czwartek, 18 października 2018

Z czym podawać guacamole + prosty przepis

Z czym podawać guacamole



Zapowiadałam cykl przepisów o smacznych i zdrowych pastach do chleba, zatem dziś kolej na drugą propozycję – guacamole, czyli pastę z awokado.

Przy okazji podpowiadam z czym jeszcze, prócz kanapek, można podawać guacamole.

 

Przepis na guacamole

Składniki

Do przygotowania guacamole potrzebne są następujące składniki:
1 dojrzałe awokado,
1 ząbek czosnku,
2 łyżki soku z limonki,
do smaku: sól, pieprz, ostra papryka.

Guacamole z grzankami


Przygotowanie guacamole


1. Sparz awokado wrzątkiem, przekrój wzdłuż, wyjmij pestkę.

2. Wyjmij miąższ awokado, przełóż do miski i ugnieć widelcem.

3. Zmiażdż czosnek i dodaj do miski.

4. Dodaj sok z limonki.

5. Całość dopraw solą, pieprzem i chilli.

Z czym podawać guacamole

Guacamole z chlebem

 

Guacamole z chlebem



Najprostsze rozwiązanie, to podanie guacamole z chlebem. Mi najbardziej smakuje ciemne pieczywo. Najczęściej dodaję do tego pomidory i czarnuszkę.

Guacamole z grzankami

 

Guacamole świetnie prezentuje się z grzankami zrobionymi z bagietki. Wystarczy pokroić bagietkę, wstawić do piekarnika na maksymalnie 10 minut i piec w 180°C . Po wyjęciu posmarować pastą z awokado.
Grzanki z awokado są doskonałymi przekąskami na imprezę. Bardzo dobrze smakują z kawałkami wędzonego łososia.


Guacamole z nachosami

Nachos, to czipsy z tortilli. Doskonale nadają się do guacamole.
Choć tradycyjnie nachosy przyrządzane są z roztopionym serem, możemy łatwo zrobić ich domową wersję fit.

tortilla z guacamole

Guacamole z tortillą


Skoro wymieniłam nachos, to nie może zabraknąć tortilli. Tutaj pasta z awokado występuje jako dodatek, w połączeniu np. z pomidorami, papryka, mięsem mielony, kawałkami kurczaka, krewetkami, łososiem, na co tylko masz ochotę.
guacamole z tacos

Tacos z guacamole



W podobny jak wyżej sposób można przygotować farsz do tacos.

Guacamole z jajkiem

 

Jeśli nie chcesz jeść pieczywa ze względu na zawartość gluten, większość z powyższych propozycji możesz zastąpić produktami bezglutenowymi.
Sposobem na podanie guacamole bez pieczywa, są natomiast faszerowane jajka.


Którą wersję wybierasz?

14 komentarzy:

  1. Ja to bardzo chętnie zjadłabym wszystkiego po troszkę :) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam guacalone :) Zazwyczaj jestem leniwa i kupuje gotowe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tam zaraz leniwa, czasem trzeba sobie życie ułatwiać ;) Wszystko, co wymieniłam jest do kupienia :D

      Usuń
  3. Wybieram tacos:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobry wybór, właśnie ostatnio robiłam takie placki :D

      Usuń
  4. Ciągle planuję je sobie zrobić na kanapki, ale zawsze kończy się na planach :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może w końcu się uda :D Zdarzyło mi się kiedyś zostawić na drugi dzień i na śniadanie też było OK.

      Usuń
  5. Guacamole jeszcze chyba z chlebem nigdy nie jadłam :) U mnie zawsze jako dodatek do frytek, kopytek, pierogów itd. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupełnie inne sposoby niż moje. Guacamole po polsku ;D

      Usuń
  6. Ciągle zbyt rzadko przygotowuję zdrowe pasty do chleba. Czas to zmienić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Ja często używam samodzielnie, ale też zamiast masła i margaryny. Lubię kanapki, ale bez smarowidła nie mogę przełknąć.

      Usuń
  7. jeszcze nie jadłam takiego specjału, ale na pewno mi posmakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja kocham avokado i staram sie przemycac dzieciom

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Zapraszam do obserwowania, będzie mi bardzo miło :)
Jeśli prowadzisz bloga, z chęcią Cię odwiedzę.
Komentarz to nie miejsce na reklamę, jeśli chcesz się zareklamować na tym blogu zajrzyj na stronę KONTAKT/WSPÓŁPRACA.

Instagram @mrs_calluna