szczególnie gdy nie są na dnie, a unoszą się w całej kawie, ale również dlatego, że były niesmaczne. Rozczarowały mnie popularne sieciówki, zarówno smakiem, ale też tym, że zamówiona kwa przychodziła do mnie w plastiku (choć na stronach internetowych pokazują kawę w szkle i porcelanie). Ach i jeszcze ten cukier, który nie miał szans się rozpuścić. No cóż, byłam widocznie naiwna, bo liczyłam na coś smacznego i przygotowanego profesjonalnie.


Przestałam zamawiać w lokalach kawę na zimno. Postanowiłam za to przygotowywać ją sobie w domu. Dziś podzielę się z wami moim najprostszym, a zarazem najlepszym z przepisów na kawę na zimno. Aby ją przygotować, nie potrzebujesz specjalnych sprzętów, blendera, czy nawet spieniacza do mleka.

Kawa na zimno z lodami – mój przepis


Używam mielonej kawy. Zaparzam ją w kawiarce, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żebyście użyli innego urządzenia np. ekspresu ciśnieniowego, czy ekspresu przelewowego. Możecie też użyć kawy rozpuszczalnej.



Kawa na zimno z lodami – składniki (przepis na 1 porcję)

 

1 szklanka mocnej kawy (250 ml),
cukier do smaku,
1/2 szklanki mleka (krowiego lub migdałowego),
3 gałki lodów o smaku straciatella,
ciastka (u mnie biszkopty),
opcjonalnie kilka kostek lodu.


Kawa mrożona na szybko


Jeżeli mam więcej czasu na przygotowanie kawy, zaparzam ją w kawiarce, odlewam i czekam, aż wystygnie. Do zaparzenia 1 szklanki używam 1,5 kopiastej łyżki kawy.

Jeżeli chcę mieć szybko wystudzoną kawę, zaparzam ją w mniejszej ilość wody (przy tej samej ilości kawy) i wrzucam kilka kostek lodu


Kawa na zimno z lodami – jak zrobić

 

Do zaparzonej kawy wsyp cukier i rozmieszaj.
Gdy kawa ostygnie, dolej chłodnego mleka.
Wrzuć 3 gałki lodów (3 łyżki).
Udekoruj ciastkami.

Kawę na zimno z lodami najwygodniej będzie pić przez słomkę.
Smacznego!

22 komentarze:

  1. Lubię od czasu do czasu wypić sobie mrożoną kawę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię pić kawę w tym wydaniu, szczególnie latem. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie pijam kawy na zimno, ale ta Twoja Marzenko wygląda świetnie !!! Dla mnie raczej wszystko ciepłe musi być, stąd pewnie lodów też za wiele nie jadam ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę bardzo uważać na zimne napoje, ale przy pewnej temperaturze mogę sobie pozwolić ;)
      Wersja na ciepło z lodami jest też bardzo smaczna, tyle że nie ma efektu chłodzącego :D

      Usuń
  4. Najprostsze przepisy są najfajniejsze - przyznam że z takich kaw zrezygnowałam głównie dlatego że są za słodkie. Ale jak się zrobi samemu, można zrezygnować z tych wszystkich syropów i cukru. Muszę spróbować, dzięki za inspirację!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie jestem fanką mocno słodkich napojów, dlatego prawie nigdy nie piję cappuccino. Tej kawy też nie słodzę, ale wiem, że dla większości byłaby za mało słodka ;)

      Usuń
  5. Ja w okresie letnim codziennie piję mrożoną kawę :) mrożę sobie dodatkowo kawę w kostkach lodu i dodaje ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda obłędnie, to już pełny deser :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam mrożoną kawę, w Grecji to był hit :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie gdy ją pijesz, przypomina Ci się pobyt w Grecji ;)

      Usuń
  8. NA samą myśl ślinka mi cieknie, pychotka :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna