poniedziałek, 29 października 2018

Pasta do kanapek z dyni, tahini i suszonych pomidorów

pasta z dyni


Dziś propozycja sezonowa, czyli pasta do kanapek z dyni. Dodatkami są tahini, czyli masło sezamowe, oraz suszone pomidory.
Mając zapas purée z dyni, pastę do kanapek możemy jeść przez cały rok.

Składniki pasty z dyni

 

- 500 g dyni,
- 3 łyżki tahii,
- 5 suszonych pomidorów
- 1/2 łyżeczki soku z cytryny,
- do smaku: sól, gałka muszkatołowa.

pasta z dyni i pomidorów

Jak przygotować pastę z dyni na kanapki

 

Zaczynam od przygotowania purée na parze. Mam do tego specjalny garnek, ale bez problemu możesz użyć sitka lub durszlaka.

1. Obierz dynie i pokrój w kostkę.
2. Gotuj dynię do miękkości (około 15 min).
3. Miękką dynię odstaw do odparowania i odsączenia.
5. Przełóż dynię do blendera i zmiksuj z pozostałymi składnikami.
Gotowe.

Z czym podawać:

Pasta z dyni bardzo dobrze smakuje z czerwoną papryką, natką pietruszki, kiełkami lub inną zieleniną.
Smacznego :)

20 komentarzy:

  1. Przyznam, że z suszonymi pomidorami polubiłam się niedawno. A tą pastę muszę spróbować:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy nie robiłam puree z dyni ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Puree z dyni szybko się robi, i jest wyjściowym składnikiem wielu przepisów. Teraz naszła mnie ochota na chleb z dyni, też z purre właśnie. Polecam :)

      Usuń
  3. O takiej paście nie słyszałam :) Jestem bardzo ciekawa jej smaku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudny do pisania ale przyjemny i delikatny smak. Nic się wyraxnie nie wybija, więc trudno go opisać, trzeba spróbować ;)

      Usuń
  4. Uwielbiam takie pasty! Wszystkie składniki uwielbiam, więc koniecznie muszę wypróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak czytam i jestem ciekawa czy zasmakuje mi. Bo ostatnio robiłam placki z dyni i kompletnie mi nie smakowały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że też nie przepadam za plackami z dyni ;)Z pastą jest inaczej, jest delikatna w smaku i dynia się nie wybija.

      Usuń
  6. To musi być pyszne, robiłam kiedyś pastę z dyni, ale pieczonej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak na pewno podobny, tylko tutaj trzeba poczekać na odparowanie wody. Następnym razem pewnie też upiekę dynię, bo chcę przygotować puree na zapas ;)

      Usuń
  7. Z chęcią zrobimy taką w domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie :D Polecam użyć dynię piżmową albo hokkaido.

      Usuń
  8. Świetny przepis, wykorzystam bo akurat jutro planuje ciasto z dyni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, ja jutro mam w planach kolejny chleb z dynią :D

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna