piątek, 12 października 2018

Fit brownie z cukinii i jabłek


brownie z cukinii fit



Cukinia często gości w mojej kuchni. Zwykle jest jednym ze składników obiadu. Tym razem jednak cukinię użyłam do przygotowania czekoladowego ciasta – brownie, które nie tylko jest smaczne, ale także zdrowe. Zapraszam więc skorzystania z przepisu na fit brownie z cukinii i jabłek.

Składniki brownie z cukinii

420 g potartej odsączonej z wody cukinii,
150 g musu jabłkowego,
2 duże jaja,
1/2 szklanki ksylitolu,
1 łyżka ekstraktu waniliowego,
1 szklanka mąki pełnoziarnistej,
1/2 szklanki kakao,
150 g pokruszonej czekolady 70%,
1 1/2 łyżeczki sody,
szczypta soli.

brownie z cukinii bezglutenowe

Przygotowanie

Potrzyj cukinię na tarce lub zmiksuj w blenderze (nie obieraj).

Rozgrzej piekarnik do 170°C.

W misce wymieszaj jajka, mus jabłkowy oraz cukier.

Dodaj mąkę, kakao, sodę, sól i ekstrakt waniliowy i cukinię. Wszystko dokładnie wymieszaj.

Wylej ciasto do formy i równomiernie posyp pokruszoną czekoladą.

Piecz około 35 minut w 170°C .

brownie czekaladowe




Uwagi
Możesz użyć także zwykłej mąki lub mąki bezglutenowej.
Czekoladę możesz wrzucić już w trakcie mieszania składników w misce.

Smacznego!

23 komentarze:

  1. Ja robię zawsze z fasoli, ale Twoja opcja też brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro lubisz brownie z fasoli, to z takiego będziesz na pewno zadowolona :)

      Usuń
  2. W takiej opcji nie jadłam. Fasolowe niezbyt mi smakowało, może to będzie bardziej zjadliwe...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na wariant z cukinią bym nie wpadła, chociaż eksperymentuję z Brownie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam ciasta z cukinii :) Twoje wygląda mega pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie, chętnie spróbujemy! Póki co robiliśmy tylko brownie z czerwonej fasoli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbujcie i dajcie znać jak smakuje w porównaniu z "fasolowym" :D

      Usuń
  6. A ostatnio nie miałam pomysłu na ogromną cukinię :P Zapamiętam i spróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Gorzka czekolada i kakao robią swoje. Nie lubię przesadzać z cukrem :)

      Usuń
  8. Jestem ciekawa czy posmakowałaby mi taka wersja ciasta brownie :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak lubisz brownie, to na pewno będzie Ci smakować :)

      Usuń
  9. To ciasto wygląda zjawiskowo :) z chęcią je wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ubóstwiam brownie w każdym wydaniu! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna